Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
De verkoudheid heeft weer toegeslagen ... neus zit pot dicht!
Dat wil zeggen Glenfiddich 12, en wellicht dadelijk nog een Glen Grant The Majors Reserve.
De laatste is zeker geen top dram, maar qua prijs/kwaliteit verhouding zit deze niet verkeerd.
Een euro of 16 à 18 voor een single malt.
Dat wil zeggen Glenfiddich 12, en wellicht dadelijk nog een Glen Grant The Majors Reserve.
De laatste is zeker geen top dram, maar qua prijs/kwaliteit verhouding zit deze niet verkeerd.
Een euro of 16 à 18 voor een single malt.
0 x
Eerst een drammetje uit mijn eigen living bottle. Had ik totaal geen klagen over.
Daarna Nikka Taketsuru, nog steeds even lekker als de eerste dram.
Daarna Nikka Taketsuru, nog steeds even lekker als de eerste dram.
0 x
svennie schreef:Daarna Nikka Taketsuru, nog steeds even lekker als de eerste dram.
Die is me dit weekend ook 100% meegevallen, natuurlijk met dank aan jou voor het sample
1 x
Een paar mooie samples:
Dalmore Single Cask AM
Clynelish 1991-2013 vW 13217
Bladnoch 1993-2009 GM
Redbreast 12 YO Batch B1/12
Bunnahabhain 1989-2013 WM cask 5817/18
Die Redbreast gaat op m'n wishlist en die Bunna heb ik maar gelijk besteld.
Dalmore Single Cask AM
Clynelish 1991-2013 vW 13217
Bladnoch 1993-2009 GM
Redbreast 12 YO Batch B1/12
Bunnahabhain 1989-2013 WM cask 5817/18
Die Redbreast gaat op m'n wishlist en die Bunna heb ik maar gelijk besteld.
0 x
Vorig jaar heb ik een fles BenRiach 17 year old Solstice aangeschaft. Dat bleek voor mij de beste aanschaf van 2014. In ieder geval een zeer positieve verrassing. Ik heb deze nu een paar keer geproefd en telkens weet deze mij weer een glimlach op het gezicht te toveren. Wat een smaaksensatie! Hij is 50% en heeft als casktype Bourbon Barrels + Tawny Port Finish.
De peat is aanwezig maar overheerst niet de whisky. Ik vind hem mooi in balans met donker rood fruit, pure chocolade en een zuurtje (rode wijn....of inderdaad Port). Met een druppeltje of twee water wordt hij iets zachter maar hij is eigenlijk met 50% prima te drinken. Voor mij een prachtcombinatie tussen de smaaktypes die ik zeer kan waarderen. Ook een whisky die steeds een andere nuance laat zien.
Echt een aanrader. Volgens mij ook weer een botteling die er niet eeuwig zal zijn. Jammer, hopelijk komt er ook een opvolger want dit is een zeer welkome aanvulling van BenRiach. En nog enigszins betaalbaar (rond 65 euro).
De peat is aanwezig maar overheerst niet de whisky. Ik vind hem mooi in balans met donker rood fruit, pure chocolade en een zuurtje (rode wijn....of inderdaad Port). Met een druppeltje of twee water wordt hij iets zachter maar hij is eigenlijk met 50% prima te drinken. Voor mij een prachtcombinatie tussen de smaaktypes die ik zeer kan waarderen. Ook een whisky die steeds een andere nuance laat zien.
Echt een aanrader. Volgens mij ook weer een botteling die er niet eeuwig zal zijn. Jammer, hopelijk komt er ook een opvolger want dit is een zeer welkome aanvulling van BenRiach. En nog enigszins betaalbaar (rond 65 euro).
1 x
Glen Keith 1992-2014 Maltbarn
Springbank 18 YO for the Nectar
Glenury Royal 1968-2005
Springbank 18 YO for the Nectar
Glenury Royal 1968-2005
0 x
Net (met dank aan Henri, bedankt voor de samples!) Aberlour A'bunadh batch #39 en een Bunnahabhain 12 years old op. Beide zeer goed bevallen maar man die A'bunadh is echt heerlijk. Had wel wat ervaringen met wat sherry maar dit is wel andere koek. Toch maar eens kijken naar die nieuwere batches A'bunadh of die ook zo lekker zijn.
1 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy
Littlemill 24yo 1989 archives WOW het lijkt wel of er prik op zit
Deze whisky heeft wel even 20 minuutjes lucht en een druppeltje water nodig maar dan is hij ook echt fenomenaal.
Imperial 1995 SV. Mijn eerste Imperial maar ook een toppertje zeg. heerlijk
Mortlach 1997 WIN ook wwer zo'n heerlijke whisky
Alle samples die ik tot nu toe van henri heb geproefd waren stuk voor stuk toppers. sommige waren zelfs geweldig.
Bedankt voor het advies henri

Deze whisky heeft wel even 20 minuutjes lucht en een druppeltje water nodig maar dan is hij ook echt fenomenaal.Imperial 1995 SV. Mijn eerste Imperial maar ook een toppertje zeg. heerlijk
Mortlach 1997 WIN ook wwer zo'n heerlijke whisky
Alle samples die ik tot nu toe van henri heb geproefd waren stuk voor stuk toppers. sommige waren zelfs geweldig.
Bedankt voor het advies henri

Laatst gewijzigd door Peter87 op 04 Mar 2015, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Peter87 schreef:Littlemill 44ya 1989 archives WOW het lijkt wel of er prik op zit![]()
24 jaar oud lijkt me?
0 x
haha idd 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Wat sampleflesjes legen:
Dalwhinnie 15 yo
Bunnahabhain 12 yo
Dalwhinnie 15 yo
Bunnahabhain 12 yo
0 x
Tomh schreef:Wat sampleflesjes legen:
Dalwhinnie 15 yo
Bunnahabhain 12 yo
Het is een zware taak maar iemand moet het doen

1 x
Whiskydudes
Peter87 schreef:Tomh schreef:Wat sampleflesjes legen:
Dalwhinnie 15 yo
Bunnahabhain 12 yo
Het is een zware taak maar iemand moet het doen
Jij snapt het
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”