Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ardbeg 1976 Gordon MacPhail, yummie! Jammer van het te lage abv (40%), anders een score van 90. Nu 88, ook niet slecht 
0 x
Yamazaki 10
Potverdikkeme ik snap nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze verwend beginnen te raken naarmate ze betere whisky gaan drinken.
Potverdikkeme ik snap nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat ze verwend beginnen te raken naarmate ze betere whisky gaan drinken.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Vanmiddag:
Auchroisk 14yr (drams by dramtime)
Octomore 6.3 islay barley
Auchroisk 14yr (drams by dramtime)
Octomore 6.3 islay barley
0 x
Net een yamazaki 18. Al een heeeeel stuk beter dan de 10yo
en een Bunnahabhain 1976 mm met dank aan Henri wat een dram zeg
en een Bunnahabhain 1976 mm met dank aan Henri wat een dram zeg

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Macallan Sienna
Talisker 1998
Caol Ila 1983 CM
Talisker 1998
Caol Ila 1983 CM
1 x
Harrie schreef:Kay schreef:Batch 2. De neus is heel mooi, de rest is minder. Maar ik ga toch maar eens kijken of ik nog een flesje kan kopen, een 33 jaar oude whisky voor 8 tientjes is niet verkeerd.
Staat nog een fles bij Hein Post Groningen (Ebbingestraat). Doen alleen niet aan verzenden, volgens mij.
Ik weet er ook nog eentje dichterbij te staan als het goed is, Groningen is ietsje te ver rijden
Gisteravond:
Arran 1998-2007 cask 84
Arran 1998-2008 Pineau des Charentes Cask Finish
Twee huidige aanbiedingen bij Drankdozijn, allebei aanraders!
0 x
I_SPEY schreef:ElwinB schreef:Aberfeldy 21
Ik was van plan deze aan te schaffen,Elwin, hoor goede kritieken over deze 21 yo! Hoe bevalt deze jou?
En is dat bij jou ook zo, Harrie?
Heb er nog niet veel drams uit gedronken, maar hij bevalt mij tot nu toe uitstekend. Een 21 jaar oude whisky voor maar relatief weinig geld. Een eecht fruitmandje! Beetje tropisch fruit, licht kruidig. Vrij zoet allemaal. Heerlijk. Door de 40% is 'ie wel wat aan de 'lichte' kant, ik mis een beetje een 'punch'-gevoel. Maar hij is daardoor wel enorm drinkbaar. Ja, echt een prima whisky. Een stuk beter dan z'n jongere broer van 12 jaar.
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Gister een mooi Clynelish sherry avondje:
Clynelish 1995-2014 feinschmecker (90)
Clynelish 18 TWE (91)
Clynelish 18 the whiskybroker (89)
De feinschmecker (met dank aan sample van Bart
) is meer een typische sherrybom met een clynelish romigheid en ziltig randje. In de verte licht waxy. De TWE in vergelijking daarmee iets minder spicy, minder sherry en meer clynelish. Deze heeft daarnaast ook bijzondere notities van tabak, herfstbladeren en eucalyptus. Ik heb persoonlijk een lichte voorkeur voor de TWE maar het zijn allebei toppers.
De whiskybroker kan toch heel aardig meedoen. Duidelijke refill sherry met clynelish fruitigheid en romigheid, toffee en licht kruidig. Elegante neus. Mooi om daar een flesje van te hebben!
Clynelish 1995-2014 feinschmecker (90)
Clynelish 18 TWE (91)
Clynelish 18 the whiskybroker (89)
De feinschmecker (met dank aan sample van Bart
De whiskybroker kan toch heel aardig meedoen. Duidelijke refill sherry met clynelish fruitigheid en romigheid, toffee en licht kruidig. Elegante neus. Mooi om daar een flesje van te hebben!
0 x
Littlemill 1990-2013 22yo 40.000b
Imperial 1991-2011 19yo Silver Seal.
Imperial 1991-2011 19yo Silver Seal.
0 x
Vanmiddag bij m'n vader een drietal whisky's geproefd:
Blair Athol 12 'Flora & Fauna'
Verrassend lekkere whisky! Mooie zoete, fruitige neus. Smaak is ook zoet, fruitig, kruidig. Mooie volle smaak. Smaakte beter dan ik had verwacht!
Fettercairn Fior
Beetje een vreemde whisky, maar wel lekker. Aparte neus in ieder geval: naast leer en een oude boekenkast rook ik ook koffie, pure chocolade en zoete tonen. Apart.
Smaak leek niet op de neus, vond ik. Flinke sherry-tonen, wat kruidig, rozijntjes, kersen. Een dik mondgevoel. En daarna een rokerige afdronk.
Zeer zeker geen slechte whisky, maar wel een beetje een vreemde.
Talisker Distillers Edition 2014
Ja, dit is echt helemaal mijn straatje. Héérlijk! Rook, zout, salmiak/drop. Fruitige tonen. Lekkerrrr.
De smaak was kruidig, met rook, weer die salmiak, heel gebalanceerd. Typische Talisker, echt heel lekker. Zeer lange afdronk. Hier wil ik ook een flesje van
Blair Athol 12 'Flora & Fauna'
Verrassend lekkere whisky! Mooie zoete, fruitige neus. Smaak is ook zoet, fruitig, kruidig. Mooie volle smaak. Smaakte beter dan ik had verwacht!
Fettercairn Fior
Beetje een vreemde whisky, maar wel lekker. Aparte neus in ieder geval: naast leer en een oude boekenkast rook ik ook koffie, pure chocolade en zoete tonen. Apart.
Smaak leek niet op de neus, vond ik. Flinke sherry-tonen, wat kruidig, rozijntjes, kersen. Een dik mondgevoel. En daarna een rokerige afdronk.
Zeer zeker geen slechte whisky, maar wel een beetje een vreemde.
Talisker Distillers Edition 2014
Ja, dit is echt helemaal mijn straatje. Héérlijk! Rook, zout, salmiak/drop. Fruitige tonen. Lekkerrrr.
De smaak was kruidig, met rook, weer die salmiak, heel gebalanceerd. Typische Talisker, echt heel lekker. Zeer lange afdronk. Hier wil ik ook een flesje van

0 x
vanavond een klein proeverijtje
tamdhu 10 years
balvenie dubbelwood
talisker sky
The peat monster
tamdhu 10 years
balvenie dubbelwood
talisker sky
The peat monster
0 x
Eerder vanavond een Longmorn van Gordon & McPhail (1971 - 2008). Nu een Laphroaig PX.
0 x
Bunnahabhain 25yo 1988 SV.
Wat een plaatje van een whisky zeg
Wat een plaatje van een whisky zeg

0 x
Whiskydudes
- Wildewillem
- Actief lid

Net de ardbeg correvrecken(of zoiets) op .......... Wow!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”