https://www.whiskybase.com/whiskies/whisky/107432/glendronach-1993
Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Zonet nog een GlenDronach 1993 cask 655 op de kop kunnen tikken via The Green Welly Stop zelf. Wel nog even wachten want ik ga 'm pas op 1 september ophalen op weg naar Isle of Skye - toevallig net m'n verjaardag.
1 x
Een Glenlivet 2007 vW met een duivelsch percentage van 66,6% 
Dirk
Dirk
1 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

DvdB schreef:Een Glenlivet 2007 vW met een duivelsch percentage van 66,6%
Dirk
+1 schijnt nogal een run op te zijn geweest dus ben erg benieuwd.
0 x
Tijdens het winkelen "de rek" niet kunnen voorbijgaan zonder effe te "grabbelen...
Het werd een "The Balveneie Doublewood 12yo" die mee naar de kassa ging om seffens te proeven.
Het werd een "The Balveneie Doublewood 12yo" die mee naar de kassa ging om seffens te proeven.
0 x
Dankzij een tip van een "Oud gediende", van wie de schuilnaam ook met een "O" begon:
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-2003-skn (en het was de laatste)
Mr. E. als je dit leest: welbedankt
Zien we je nog eens hier?
https://www.whiskybase.com/whiskies/whi ... e-2003-skn (en het was de laatste)
Mr. E. als je dit leest: welbedankt

Zien we je nog eens hier?
2 x
- RBwhiskyworld
- Senior

Gisteren liep ik een zaak hier in Spanje binnen en daar stond op de plank nog een Springbank 12 CS met het oude label. Dus ik pak mn telefoon erbij om te kijken welke Batch het zou zijn, Batch 2! Ik blij, pak hem van het rek, staat daar achter nog een fles verscholen. Ander ABV, dus ik pak mn telefoon er weer bij, Batch 1
Heb nu dus twee mooie dusty bottles hier thuis staan.
Heb nu dus twee mooie dusty bottles hier thuis staan.
11 x
-
whisky4wood
- Senior

Vandaag eind van de maand: dus fles whisky aangeschaft. Stond te twijfelen tussen de longrow red en de springbank cs 12yo. Het is de longrow red geworden. Niet dat het wat uit maakt, eind van volgende maand dus de SB 12yo CS. Je wordt er heerlijk hebberig van! Recensies waren erg divers, van lovend tot tegenvallend. Iemand al ervaring met de Longrow red 2018.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

whisky4wood schreef:Vandaag eind van de maand: dus fles whisky aangeschaft. Stond te twijfelen tussen de longrow red en de springbank cs 12yo. Het is de longrow red geworden. Niet dat het wat uit maakt, eind van volgende maand dus de SB 12yo CS. Je wordt er heerlijk hebberig van! Recensies waren erg divers, van lovend tot tegenvallend. Iemand al ervaring met de Longrow red 2018.
Ik heb 'm nog niet geproefd maar dit is in ieder geval een interessante review:
https://malt-review.com/2018/03/18/longrow-red-11-years-old-2018-cabernet-franc-finish-edition/
Sad but true...
0 x
- ViViTroNL
- Senior

Mijn vriend Big Peat komt ook overal...

1 x
-
whisky4wood
- Senior

nigel_tufnel schreef:whisky4wood schreef:Vandaag eind van de maand: dus fles whisky aangeschaft. Stond te twijfelen tussen de longrow red en de springbank cs 12yo. Het is de longrow red geworden. Niet dat het wat uit maakt, eind van volgende maand dus de SB 12yo CS. Je wordt er heerlijk hebberig van! Recensies waren erg divers, van lovend tot tegenvallend. Iemand al ervaring met de Longrow red 2018.
Ik heb 'm nog niet geproefd maar dit is in ieder geval een interessante review:
https://malt-review.com/2018/03/18/longrow-red-11-years-old-2018-cabernet-franc-finish-edition/
Sad but true...
Deze review had ik inderdaad al gelezen voor aanschaf het stuk is cynisch en gaat ook om informatie over whisky en dat deze editie niet echt gelukt is. Prima, de reden dat ik het op dit forum vraag is, omdat ik veel meer waarde hecht aan wat hier gevonden wordt dan aan iemand die een leuk stuk wil schrijven. Vandaar mijn vraag of iemand op dit forum al geproefd heeft. En 85 euro is veel geld, maar ook niet de wereld. Dus dat risico wil ik wel lopen.
0 x
-
nigel_tufnel
- Whisk(e)y goeroe

whisky4wood schreef:Deze review had ik inderdaad al gelezen voor aanschaf het stuk is cynisch en gaat ook om informatie over whisky en dat deze editie niet echt gelukt is. Prima, de reden dat ik het op dit forum vraag is, omdat ik veel meer waarde hecht aan wat hier gevonden wordt dan aan iemand die een leuk stuk wil schrijven. Vandaar mijn vraag of iemand op dit forum al geproefd heeft. En 85 euro is veel geld, maar ook niet de wereld. Dus dat risico wil ik wel lopen.
Die review is deels cynisch geschreven.
Maar klopt voor een groot deel ook wel.
Het lijkt me niet zomaar een review om een leuk stuk te schrijven.
Het feit is dat tegenwoordig, ongeacht minder goede reviews, bepaalde releases van de schappen vliegen.
Ik ben zelf een liefhebber van Springbank en Longrow.
Maar deze editie heb ik nog niet geproefd.
De beste mening/review heb je als je ’m zelf opent en proeft.
1 x
- Wouter1981
- Whisk(e)y goeroe

Ooit een Longrow Red op een festival geproefd en er daarna altijd met een grote boog omheen gelopen.
Het is volgens mij een love it or hate it whisky.
Misschien beter eerst een sampletje scoren voordat je de fles opent. Wanneer hij niet bevalt zal je geen moeite hebben om een koper te vinden.
Het is volgens mij een love it or hate it whisky.
Misschien beter eerst een sampletje scoren voordat je de fles opent. Wanneer hij niet bevalt zal je geen moeite hebben om een koper te vinden.
0 x
Zojuist deze 2 aan de collectie toegevoegd:
Helaas is de Kavalan wel lek aangekomen..
Hoop dat ze daar een nette oplossing voor bieden.
(rook daardoor wel erg fijn, maar toch is dit niet wat je hoopt aan te treffen bij een dure fles die je voor een speciale gelegenheid wilt bewaren).
Anderen toevallig ook ooit last gehad van hetzelfde probleem bij Kavalan-flessen?
Helaas is de Kavalan wel lek aangekomen..
Hoop dat ze daar een nette oplossing voor bieden.
(rook daardoor wel erg fijn, maar toch is dit niet wat je hoopt aan te treffen bij een dure fles die je voor een speciale gelegenheid wilt bewaren).
Anderen toevallig ook ooit last gehad van hetzelfde probleem bij Kavalan-flessen?
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”