Twijfel over volgende aanschaf.
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Twijfel over volgende aanschaf.
Ik twijfel of ik me inschrijf op de GlenDronach 1993/2014 oloroso butt 23 voor Whiskybase...
0 x
totalatool schreef:Ik twijfel of ik me inschrijf op de GlenDronach 1993/2014 oloroso butt 23 voor Whiskybase...
Bij mij is het afhankelijk van de prijs. Weet je de prijs al? 1993 en Oloroso is vaak een goede combi.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

vmk schreef:totalatool schreef:Ik twijfel of ik me inschrijf op de GlenDronach 1993/2014 oloroso butt 23 voor Whiskybase...
Bij mij is het afhankelijk van de prijs. Weet je de prijs al? 1993 en Oloroso is vaak een goede combi.
Net door Menno gemeld: €135.
0 x
Die prijs valt mooi mee! Ik doe het niet omdat ik merk dat ik nauwelijks naar pure sherrybottelingen grijp. Drink het wel graag, maar erg zelden. Dus ik heb al genoeg. Anders zou ik niet aarzelen 
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

totalatool schreef:vmk schreef:totalatool schreef:Ik twijfel of ik me inschrijf op de GlenDronach 1993/2014 oloroso butt 23 voor Whiskybase...
Net door Menno gemeld: €135.
Ik heb er al 1 apart laten zetten

0 x
Ik twijfel over de Ben Nevis 17yo whiskybroker. Iemand die deze al eens heeft geproefd??
0 x
Ik heb de kans om een balvenie tun 1401 batch 8 te kopen voor 240 euro... Of een balblair 1979 Ob voor 160 euro te kopen.
Ik twijfel hier over of dit een goeie deal is? Of deals zijn?
Of deze voor 113 euro http://www.whiskybase.com/whisky/1233/benrinnes-1974-gm
Ik twijfel hier over of dit een goeie deal is? Of deals zijn?
Of deze voor 113 euro http://www.whiskybase.com/whisky/1233/benrinnes-1974-gm
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Beste Thomberry,
de Balvenie batch 8 voor 240 euro is weliswaar niet goedkoop maar op dit moment wordt er ruim 260 pond voor geboden op SWA
http://www.scotchwhiskyauctions.com/sto ... 1-batch-8/
Dat is in ponden en daar komt 10% opslag overheen!!!!
Dus gewoon kopen zou ik zeggen.
de Balvenie batch 8 voor 240 euro is weliswaar niet goedkoop maar op dit moment wordt er ruim 260 pond voor geboden op SWA
http://www.scotchwhiskyauctions.com/sto ... 1-batch-8/
Dat is in ponden en daar komt 10% opslag overheen!!!!
Dus gewoon kopen zou ik zeggen.
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

ik heb het nog even nagekeken maar ik heb er zo'n twee maanden geleden ook al 230 euro voor betaald toen deze net op de markt kwam.
gr. Gerrit
gr. Gerrit
0 x
Wat zou een midleton very rare 1996 tegenwoordig waard zijn?
http://www.whiskybase.com/whisky/15725/ ... -very-rare
De prijzen van whiskybase zijn niet altijd correct als de shoplinks niet meer bestaan.
Zou hier überhaupt nog interesse voor zijn?
http://www.whiskybase.com/whisky/15725/ ... -very-rare
De prijzen van whiskybase zijn niet altijd correct als de shoplinks niet meer bestaan.
Zou hier überhaupt nog interesse voor zijn?
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

is de midleton een collectable whisky? ik zou zoiets alleen kopen wanneer dat of gewoon lekker is en dan zou ik er een normale prijs voor willen betalen. Wanneer het binnen een verzameling zou passen is het wat de gek er voor geeft!
Gr. Gerrit
Gr. Gerrit
0 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

Heb je de Balvenie nog gekocht? de laagste prijs op SWA is momenteel 340 pond, daar komt nog de opslag van 10% bij. gauw kopen dus.
0 x
Nu ik behoorlijk wat mini flesjes heb gekocht (en die heel snel leeg zijn) is mijn kabinet nog steeds leeg, op een halve fles Glenkinchie 12 (die ik niet zo lekker vind) en Cutty Sark na.
Nu lees ik vaak dat whisky's worden gerangschikt naar smaaktypes. En dan globaal fris & bloemig, fruitig & kruidig, vol & rond en rokerig & krachtig.
Zit hier nog een logica achter? Kun je stellen dat vol & rond en rokerig & krachtig meer whisky's voor de wintermaanden zijn?
En fris & bloemig en fruitig & kruidig meer voor de zomermaanden?
Ik wil namelijk deze week 2 whisky's gaan kopen en aangezien de wintermaanden eraan komen is het wellicht handig hier rekening mee te houden? Of sla ik nu compleet de plank mis?
Nu lees ik vaak dat whisky's worden gerangschikt naar smaaktypes. En dan globaal fris & bloemig, fruitig & kruidig, vol & rond en rokerig & krachtig.
Zit hier nog een logica achter? Kun je stellen dat vol & rond en rokerig & krachtig meer whisky's voor de wintermaanden zijn?
En fris & bloemig en fruitig & kruidig meer voor de zomermaanden?
Ik wil namelijk deze week 2 whisky's gaan kopen en aangezien de wintermaanden eraan komen is het wellicht handig hier rekening mee te houden? Of sla ik nu compleet de plank mis?
0 x
Opeth83 schreef:Nu lees ik vaak dat whisky's worden gerangschikt naar smaaktypes. En dan globaal fris & bloemig, fruitig & kruidig, vol & rond en rokerig & krachtig.
zeker op de site van gall & gall gekeken?
1 tip: gelijk vergeten...
ik vind die catagorien echt kant nog wal raken.
vraag anders tips hier.
waar houdt je van? kruidig, floraal, rokerig, citrus, rood fruit, wit fruit, honing, caramel, vanille, vettig, drogend etc etc..
beschrijf eens waar je naar zoekt.. gegarandeerd dat er hier mensen zijn die je een goede tip kunnen geven!

0 x
- daytona955
- Whisk(e)y goeroe

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”