Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
edwinedje
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Waar kan jij om lachen in de whiskywereld?

Ongelezen berichtdoor edwinedje » 09 Apr 2021, 10:21

Oogadal schreef:Basic; Scottish Single Malt Whisky moet in een groter lettertype als de naam van de distillery of distilled at. Je moet 70cl (dus geen 0,7l of 700ml), 56.7% vol. gebruiken, dus geen andere notities of symbolen. De bottelaar moet in naam met adres of website vermelding op het label staan.
Voor de SWA is het belangrijkste dat het in 1 oogopslag duidelijk is dat het om Schotse Single Malt, blended of grain gaat. Dat moet het grootste qua lettertype.

Oogadal schreef:Maar de huidige labels heb ik een aantal keren aan moeten passen, je zou denken dat het meer te maken heeft met wie je treft bij de SWA.

Het verschil in letter grootte op het label van de WD Fettercain & Girvan lijkt marginaal, als het er al is.
De Fettercain tekst lijkt groter door het hoofdlettergebruik tov de Single Malt regel.
Zelfde voor de Girvan. [De Miltonduff stond even niet binnen grijpbereik]
0 x
Afbeelding / Mijn Website met mijn Distillery Visits

Ik wil niet veel willen, want dan krijg je maar een deel...
...maar van de dingen die je niet wil krijg je altijd lekker veel. {Def P.}

Ik ben mezelf in principe dus dan ben ik in feite mij {Brainpower}

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Apr 2021, 17:42

Er zit bij de SWA blijkbaar gewoon een marge in de regels. Bottelaars die t heel bont maken krijgen m terug, bottelaars die binnen fatsoensnormen zitten worden gedoogd. Tenzij je een azijnzeiker treft die volledig op de regels geilt.

Vergelijk t met de maximum snelheid. Je mag ergens 80 maar als je politie achter je hebt rijden en je rijdt 84, gaan ze je echt niet aanhouden. Tenzij je een chag agentje treft want met correctie ist nog altijd 1km te hard natuurlijk :nono Rijdt je 105 dan wordt t een ander verhaal en zal elke agent je staande houden :bigsmile
0 x
Afbeelding

Reichenbach
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor Reichenbach » 09 Apr 2021, 18:03

Of het gaat steekproefsgewijs, geen idee hoe veel verschillende bottelingen er per dag uitkomen? Of de heren bij de SWA worden helemaal in beslag genomen door het bestuderen van de etiketten van Huang Qing Feng. Immers, je doet iets grondig of je doet het niet, wie weet kun je nog een puntje vinden.
0 x
"Een fles in de week?" - "O nee dokter dat haal ik niet... Een week"

Cask1988
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Cask1988 » 09 Apr 2021, 18:06

Reichenbach schreef:Of de heren bij de SWA worden helemaal in beslag genomen door het bestuderen van de etiketten van Huang Qing Feng. Immers, je doet iets grondig of je doet het niet, wie weet kun je nog een puntje vinden.

Maar dan wel......
Oogadal schreef:Met een doos tissues onder handbereik.. :gnif

En de cirkel is rond :yes goed samengewerkt mannen!

Afbeelding
0 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 09 Apr 2021, 18:55

edwinedje schreef:
Oogadal schreef:Basic; Scottish Single Malt Whisky moet in een groter lettertype als de naam van de distillery of distilled at. Je moet 70cl (dus geen 0,7l of 700ml), 56.7% vol. gebruiken, dus geen andere notities of symbolen. De bottelaar moet in naam met adres of website vermelding op het label staan.
Voor de SWA is het belangrijkste dat het in 1 oogopslag duidelijk is dat het om Schotse Single Malt, blended of grain gaat. Dat moet het grootste qua lettertype.

Oogadal schreef:Maar de huidige labels heb ik een aantal keren aan moeten passen, je zou denken dat het meer te maken heeft met wie je treft bij de SWA.

