Twijfel over volgende aanschaf.
Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Die Old Pulteney die gaat er wel komen. Maar vanmiddag ga ik ff de grens over voor wat flessen, niet alleen voor mezelf. De OP hebben ze daar niet, maar ik wil toch wel even één fles voor mezelf meenemen, maar kan dus weer niet kiezen. M'n Bowmore12 is bijna op, ik denk nog 4 of 5 drams, maar iets nieuws is ook leuk. Dus:
óf Bowmore 12yo
óf Bunnahabhain 12yo
De laatste ken ik niet maar lees ik veel goede dingen over.
Suggesties?
óf Bowmore 12yo
óf Bunnahabhain 12yo
De laatste ken ik niet maar lees ik veel goede dingen over.
Suggesties?
0 x
avdboom schreef:Bunna 12
Daar neigde ik ook al naar, alleen al omdat de Bowmore12 nog niet op is en ik ook nog een Bowmore18 heb staan.
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

ik vind deze lastig te omschrijven, maar ik denk dat je hem wel zal waarderen.. Ook wat verrassende smakenin de hoek drop, salmiak, hoest drank en lourier.... Kan raar klinken maar is heerlijkFGG schreef:avdboom schreef:Bunna 12
Daar neigde ik ook al naar, alleen al omdat de Bowmore12 nog niet op is en ik ook nog een Bowmore18 heb staan.

1 x
avdboom schreef:ik vind deze lastig te omschrijven, maar ik denk dat je hem wel zal waarderen.. Ook wat verrassende smakenin de hoek drop, salmiak, hoest drank en lourier.... Kan raar klinken maar is heerlijkFGG schreef:avdboom schreef:Bunna 12
En als je, zoals ik, niet vies bent van wat peat en smoke...?
0 x
- avdboom
- Top bijdrager

FGG schreef:avdboom schreef:ik vind deze lastig te omschrijven, maar ik denk dat je hem wel zal waarderen.. Ook wat verrassende smakenin de hoek drop, salmiak, hoest drank en lourier.... Kan raar klinken maar is heerlijkFGG schreef:
En als je, zoals ik, niet vies bent van wat peat en smoke...?
Het heeft wel wat maritiem/ziltigs, geen turf en rook alhoewel sommigen er wel een heel klein rook je in menen te ruiken.... Maar ik niet. Ik heb nog niet iets anders geproeft wat er echt op lijkt. Maar ondanks dat het allart is vinden velen hem zeer drinkbaar!
0 x
Geen rook!
2 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
- avdboom
- Top bijdrager

Peter87 schreef:Geen rook!
Daar heb ik wel eens een discussie over gelezen hier.... Maar ik ontdek het er ook niet in
0 x
Daarom ben ik kort en krachtig erover 

0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
avdboom schreef:Peter87 schreef:Geen rook!
Daar heb ik wel eens een discussie over gelezen hier.... Maar ik ontdek het er ook niet in
Ik ga 't zelf ervaren over een paar uurtjes. Wie weet.
0 x
https://distiller.com/spirits/bunnahabhain-12
3ppm, er is dus WEL turf aanwezig, maar ik zou de bunna 12 zeker NIET bestempelen als een rokerige dram.
Gewoon proeven
.
3ppm, er is dus WEL turf aanwezig, maar ik zou de bunna 12 zeker NIET bestempelen als een rokerige dram.
Gewoon proeven
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Tom2 schreef:https://distiller.com/spirits/bunnahabhain-12
Gewoon proeven.
Dat is natuurlijk helemaal waar, maar het is de vraag wat daarvan na distillatie overblijft. Ik heb ook nooit rook in ervaren.
Maar iedereen proeft idd net iets anders, dus wellicht haalt deze of gene het er wel uit.
0 x
Affirmanti incumbit probatio
Dat is een oude versie.
Maar of er nou wel of geen turf aanwezig is is mijn punt niet.
Je proeft het er niet in en daar gaat het mij om.
Maar of er nou wel of geen turf aanwezig is is mijn punt niet.
Je proeft het er niet in en daar gaat het mij om.
1 x
Whiskydudes
Peter87 schreef:Je proeft het er niet in en daar gaat hetmijom.

0 x
FGG schreef:avdboom schreef:Peter87 schreef:Geen rook!
Ik ga 't zelf ervaren over een paar uurtjes. Wie weet.
Zo, die is binnen!
En meteen maar even geschonken: voor wat betreft de rook, op de neus zou je 'm eruit kunnen halen, maar ik vind 't meer richting een sterke houtgeur gaan. En ik ruik iets bekend wat ik nog niet thuis kan brengen. Zo maar eens wat reviews opsnorren, kijken of ik 'm terug kan vinden.
Ik vind 'm vriendelijk op de neus maar de smaak knalt er wel behoorlijk in. Erg fijne whisky. Blij mee!
3 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”