Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zware nacht op me werk... gelukkig maakt een flinke dram Laphoaig Cask Strenght veel goed. 
0 x
Gisteravond gewoon lekker genieten van een Smokehead. Ook daarvan komt de bodem van de fles in zicht! Nog 1 flinke dram... 

0 x
Gister een lekkere Bunnahabhain 12 y.o. op. Lekker bij de haring! 
0 x
De nieuwe QC van Laphroaig 2010 - hemelse whisky! 

0 x
I_SPEY schreef:De nieuwe QC van Laphroaig 2010 - hemelse whisky!
Hé René, hoe weet je dat het een 2010 botteling is ?
Zie de discussie: viewtopic.php?f=17&t=1480
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Piet schreef:I_SPEY schreef:De nieuwe QC van Laphroaig 2010 - hemelse whisky!
Hé René, hoe weet je dat het een 2010 botteling is ?
Zie de discussie: viewtopic.php?f=17&t=1480
In de fles aan de onderzijde - kwestie van de fles aan de onderzijde draaien tot je het ziet (dus niet de onderkant van de fles) - is gegraveerd L10, hetgeen betekent 2010.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ardbeg Supernova 2010 om de laatste bacteriën uit te roeien. Ik kan niet wachten om de samples van JD te proeven.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
gisteravond een heerlijke Glenlivet Nadurra Triumph op 
0 x
Gisteren avond een zes-tal sample restjes opgemaakt waaruit een nieuw forum-onderwerp is ontsproten:
Al dan niet rare whisky-gewoontes en -rituelen
Al dan niet rare whisky-gewoontes en -rituelen

0 x
De Caol Ila Moch - 43%.
van http://www.whiskysite.nl :
Caol Ila Moch 0,70 ltr 43%
Soft, smooth and fresh, Caol Ila Moch (in Gaelic ''dawn'') evokes the dawn of a new day, slowly prising Caol Ila from its slumbers and picking out the shoreline of its little wood bay
Kan 'm aanraden, hij is erg lekker! Zeker met 'n paar druppeltjes water(meer smaken, dan wanneer neat!).
Hier 'n duitse tasting(via Kallaskander- http://www.whiskywhiskywhisky.com):
Farbe: Blasses Gold
Nase: Unverdünnt: sauber und frisch wie feuchter, salziger Sand nach dem Ablaufen der Ebbe oder wie der frisch abgeschrubbte Tresen eines Fischhändlers. Etwas Rauch im Hintergrund, wie von einem alten Strandfeuer. Mit etwas Wasser noch frischer aber der Fischtresen tritt zurück.
Geschmack: Unverdünnt: Süß und salzig mit ausgleichender Säure, dabei frisch wie eine Meeresbrise. Caol Ila’s Markenzeichen, der klare und rauchige Charakter ist deutlich. Appetitanregend. Etwas Wasser erbringt einen weicheren, glatteren, süßeren Eindruck, immer noch sehr maritim, mit angenehmer Textur. Insgesamt süß trocknend. Halbschwerer Körper, elegant und geschmeidig.
Körper : Schöner Fluss
Abgang: Ziemlich kurz, trocknend und wärmend, ein wenig bitter. Anhaltend rauchiger Nachgeschmack."
van http://www.whiskysite.nl :
Caol Ila Moch 0,70 ltr 43%
Soft, smooth and fresh, Caol Ila Moch (in Gaelic ''dawn'') evokes the dawn of a new day, slowly prising Caol Ila from its slumbers and picking out the shoreline of its little wood bay
Kan 'm aanraden, hij is erg lekker! Zeker met 'n paar druppeltjes water(meer smaken, dan wanneer neat!).
Hier 'n duitse tasting(via Kallaskander- http://www.whiskywhiskywhisky.com):
Farbe: Blasses Gold
Nase: Unverdünnt: sauber und frisch wie feuchter, salziger Sand nach dem Ablaufen der Ebbe oder wie der frisch abgeschrubbte Tresen eines Fischhändlers. Etwas Rauch im Hintergrund, wie von einem alten Strandfeuer. Mit etwas Wasser noch frischer aber der Fischtresen tritt zurück.
Geschmack: Unverdünnt: Süß und salzig mit ausgleichender Säure, dabei frisch wie eine Meeresbrise. Caol Ila’s Markenzeichen, der klare und rauchige Charakter ist deutlich. Appetitanregend. Etwas Wasser erbringt einen weicheren, glatteren, süßeren Eindruck, immer noch sehr maritim, mit angenehmer Textur. Insgesamt süß trocknend. Halbschwerer Körper, elegant und geschmeidig.
Körper : Schöner Fluss
Abgang: Ziemlich kurz, trocknend und wärmend, ein wenig bitter. Anhaltend rauchiger Nachgeschmack."
0 x
Gisteren wat vroeger thuis dan normaal en even een aperatiefje genomen en wel de Berry's Best Lowland 12y blended malt. Mijn eerste kennismaking met een Lowland. Aangenaam zacht, wat grassig, wel wat kort. Denk dat ik hem juist had ingeschat, om een dergelijke whisky als aperatief te gebruiken. Later op de avond overgegaan naar een Bowmore 8y (oude botteling) bij het kijken naar The Lord of the Rings. Puur het tegenover gestelde van de Lowland, turfig, ziltig met een zoetje en een lange(re) smaak.... Deze bevalt mij op dit moment goed en smaakt naar meer.... 