Het verschil in letter grootte op het label van de WD Fettercain & Girvan lijkt marginaal, als het er al is.
De Fettercain tekst lijkt groter door het hoofdlettergebruik tov de Single Malt regel.
Zelfde voor de Girvan. [De Miltonduff stond even niet binnen grijpbereik]

Trust me, op mijn labels staat het correct. En inderdaad, marginaal groter, maar groter is groter. Dat was nog wel even een puntje van discussie met de SWA, maar ik heb ze om de oren geslagen dat ‘groter nou eenmaal groter is’ en dat je niet achteraf kunt zeggen ‘ja, maar ik bedoelde nog groter...’. En het is wat Dirk zegt, als het maar correct Schotland uitgaat, ik trek die lelijke whiskybroker labels er ook af en plak m’n eigen labels er dan op.
4 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Fat Bastard!
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Fat Bastard! » 15 Apr 2021, 17:39

Godskolere. En weer een droeftoeter die denkt makkelijk en snel rijk te worden met een paar flesjes.
€355 voor Blair Athol '15 Archives in de winkel te Rotterdam gewoon nog te koop (niet online) voor €65,00.
1 x
Afbeelding

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 15 Apr 2021, 17:50

Onder het mom 'je weet maar nooit of J*n^s *D% nog rondneust op WB....'?? ;)
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

cor0566
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor cor0566 » 15 Apr 2021, 18:09

:HitHead :HitHead
0 x

shadowcollector
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor shadowcollector » 15 Apr 2021, 18:22

Oogadal schreef:
edwinedje schreef:

]

En het is wat Dirk zegt, als het maar correct Schotland uitgaat, ik trek die lelijke whiskybroker labels er ook af en plak m’n eigen labels er dan op.

:nono

:sst
1 x

Cor - Vinabc
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor Cor - Vinabc » 15 Apr 2021, 22:00

Kreeg een voorintekening gemaild, met daarin een beschrijving van de whisky. Het gaat om een blended malt. Zover niets geks, totdat ik las dat ie was samengesteld uit single cask single malt whisky's.... Briljant gevonden.
5 x
http://www.vinabc.nl - voor online whisky bestellen.

Wouter1981
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Wouter1981 » 15 Apr 2021, 22:19

Cor - Vinabc schreef:Kreeg een voorintekening gemaild, met daarin een beschrijving van de whisky. Het gaat om een blended malt. Zover niets geks, totdat ik las dat ie was samengesteld uit single cask single malt whisky's.... Briljant gevonden.

:winner
0 x
"Whisky, because no great story ever started with someone eating a salad"

Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 16 Apr 2021, 00:45

Daar beurt één of ander marketing mannetje ook een mooie bonus straks!
Hij zou zo maar promotie kunnen maken als expert op Catawiki!
4 x

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 16 Apr 2021, 16:37

Cor - Vinabc schreef:Kreeg een voorintekening gemaild, met daarin een beschrijving van de whisky. Het gaat om een blended malt. Zover niets geks, totdat ik las dat ie was samengesteld uit single cask single malt whisky's.... Briljant gevonden.

Ik neem aan dat je gelijk een pallet hebt besteld.. :lol:
0 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook

DramdrummerTom
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor DramdrummerTom » 16 Apr 2021, 17:55

:P geniaal, hoe kun je toch een gevoel van schaarste creeren. Maar eerlijk is eerlijk. Het is een blend van single casks niet een blend van andere blends :Tongue
1 x

Wouterk
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Wouterk » 16 Apr 2021, 18:47

Weet eigenlijk niet of het om te lachen is, want écht grappig is het niet. Nieuwe release van de Whiskynerds. Een 24 jarige Clynelish à "DingDong...." 300 euro. Hoewel ik ernstig benieuwd ben naar deze dram, moet ik er toch voor passen vrees ik ! Enerzijds uit principe en anderzijds uit principe.
12 x
There is more to the picture than meets the eye (NY on HH, MM)

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”