Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
MikerG
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Opgelicht/namaak Tobermory 32yo 1972

Ongelezen berichtdoor MikerG » 12 Aug 2020, 23:18

Het heeft meer weg van irritant trollen dan een constructieve bijdrage leveren aan iemand die belazerd is.
Maar Christine heeft gelukkig wel alle wijsheid in pacht dus waar maakt ze zich druk om.
7 x
Afbeelding

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 23:20

edwin5 schreef:Ik vond het aan het begin wel grappig en enigzins vermakelijk. Niet het feit dat je een fles koopt waarbij je niet krijgt waar je voor betaald.

Maar wel de enigzins tegendraadse aanpak van Christine.
Het wordt me nu iets teveel van het goeie.

De volgende die off-topic gaat. Wordt een mooi rijtje. :) Vinden jullie dat leuk of zo? Hebben jullie niks on topic te zeggen? Zo kunnen we nog bladzijden vol praten. Kunnen we het weer verplaatsen naar gezellig aan de bar :)
0 x
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.

squaadgras
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor squaadgras » 12 Aug 2020, 23:20

Christine schreef:Moet je niet slim voor zijn. Maar ongetwijfeld bent u volgende keer voorzichtiger.

Dat zeker! Zeker nu ik de ins-&-outs van provenance heb geleerd. Ik ben geen ingezetene in het wijnwereldje dus wellicht dat de standaardvertaling herkomst, of geschiedenis, in het vervolg beter past.

Oelewapper vind ik trouwens echt een ondergewaardeerd woord. Bekt heerlijk.
3 x
2 ∞ & →

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 23:20

MikerG schreef:Het heeft meer weg van irritant trollen dan een constructieve bijdrage leveren aan iemand die belazerd is.
Maar Christine heeft gelukkig wel alle wijsheid in pacht dus waar maakt ze zich druk om.

Nog ééntje die bovenstaand rijtje vervoegd. On Topic niks. Lullen, dat wel.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 12 Aug 2020, 23:22

squaadgras schreef:
Christine schreef:Moet je niet slim voor zijn. Maar ongetwijfeld bent u volgende keer voorzichtiger.

Dat zeker! Zeker nu ik de ins-&-outs van provenance heb geleerd. Ik ben geen ingezetene in het wijnwereldje dus wellicht dat de standaardvertaling herkomst, of geschiedenis, in het vervolg beter past.

Oelewapper vind ik trouwens echt een ondergewaardeerd woord. Bekt heerlijk.

Voila, vind ik ook. Altijd een mooi woord gevonden. Toch enige consensus. :)
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 13 Aug 2020, 00:13

Christine, jij en ik hebben hier nog geen onvertogen woord gehad verder, er is altijd normaal naar elkaar gereageerd, maar ik lees ook mee, en vraag me toch af... wanneer hier zo vaak geagiteerd wordt gereageerd, geeft het jou dan niet te denken dat dat wellicht kan komen omdat iets in jouw bewoordingen dit aanwakkert?

alvast wat dingen wegnemen.. nee, ik ga hier niet van alles quoten en ik ga je ook niet voor van alles uitmaken, heb ik helemaal geen zin in en schiet ik niets mee op en jij ook niet. en dat je een vrouw bent staat ook overal los van. dat zal iedereen een worst zijn.. is de worst te mannelijk.. oke, dan zal het iedereen een mossel zijn.. :gnif

de prijs van de fles op moment van aankoop van Sören was destijds een reële, ( had hij op dat moment scherper moeten zijn, ja.. maar dat is ook waarom hij waarschuwt. hem een domoor of iets dergelijks noemen toont van weinig respect ) en zelf heb ik er inderdaad een 2 jaar daarvoor nog 1 gekocht voor rond 300 wat op dat moment ook reëel was, deze fles is heerlijk gedeeld in proeverijen en in samples

over samples gesproken. het wantrouwen dat je laat zien in je uitspraken is niet vriendelijk tegen de mensen die hier hard hun best doen om iedereen te voorzien van mooie drankjes tegen eerlijke prijzen uit liefde voor het delen van de passie.
ik heb je laatst een lange uitleg gegeven over hoe het in mijn eigen geval werkt en daar was geen woord aan gelogen
we hebben hier niet voor niets een topic over de ervaringen met kopers/verkopers, als jij bijvoorbeeld iemand met 600+ transacties en 100% score niet kunt vertrouwen en daardoor geen samples aanschaft vraag ik me af of je daarmee een ander tekort doet of jezelf

hoe dan ook, ik vraag je toch nog eens je eigen bewoordingen terug te zien, ik ken je niet persoonlijk, en ik wil je best geloven dat ik een gezellige borrel met je kan drinken. Maar vertoon dan svp ook dat gedrag hier op het forum en doe niet steeds of het aan de mensen hier ligt dat ze zo naar op je reageren.. ik weet de uitspraak niet exact meer.. maar iets met de splinter en de balk.. ;)
23 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Aug 2020, 00:38

henri schreef:de prijs van de fles op moment van aankoop van Sören was destijds een reële, ( had hij op dat moment scherper moeten zijn, ja.. maar dat is ook waarom hij waarschuwt. hem een domoor of iets dergelijks noemen toont van weinig respect ) en zelf heb ik er inderdaad een 2 jaar daarvoor nog 1 gekocht voor rond 300 wat op dat moment ook reëel was, deze fles is heerlijk gedeeld in proeverijen en in samples

Nergens praat je hier over de provenance van de fles of dat daar naar gevraagd is..... wat een domoor ben je en degenen die het geproefd hebben al helemaal.

henri schreef:over samples gesproken. het wantrouwen dat je laat zien in je uitspraken is niet vriendelijk tegen de mensen die hier hard hun best doen om iedereen te voorzien van mooie drankjes tegen eerlijke prijzen uit liefde voor het delen van de passie.
ik heb je laatst een lange uitleg gegeven over hoe het in mijn eigen geval werkt en daar was geen woord aan gelogen
we hebben hier niet voor niets een topic over de ervaringen met kopers/verkopers, als jij bijvoorbeeld iemand met 600+ transacties en 100% score niet kunt vertrouwen en daardoor geen samples aanschaft vraag ik me af of je daarmee een ander tekort doet of jezelf

Je bent dus gewoon een potentiële oplichter en je verkoopt aan domoren! Ik zou bij deze op willen roepen om niet meer bij je te kopen, want mensen zijn net een kudde schapen, als er eentje het goed vindt, dan gaat de rest vanzelf volgen.
2 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 13 Aug 2020, 00:41

defeatless schreef: a lot of sh**t

werk jij die kopers/ verkoper lijst nou maar weer eens bij.. gewoon doen waar je goed in bent ;) :P
3 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Aug 2020, 00:45

henri schreef:
defeatless schreef: a lot of sh**t

werk jij die kopers/ verkoper lijst nou maar weer eens bij.. gewoon doen waar je goed in bent ;) :P

Wordt tijd inderdaad, deze week, beloof ik!
1 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 00:46

henri schreef:Christine, jij en ik hebben hier nog geen onvertogen woord gehad verder, er is altijd normaal naar elkaar gereageerd, maar ik lees ook mee, en vraag me toch af... wanneer hier zo vaak geagiteerd wordt gereageerd, geeft het jou dan niet te denken dat dat wellicht kan komen omdat iets in jouw bewoordingen dit aanwakkert?

alvast wat dingen wegnemen.. nee, ik ga hier niet van alles quoten en ik ga je ook niet voor van alles uitmaken, heb ik helemaal geen zin in en schiet ik niets mee op en jij ook niet. en dat je een vrouw bent staat ook overal los van. dat zal iedereen een worst zijn.. is de worst te mannelijk.. oke, dan zal het iedereen een mossel zijn.. :gnif

de prijs van de fles op moment van aankoop van Sören was destijds een reële, ( had hij op dat moment scherper moeten zijn, ja.. maar dat is ook waarom hij waarschuwt. hem een domoor of iets dergelijks noemen toont van weinig respect ) en zelf heb ik er inderdaad een 2 jaar daarvoor nog 1 gekocht voor rond 300 wat op dat moment ook reëel was, deze fles is heerlijk gedeeld in proeverijen en in samples

over samples gesproken. het wantrouwen dat je laat zien in je uitspraken is niet vriendelijk tegen de mensen die hier hard hun best doen om iedereen te voorzien van mooie drankjes tegen eerlijke prijzen uit liefde voor het delen van de passie.

hoe dan ook, ik vraag je toch nog eens je eigen bewoordingen terug te zien, ik ken je niet persoonlijk, en ik wil je best geloven dat ik een gezellige borrel met je kan drinken. Maar vertoon dan svp ook dat gedrag hier op het forum en doe niet steeds of het aan de mensen hier ligt dat ze zo naar op je reageren.. ik weet de uitspraak niet exact meer.. maar iets met de splinter en de balk.. ;)

Dit was mijn eerste post in dit topic:

"In de wijnwereld noemen ze dat de provenance van een fles. Oude wijnflessen rechtstreeks verkocht van de chateau of via de veiling met die herkomst, gaan de hoogste prijs. Bij dure flessen vraag ik steeds naar de herkomst. Daarom koop ik meestal via winkel of rechtstreeks bij producent.

Zelden particulier. Zelf houd ik alle invoices bij. Bij mij is elke fles gedocumenteerd.

Een Tobermory 1972 aan die prijs, te mooi om waar te zijn. Dus dat is het ook. Gewoon dom om daar in te lopen. Verder kan die verkoper hem ook ter goeder trouw gekocht hebben. U zal ook moeten bewijzen dat het wel zeker die fles is die verkocht werd en de zwendel van die persoon aantonen. Gezien het bedrag, zal het gerecht daar geen voorrang aan geven.

Daarom koop ik ook nooit samples. Je weet gewoon niet wat er inzit. Simpel. "

Ik vond dat redelijk. Ik geef mijn mening en geef informatie. On topic. Dan komen er zeker 10 reacties off topic. Zal mij een zorg zijn, dan doe ik graag mee. Zijn tot treuren toe dezelfde personen.
Met mijn mening bedoel ik geen personen. Ik zeg gewoon hoe ik dat voel. Maar ik ben er zeker van dat meer mensen nu de provenance van een fles gaan vragen.

