Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Zit aan 'n overheerlijke Highland Park 1997 GMR - 13yo -54.3% - refill sherry hogshead. 

0 x
1.
Edradour Natural Cask Strength, 56.4 % - 27 punten
Deze lijkt me wel wat, MadMaster
Edradour Natural Cask Strength, 56.4 % - 27 punten
Deze lijkt me wel wat, MadMaster

0 x
Heb me een Aberlour 10yo ingeschonken. Lang geleden, eens kijken of ik hem nog lekker vind
Ook van deze fles komt de bodem in zicht...
Voorbereiden op de tasting met de 10yo - 12yo sherry - 15yo later...
Voorbereiden op de tasting met de 10yo - 12yo sherry - 15yo later...

0 x
afgelopen weekend The Glenlivet Nadurra cs opgedronken 
0 x
Gisteravond "The Ultimate GlenLivet" gehad. Lekker, maar niets speciaals aan. "Ultimate" vind ik dan ook een rare toevoeging aan deze naam.
Verder nog een "Macallan Cask Strenght 58.6%" mogen nuttigen. Die was ook best te pruimen, en inderdaad behoorlijk sterk.
Toch komt ook deze niet op mijn wish-list.
Verder nog een "Macallan Cask Strenght 58.6%" mogen nuttigen. Die was ook best te pruimen, en inderdaad behoorlijk sterk.
Toch komt ook deze niet op mijn wish-list.
0 x
Ik ben zaterdag naar de opendeurdag van de lokale whiskyspeciaalzaak geweest.
Daar proefde ik de nieuwe Bruichladdich Organic, was niet slecht, maar ook niet speciaal.
12YO Clynelish single Cask. Was niet spectaculair maar wel lekker. 35 euro vond ik een eerlijk prijs .
Een Bruichladdich wijn finish, als weet ik niet meer exact welke, maar hij was bijzonder lekker.
Nog een paar andere whisky's die me niet echt bijgebleven zijn en 1 geturfde die ik zelfs ronduit slecht vond.
Maar ik heb ook een 19-jarige Highland Park Single Cask. Met smaken als munt en en een hint van basilicum was ik bijzonder hard verrast. Dat was voor mij dé whisky van de dag.
Daar proefde ik de nieuwe Bruichladdich Organic, was niet slecht, maar ook niet speciaal.
12YO Clynelish single Cask. Was niet spectaculair maar wel lekker. 35 euro vond ik een eerlijk prijs .
Een Bruichladdich wijn finish, als weet ik niet meer exact welke, maar hij was bijzonder lekker.
Nog een paar andere whisky's die me niet echt bijgebleven zijn en 1 geturfde die ik zelfs ronduit slecht vond.
Maar ik heb ook een 19-jarige Highland Park Single Cask. Met smaken als munt en en een hint van basilicum was ik bijzonder hard verrast. Dat was voor mij dé whisky van de dag.
0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

dmace schreef:Gisteravond "The Ultimate GlenLivet" gehad. Lekker, maar niets speciaals aan. "Ultimate" vind ik dan ook een rare toevoeging aan deze naam.
Als het over de 14-jarige Glenlivet (uit 1995) gaat die heeft gelegen op Oloroso sherry vaten, dan gok ik dat "Ultimate" verwijst naar de bottelaar --> namelijk The Ultimate Selection door Van Wees. [Als dit niet het geval is, dan heb ik niks gezegd
0 x
-
MoreBowmore
- Senior

Een lekkere Highland Park 18
Mijn vorige fles hiervan was me wat tegengevallen maar deze bevalt weer uitstekend
Mijn vorige fles hiervan was me wat tegengevallen maar deze bevalt weer uitstekend
0 x
WhiteMonkey schreef:Als het over de 14-jarige Glenlivet (uit 1995) gaat die heeft gelegen op Oloroso sherry vaten, dan gok ik dat "Ultimate" verwijst naar de bottelaar --> namelijk The Ultimate Selection door Van Wees. [Als dit niet het geval is, dan heb ik niks gezegd)
Je hebt het helemaal goed, hoor. Heb er eens naar gezocht (wat een brakke website is dat zeg), en zie er weinig ultiems tussen, al ken ik zelf lang niet alles. Het meeste van horen zeggen.
Allemaal best goed drinkbaar, maar met een naam als "The Ultimate" schep je te hoge verwachtingen.
Iets als "Special Selection" zou beter staan.
Hier de hele ultimate-lijst (scheelt weer zoeken).
Maar het sampletje komt wel op, hoor.
0 x
dmace schreef:Allemaal best goed drinkbaar, maar met een naam als "The Ultimate" schep je te hoge verwachtingen.
Iets als "Special Selection" zou beter staan.
Uit: Aanwijzingen voor het maken van proefnotities.
Afkortingen: yo (year old = jaren vat-lagering), OB (Owner (of Original of Official) Botteling) of IB (Independent Bottler).
Het onderscheid tussen een OB of een IB botteling is toch wel een heel belangrijk, bepalend en basaal gegeven over een fles whisky.
Zie ook: Official Bottlings of independent Bottlings?
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
zit van avond aan Macallan van 10 jaar fine oak triple cask matured
uit nostalgische overweging maar is toch anders als mijn herinnering hier aan was ik denk dat hij in mijn fantasie hemels is geworden en nu na jaren in het echt een beetje tegen valt vreemd hoor
uit nostalgische overweging maar is toch anders als mijn herinnering hier aan was ik denk dat hij in mijn fantasie hemels is geworden en nu na jaren in het echt een beetje tegen valt vreemd hoor
0 x
Piet schreef:Het onderscheid tussen een OB of een IB botteling is toch wel een heel belangrijk, bepalend en basaal gegeven over een fles whisky.
Zie ook: Official Bottlings of independent Bottlings?
Hee, bedankt voor die link. Soms zijn IB's best bijzonder en verrassend. Deze helaas niet (naar mijn mening), maar misschien anderen uit dezelfde serie wel.
0 x
Lekker relaxen met een muziekje en.... Caol Ila 8yrs Unpeated Style
Blijft toch best een bijzondere borrel
Blijft toch best een bijzondere borrel
0 x
Echt maar een paar druppels Famous Grouse malt 10 y. Ik ben whisky truffels aan het maken en deze Grouse maar eens geprobeerd.
De boel staat nu te koelen zodat ik zo mooie truffels kan draaien
Doe ik voorlopig nog even een mondje puur
De boel staat nu te koelen zodat ik zo mooie truffels kan draaien
Doe ik voorlopig nog even een mondje puur
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”