0 x
Gisterenavond , Laphroaig QC... fles nadert z'n einde
Een fles waar ik zonder nadenken een tweede van zal aanschaffen als 'ie leeg is.

Een fles waar ik zonder nadenken een tweede van zal aanschaffen als 'ie leeg is.

0 x
brrrrr, tijd voor een lekkere ardbeg 10 yrs!
Denk dat ik ook maar een Lagavulin of Laphroaig in mijn auto ligt als ik op pad ga, mocht je komen te stranden
Denk dat ik ook maar een Lagavulin of Laphroaig in mijn auto ligt als ik op pad ga, mocht je komen te stranden
0 x
Net een geschaarde vrachtwagen vlak voor me. Hij heeft overigens het nieuws gehaald.
Zit je toch even met je hart in je keel. Daarna nog een paar momentjes zoals de buurvrouw die bijna bij me naar binnen kwam. Die tolde vlak voor me even rond met haar iets te dure autootje
Nu toch on topic:
Slechte gewoonte om na stress een borrel te nemen en ik doe het lekker toch
Gewoon een betaalbare doordrinker: Glen Moray 8y Gewoon een onschuldig onopvallend glaasje om even de sneeuwfile (ik ga normaal met de fiets maar kon nu niet anders) uit m'n lijf te laten zakken.
Neem ik na het eten iets nieuws.
Zit je toch even met je hart in je keel. Daarna nog een paar momentjes zoals de buurvrouw die bijna bij me naar binnen kwam. Die tolde vlak voor me even rond met haar iets te dure autootje
Nu toch on topic:
Slechte gewoonte om na stress een borrel te nemen en ik doe het lekker toch
Gewoon een betaalbare doordrinker: Glen Moray 8y Gewoon een onschuldig onopvallend glaasje om even de sneeuwfile (ik ga normaal met de fiets maar kon nu niet anders) uit m'n lijf te laten zakken.
Neem ik na het eten iets nieuws.
0 x
GastheerG schreef:...Slechte gewoonte om na stress een borrel te nemen en ik doe het lekker toch![]()
Ik zou ook niet weten waarom dat slecht is
... tenzij je het niet meer onder controle zou hebben
Lijkt me juist een prima ding om te doen
Ik had geen stress. Vanochtend was het hier droog en pas nadat ik lekker binnen zat na 13:00 uur is het gaan sneeuwen.
Mede in het kader van mijn voornemen (in Al dan niet rare whisky-gewoontes en -rituelen ) daar niet langer mee te dralen zojuist de fles leeggemaakt van Macduff 17yo (78/96), 43%, sherry cask, The Ultimate.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”