Mvamelsfort schreef:Heb wat te vieren dus geopend:
Glenlivet 1981 33yo vw!
Hoe is die? Heb er zelf eentje dicht staan! Ben benieuwd naar je recentie!

Mvamelsfort schreef:Heb wat te vieren dus geopend:
Glenlivet 1981 33yo vw!

squaadgras schreef:Mvamelsfort schreef:Heb wat te vieren dus geopend:
Glenlivet 1981 33yo vw!
squaadgras schreef:Mvamelsfort schreef:Heb wat te vieren dus geopend:
Glenlivet 1981 33yo vw!

thijs100 schreef:squaadgras schreef:Mvamelsfort schreef:Heb wat te vieren dus geopend:
Glenlivet 1981 33yo vw!
Heb 'm een keer op een proeverij gehad (geen uitgebreide notities gemaakt dus), maar vind 'm vergelijkbaar met een goede ex-Oloroso single cask van Glendronach uit de midden jaren negentig. Ik proefde eerlijk gezegd aan deze Glenlivet niet af dat ie 33 jaar oud is. Ik zou 'm op 88/89 scoren. Maar goed, dat is dus op basis van een vluchtige kennismaking.

Mermur schreef:Walnoten-runderbouillon met een finish van geroosterd vlees.

Mermur schreef:Geopend ter gelegenheid van het binnenhalen van een Europees onderwijscontract:
Mortlach 1988-2015 Cadenhead Authentic Collection (26 y.o., 56,1%, sherry butt)
Walnoten-runderbouillon met een finish van geroosterd vlees.
Dre schreef:Klinkt als een hele bijzondere whisky dan, dergelijke smaken nog niet eerder in een whisky tegengekomen en kan me er ook niet direct iets bij voorstellen...
Mermur schreef:Dre schreef:Klinkt als een hele bijzondere whisky dan, dergelijke smaken nog niet eerder in een whisky tegengekomen en kan me er ook niet direct iets bij voorstellen...
Dit 'meaty' karakter is typisch voor Mortlach. Door de manier van distilleren is de Mortlach-spirit relatief rijk aan zwavelverbindingen. Zeker in combinatie met ex-sherry vaten leidt dat vaak tot hartige smaken/aroma's als vleesjus of bouillon.
Dre schreef:Ah oké. Ik heb wel eens een paar Mortlach samples gedronken maar dat waren vooral frisse en fruitige drams, op bourbonvaten. Maar ik zal er eens op gaan letten, ben wel nieuwsgierig geworden eigenlijk.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten