Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Apr 2021, 19:04

Ik snap je Wouter, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat als je dit soort pre 2000 vaten nu nog moet aankopen je onherroepelijk op dit soort prijzen uit gaat komen.... En ik ga er even vanuit dat dit niet een vat is wat al 5 jaar in het portfolio van de Whiskynerds zit. Twee jaar geleden kocht je een 1995 Clynelish (oa die van Reifferscheid) voor rond de € 150. Maar da’s geweest helaas. Al zit er nog een wereld van whisky tussen 150 en 300.
Maar da’s de kracht van de Whiskynerds; ja, hun bottelingen zijn bovenkant markt, maar je kunt er redelijkerwijs vanuit gaan dat het geen bocht is... :bigsmile
3 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Wahlee
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wahlee » 17 Apr 2021, 16:32

We kunnen er maar beter om lachen. 8-jarige Ben Nevis van Cadenhead.
16 april release, nog niet in de winkel geweest, maar al wel te koop via marketplace van whiskybase. Voor 240 Britse pond welteverstaan.

https://www.whiskybase.com/market/whisky/170294
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 17 Apr 2021, 17:02

Oogadal schreef:Ik snap je Wouter, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat als je dit soort pre 2000 vaten nu nog moet aankopen je onherroepelijk op dit soort prijzen uit gaat komen.... En ik ga er even vanuit dat dit niet een vat is wat al 5 jaar in het portfolio van de Whiskynerds zit. Twee jaar geleden kocht je een 1995 Clynelish (oa die van Reifferscheid) voor rond de € 150. Maar da’s geweest helaas. Al zit er nog een wereld van whisky tussen 150 en 300.
Maar da’s de kracht van de Whiskynerds; ja, hun bottelingen zijn bovenkant markt, maar je kunt er redelijkerwijs vanuit gaan dat het geen bocht is... :bigsmile

Ik heb hem in bestelling en besloten hem open te trekken zodra ie binnen is (begin mei).
Wil er wel 5 drammetjes van afstaan (Wouterk en Daan niet meegerekend :bigsmile ), te ruil tegen iets lekkers en (bijna) zonder peat...... (aanmeldingen graag via pb)

Geen belangstelling? Dan ik trek mijn aanbod maar weer in. Kans voorbij zal ik maar zeggen :roll:
:offtopic
Laatst gewijzigd door sch@ker op 21 Apr 2021, 10:50, 5 keer totaal gewijzigd.
2 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 17 Apr 2021, 19:02

sch@ker schreef:
Oogadal schreef:Ik snap je Wouter, maar de eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat als je dit soort pre 2000 vaten nu nog moet aankopen je onherroepelijk op dit soort prijzen uit gaat komen.... En ik ga er even vanuit dat dit niet een vat is wat al 5 jaar in het portfolio van de Whiskynerds zit. Twee jaar geleden kocht je een 1995 Clynelish (oa die van Reifferscheid) voor rond de € 150. Maar da’s geweest helaas. Al zit er nog een wereld van whisky tussen 150 en 300.

Ik heb hem in bestelling en besloten hem open te trekken zodra ie binnen is (begin mei).
Wil er wel 5 drammetjes van afstaan (WouterK en Daan niet meegerekend :bigsmile ), te ruil tegen iets lekkers en (bijna) zonder peat...... (aanmeldingen graag via pb)
:offtopic

Wc bril omhoog. Principes erin. Doorspoelen. Het leven verder oppakken. En bedankt hè :zwijg :lol:
1 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 21 Apr 2021, 13:13

Rara hoe kan dat?
De jongste telg aan de boom van de WhiskyNerds, blijkt nog voordat hij op de markt is gekomen al geproefd en beoordeeld te zijn ................ :Scratch
0 x

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 21 Apr 2021, 15:19

sch@ker schreef:Rara hoe kan dat?
De jongste telg aan de boom van de WhiskyNerds, blijkt nog voordat hij op de markt is gekomen al geproefd en beoordeeld te zijn ................ :Scratch

Het is een score van iemand waar jij op WB mee bevriend bent, dus vraag ‘t anders even aan die persoon ;)
4 x
Afbeelding | Afbeelding

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 21 Apr 2021, 16:00

thijs100 schreef:
sch@ker schreef:Rara hoe kan dat?

