Mel schreef:Goed....ik kom net terug van een vakantie naar Portugal. En ik hoopte/droomde altijd op het volgende scenario: je komt een obscure slijterij tegen en daar vind je een mooie fonds op whiskygebied. En ja hoor.....dat gebeurde mij! Zie ik in een klein zaakje de volgende whisky staan:
https://www.whiskybase.com/whisky/11019Chieftain's Choice 25 yr, 1967 Single Lowlands Malt
Staat er voor 57,- Ik kende de fles niet dus later, op een terras, zoek ik de fles op middels WIFI en blijkt deze op veilingen zo rond de 300 euro te doen (op whiskybase staat hij voor 399). Mn hart klopt sneller en ik ga weer naar die winkel. En ja hoor.....hij is dicht!! Aaarghhhh.
Dus helaas!! Mnm huurauto moesten we de volgende dag inleveren en ik had geen zin om een dag vakantie op te offeren om weer naar dat plaatsje te gaan. Wat een pech, wat een pech. Toch vreemd dat zo'n obscure fles daar staat en dan voor 57,- euro.....bizar.
Ik quote mn eigen verhaal nog maar even omdat ik wederom een gevalletje "pech gehad" heb meegemaakt. Ik was naar een stedentrip in Valencia en ik was met mn vriendin op weg naar een bezienswaardigheid. Het was in de ochtend en ik kwam een klein drankwinkeltje tegen. En wat hebben ze daar? Een Macallan Amber voor nog geen 3 tientjes en een Balvenie Double Wood voor 22,-. Dat is wel erg goedkoop....dus ik wil ze beide wel hebben voor zo'n 50,-. Maar om nu de hele dag met twee flessen whisky te gaan sjouwen.
Dus....slim als ik ben....noteer de straatnaam en besluit de volgende dag deze flessen op te halen. Aardig stuk lopen....maar ik heb het er voor over. En ja hoor......dicht!! Ik was er om 16.00 en de zaak ging om 17.00 weer open vanwege siësta. Geen zin en tijd om er later weer naartoe te lopen en de volgende dag vertrokken we weer richting huis.
Niet zo spijtig als de dichte winkel in Portugal eerder dit jaar...maar toch effe jammer. Het wil dus niet lukken met mij en whisky kopen in het buitenland..ik sta steeds voor een dichte winkel