Verder vond ik dit topic zeer leerzaam, dateert van 2008 al.
http://www.whiskyfun.com/war.html

Verder heb ik weet van vervalsingen in cognac, calvados, wijn. Het is een zeer jammerlijk verschijnsel. Anno 2020 zou iedereen dit toch mogen weten vind ik en voorzichtig moeten zijn. Zeker met bepaalde whisky's/bepaalde jaartallen. Heb zelfs op Catawiki al valse flessen laten verwijderen. Nu doe ik de moeite zelfs niet meer. Mensen luisteren toch niet. Heb al spijt dat ik informatie gedeeld heb. Zal volgende keer tweemaal nadenken.

Verder respecteer ik uw standpunt en ga het hier verder bij laten.
0 x

Christine
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Christine » 13 Aug 2020, 00:47

defeatless schreef:
henri schreef:de prijs van de fles op moment van aankoop van Sören was destijds een reële, ( had hij op dat moment scherper moeten zijn, ja.. maar dat is ook waarom hij waarschuwt. hem een domoor of iets dergelijks noemen toont van weinig respect ) en zelf heb ik er inderdaad een 2 jaar daarvoor nog 1 gekocht voor rond 300 wat op dat moment ook reëel was, deze fles is heerlijk gedeeld in proeverijen en in samples

Nergens praat je hier over de provenance van de fles of dat daar naar gevraagd is..... wat een domoor ben je en degenen die het geproefd hebben al helemaal.

henri schreef:over samples gesproken. het wantrouwen dat je laat zien in je uitspraken is niet vriendelijk tegen de mensen die hier hard hun best doen om iedereen te voorzien van mooie drankjes tegen eerlijke prijzen uit liefde voor het delen van de passie.

Je bent dus gewoon een potentiële oplichter en je verkoopt aan domoren! Ik zou bij deze op willen roepen om niet meer bij je te kopen, want mensen zijn net een kudde schapen, als er eentje het goed vindt, dan gaat de rest vanzelf volgen.

Deze persoon ontbrak nog in het lijstje van oelewappers. We weten dat je er bent. On topic nul, off topic lullen is top. Vermoeiend jongen.
Laatst gewijzigd door Christine op 13 Aug 2020, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 13 Aug 2020, 00:51

Christine schreef:Verder respecteer ik uw standpunt en ga het hier verder bij laten.

dan neem ik aan dat je mijn woorden ter harte neemt, en je eigen woorden overweegt alvorens te plaatsen.
ik hoop dat in de toekomst in de manier van bewoorden te mogen terug zien
je zult zien dat je ook meer respect en vriendelijkheid krijgt als je dit een ander ook toont
en ik zeg dit met de beste bedoelingen.. ;)
2 x
Afbeelding

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 13 Aug 2020, 01:04

Christine schreef:blablabla

Als ik jou moet hebben rammel ik wel met de pispot, goed?
1 x

fjharms
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor fjharms » 13 Aug 2020, 07:41

henri schreef:
Christine schreef:Verder respecteer ik uw standpunt en ga het hier verder bij laten.

dan neem ik aan dat je mijn woorden ter harte neemt, en je eigen woorden overweegt alvorens te plaatsen.
ik hoop dat in de toekomst in de manier van bewoorden te mogen terug zien
je zult zien dat je ook meer respect en vriendelijkheid krijgt als je dit een ander ook toont
en ik zeg dit met de beste bedoelingen.. ;)

Henri, zeer wijze woorden! En aan jouw vorige post in dit topic heb ik ook niets toe te voegen. Werkelijk zeer goed verwoord.

Wat jammer dat er nu net weer zo moet gaan als ik een dagje offline ben (En Edwin net met vakantie is)...
Christine, advies van mij - zowel als persoon als ook als MOD:
lees de vorige post van Henri nog eens zeer aandachtig door, en kijk dan in de spiegel. En lees ook nog eens wat PBs van Edwin door. Die heeft je ook al eens wat tips gegeven. Iets met communicatie...
4 x
Afbeelding

Paulini
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Paulini » 13 Aug 2020, 08:50

squaadgras schreef:Christine, ik moet toegeven dat het forum in tijden niet zo leuk is geweest. Mijn complimenten.

Het normaal van Breedút_Genietsje wordt allicht ietwat breder gedragen.

Het nut der dingen is een multi-interpretabel begrip, welke wij in een avondje niet gaan oplossen ben ik bang. Maar als je tussen de regels door kan gluren.. en de initiële post een paar keer rustig doorleest zal mijn intentie duidelijk zijn geweest: een waarschuwing voor anderen die ook in de goedheid van de mens gelooft.

Op tenen trappen: vooral doorgaan. Roeren waar het stinkt! Ik neem graag de rol van domoor aan als dit de wereld weer een stukje beter maakt.. moeders zegt altijd: je bent pas echt grootst als je nergens te groot voor bent.

Respect.
PM me ff je adres, stuur ik je een mooie sample om je verlies te verdrinken. Met provenance van de fles ;)
1 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”