Het is een score van iemand waar jij op WB mee bevriend bent, dus vraag ‘t anders even aan die persoon ;)

Dat heb ik uiteraard gedaan maar hij reageert niet.
Sterker nog want heb de vraag ook voorgelegd aan iemand van de Nerds en deze vraagt zich ook af hoe dit kan, want dit flesje is nog nergens geleverd (cit.)
1 x

DvdB
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor DvdB » 21 Apr 2021, 16:33

Vooruitziende blik wellicht :bigsmile
0 x

Spainkiller
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Spainkiller » 21 Apr 2021, 17:03

ADHD Whiskey blijft het grappigste YouTube-kanaal over whiskey (lees: bourbon) en gelukkig niet om ironische redenen. Soortgelijke persoonlijkheden zoals de heren van de Whiskey Tribe blijven een beetje raar en onbetrouwbaar aanvoelen, maar deze gozer is heerlijk. Ook ik kan het nou niet meer laten om "America" te roepen elke keer dat ik een bourbonfles opentrek.

JvR schreef:Louis Vuitton is eigenaar van Glenmorangie ;) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/LVMH

:O

Wow. Weer wat geleerd.

Cor - Vinabc schreef:Kreeg een voorintekening gemaild, met daarin een beschrijving van de whisky. Het gaat om een blended malt. Zover niets geks, totdat ik las dat ie was samengesteld uit single cask single malt whisky's.... Briljant gevonden.

HAHAHAHAHAHAHAHA

Ik kan hier niet eens boos om worden. Dat is briljant.
0 x

sch@ker
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor sch@ker » 21 Apr 2021, 20:54

Heb antwoord ontvangen van degene die deze Clynelish van een rating heeft voorzien en zijn antwoord voorgelegd aan degene van de WhiskyNerds, naar wie ik eerder heb verwezen.
Ik begrijp uit de reactie van laatstgenoemde, dat het mogelijk is/er een vermoeden bestaat, dat degene die hem (de whisky) van een rating heeft voorzien nog voor dat ie op de markt is verschenen, mogelijk een link heeft met het bedrijf vanwaar de whisky is betrokken (zo hij al niet de eigenaar is).
Ik laat het hier verder maar bij, want ben niet zo'n speurneus om te hoeven weten bijvoorbeeld om welk bedrijf het gaat etc. etc.
Hij (Nerd) is het met mij eens, dat het eigenlijk niet juist is, dat voor een fles de markt heeft gezien er al een rating uit diezelfde markt ligt al kan het in dit geval te goeder trouw zijn geweest (dus zonder zich te realiseren dat de fles nog niet is uitgebracht). Dat is ook de reden waarom de Whisky Nerds, zoiets niet doen. Wel na de release, maar dat is wel bekend hier.

PS Inmiddels is de rating op WB verwijderd.
Laatst gewijzigd door sch@ker op 22 Apr 2021, 12:46, 3 keer totaal gewijzigd.
8 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Apr 2021, 21:12

Spainkiller schreef:
JvR schreef:Louis Vuitton is eigenaar van Glenmorangie ;) https://nl.m.wikipedia.org/wiki/LVMH
:O

Wow. Weer wat geleerd.
En Diageo is weer voor 34% eigenaar van de LVMH drankafdeling.
https://en.wikipedia.org/wiki/LVMH#Shareholders

Best een ondoorzichtig geheel van belangen, zoals zo vaak als het om veel geld gaat en de behoefte om die belangen zo vaag mogelijk te houden.
1 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Spainkiller
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Spainkiller » 21 Apr 2021, 21:52

Reichenbach schreef:En Diageo is weer voor 34% eigenaar van de LVMH drankafdeling.
https://en.wikipedia.org/wiki/LVMH#Shareholders

Holy shi...

*checkt rest van het artikel*

... Wacht eens even, Ardbeg is van LVMH!?
0 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 21 Apr 2021, 22:11

Spainkiller schreef:... Wacht eens even, Ardbeg is van LVMH!?
Als je in een tastingnote leest over 'leer' weet je dat is dus de smaak van de handtasjes.
1 x

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 29 Apr 2021, 00:22

Bericht van Henri verplaatst naar het betreffende aanbod topic
https://www.hetwhiskyforum.nl/viewtopic.php?f=160&t=18835&p=249669#p249669
0 x

Thewowbar1986
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Thewowbar1986 » 02 Mei 2021, 10:51

Reichenbach schreef:
Spainkiller schreef:... Wacht eens even, Ardbeg is van LVMH!?
Als je in een tastingnote leest over 'leer' weet je dat is dus de smaak van de handtasjes.

Leather, shoe polish and old grey tealeafs...helemaal de geur van zo’n nieuw handtasje!
Mja, geld maakt geld...en daar waar heel veel geld zit zit meestal weinig transparantie. Ach...nog een dram please... :Slainte
0 x
‘’Always carry a flagon of whisky in case of snakebites, furthermore always cary a small snake.’’

Sestante verzamelaar en drinker.
Instagram: thewowbar86

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”