Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
- caskstrength
- Forum goeroe

- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Re: Het 'Domme Vragen Bestaan Niet'-topic
Ik ook 2 keer. De laatste helft zet ik altijd even weg.
0 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Ik doe dat altijd in één keer, daarom heb ik liever ook 6 cl samples.
2 x
Zo vreemd was het dus nog niet.
Als ik uit een fles schenk gooi ik er nooit 3cl.. maar zo'n sample flesje helemaal!
Doe er wel een uurtje of 2/3 mee.
Als ik uit een fles schenk gooi ik er nooit 3cl.. maar zo'n sample flesje helemaal!
0 x
Nino schreef:Zo vreemd was het dus nog niet.
Dat heb ik ook ja, als ik uit een fles schenk is het eerder 2 of 2,5 cl.
0 x
ik zie hier af en toe bij het topic welke whisky drink je momenteel de wip7 voorbijkomen zelf heb ik nog nooit een kilkerran gedronken welke raden jullie me aan ? de wip 7 ,wip6,wip5,....?
en welke versie de bourbon of sherry? 
en welke versie de bourbon of sherry? 
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Nou, een lekker Wippie is nooit weg hoor
De Wip 7 op bourbon is een prettige dram en op vatsterkte. De sherried is dat niet en die mist daardoor ook wat punch.
Vandaar mijn voorkeur voor de bourbon.
De Wip 7 op bourbon is een prettige dram en op vatsterkte. De sherried is dat niet en die mist daardoor ook wat punch.
7 x
- Peter_vintage1992
- Senior

Oogadal schreef:Nou, een lekker Wippie is nooit weg hoor![]()
Weet er iemand wanneer de eerste standaard 10 y.o. uit gaat komen? of gaan ze tot de 12 y.o.? Ik heb er nooit een gehad maar na zoveel goeie dingen te lezen raak ik erg benieuwd
0 x
I love a scotch that's old enough to order its own scotch
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
Whiscovery Whiskey Proeverijen - yourkeytowhiskey.nl
- caskstrength
- Forum goeroe

Volgens mij komt de 12 yo in augustus
1 x
Affirmanti incumbit probatio
Ik zie het af en toe wel eens voorbij komen maar merk het nu zelf ook, de eerste dram (na opening van de fles) smaakt minder lekker dan de tweede dram!
Voor een poos terug m'n Dailuaine 18yo vW open gemaakt en gedronken en dacht toen echt ahhh nee toch
maar nu net opnieuw gedronken en lijkt totaal niet op wat ik de vorige keer dronk (gelukkig).
Kunnen we een beetje bevestigen dat de eerste dram na opening niet veel zegt over de rest van de inhoud van de fles?
Voor een poos terug m'n Dailuaine 18yo vW open gemaakt en gedronken en dacht toen echt ahhh nee toch
maar nu net opnieuw gedronken en lijkt totaal niet op wat ik de vorige keer dronk (gelukkig).Kunnen we een beetje bevestigen dat de eerste dram na opening niet veel zegt over de rest van de inhoud van de fles?
1 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Peter_vintage1992 schreef:
Weet er iemand wanneer de eerste standaard 10 y.o. uit gaat komen? of gaan ze tot de 12 y.o.? Ik heb er nooit een gehad maar na zoveel goeie dingen te lezen raak ik erg benieuwd
De eerste spirit is gestookt op 7 maart 2004 dus ik gok dat het zeker niet voor april 2016 zal zijn

2 x
Om de één of andere reden snap ik het principe van de IB's niet zo... Als een Van Wees (Ultimate) of andere partij een vat bottled, wordt hij dan juist aantrekkelijker dan een OB of juist niet?... Ik snap de voor en nadelen niet zo goed...
0 x
Ib's zijn meestal single cask en vaak op cask strenght.
1 x
Whiskydudes
Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!
Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”