Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Kilchoman Winter 2010 Release 46% - heerlijke, zachte rokerige whisky, vooral dat rokerige is bij deze variant erg lekker, maar ook weer niet overheersend. Very
Tn's follow tzt.
0 x
Ben nu lekken bezig met een Finlaggan,een heerlijke whisky voor bij deze winterse omstandigheden

0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

I_SPEY schreef:Kilchoman Winter 2010 Release 46% - heerlijke, zachte rokerige whisky, vooral dat rokerige is bij deze variant erg lekker, maar ook weer niet overheersend. VeryTn's follow tzt.
Dat doet mij er aan denken dat ik nog een sample van die Kilchoman heb staan van Lagavulin! . Ik heb nu 'reeds' zo'n 20 samples, wat veel te veel is voor mij. En ik heb een goeie maat die ik binnenkort een paar samples ga opsturen
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
I_SPEY schreef:1.![]()
Edradour Natural Cask Strength, 56.4 % - 27 punten
Deze lijkt me wel wat, MadMaster
In mei ga ik die kant weer op en zal ik kijken of ze nog wat van deze flessen hebben...
0 x
Een Chivas Regal 12 yrs om op te warmen... Toen mijn "eerste contact" met Balwhinnie 15 yrs. Mooie zoetige honingachtige highlander. Afsluitend met een smokehead en ardbeg 10 yrs! 

0 x
johan brugge schreef:Ik heb nu 'reeds' zo'n 20 samples, wat veel te veel is voor mij.
Dat is ineens snel gegaan
0 x
MadMaster schreef:I_SPEY schreef:1.![]()
Edradour Natural Cask Strength, 56.4 % - 27 punten
Deze lijkt me wel wat, MadMaster
In mei ga ik die kant weer op en zal ik kijken of ze nog wat van deze flessen hebben...
Ik heb veel geduld(zeker als het om whisky gaat)MM
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

JayDie schreef:Dat is ineens snel gegaan
Ja, en wiens schuld is dat denk je?
Gisteren heb ik nog even genoten van een Corryvreckan. De bodem is nu echt in zicht. Nog hooguit twee drams. Ik weet ineens niet zo zeker meer of ik hem nog eens ga kopen. Ik stoor me meer en meer aan die felle rook (niet aan de turf!!). Het is soms alsof ik een brandende sigaret in mijn mond steek.
0 x
Auchentoshan 2001 - The Cooper's Choice
Ik heb een sample Auchentoshan 2001 - The Cooper's Choice - 46% - natural color, no chillfiltration in geschonken. Eerste indruk: malty, erg lichte kleur! Later volgen notes!
(Thanks Paul!)
(Thanks Paul!)
Laatst gewijzigd door JayDie op 18 Dec 2010, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Bruichladdich 1986/2001 - 15yo - Murray McDavid - 46%
...en dan nu van de Lowlands naar Islay met een Bruichladdich 1986/2001 - 15yo - Murray McDavid - 46%
Thanks, Johan!
Thanks, Johan!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Re: Bruichladdich 1986/2001 - 15yo - Murray McDavid - 46%
JayDie schreef:...en dan nu van de Lowlands naar Islay met een Bruichladdich 1986/2001 - 15yo - Murray McDavid - 46%
Thanks, Johan!
Wat vind je er van, JD?
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

sample van de Bruichladdich 3D3. hij ruikt erg lekker in elk geval..zodadelijk eens kijken of hij ook zo smaakt
0 x
Schenk m'n laatste dram Smokehead in; fles leeg
Even van binnen ontsmetten; hier iedereen ziek aan het worden!
Vond hem, na een halve sample - de rest volgt later, niet een dram van "Waauwww"... Subtiele peat, rood fruit, iets van 'struiken'. Zacht op de tong, maar dan ineens spicy. Met water wat zoeter. Pas in de afdronk ontdek ik echt dat jodium en pleister.
Wel een lekkere dram, geen uitblinker
Even van binnen ontsmetten; hier iedereen ziek aan het worden!
johan brugge schreef:JayDie schreef:...en dan nu van de Lowlands naar Islay met een Bruichladdich 1986/2001 - 15yo - Murray McDavid - 46%
Thanks, Johan!
Wat vind je er van, JD?
Vond hem, na een halve sample - de rest volgt later, niet een dram van "Waauwww"... Subtiele peat, rood fruit, iets van 'struiken'. Zacht op de tong, maar dan ineens spicy. Met water wat zoeter. Pas in de afdronk ontdek ik echt dat jodium en pleister.
Wel een lekkere dram, geen uitblinker

0 x
Heb nu echt de laatste druppels uit mijn Laphroaig QC gewrongen. Nieuwe fles direct besteld, Nog steeds in de aanbieding bij de whiskysite.nl
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

JayDie schreef:Wel een lekkere dram, geen uitblinker
Yep, mijn gedacht ook. Ik vind het een hele goeie whisky, maar idd geen rasechte uitblinker. Wat mij bij deze opviel is wat jij daar zo mooi omschreven hebt. Een zachte Islay met veel smaken en een goede balans.
Gisteren heb ik nog eens een Renaissance gedronken. De fles is bijna leeg. Wat een verschil met de Corry. Ik drink veel liever de Renny. Veel complexer vind ik. Vandaag hou ik het Japans met een Nikka from the barrel. Ook die fles is nagenoeg leeg, maar daar heb ik een reserve van.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”