Mortlach 1997
Wy Supper Club
Al op Whiskybase gespot en daarna op WhiskyNotes gezien (en ook nog een tip van een medeformulid gekregen); leek eindelijk weer eens een interessante nieuwe Mortlach met een voor de huidige markt redelijke prijs.
Eerst geprobeerd via de website van Wemyss Malt te bestellen. Dat kon niet, omdat zij enkel binnen de UK verzenden (kon bij adresgegevens geen ander land invullen). Daarom een e-mail gestuurd naar het e-mailadres dat onder 'contact' op de website werd vermeld. Eerst een bericht dat aflevering van mijn mail was vertraagd; iets later bericht dat mijn mail niet kon worden afgeleverd. Daarom het contactformulier op de website ingevuld: geen reactie. In de tussentijd kreeg ik wel meerdere automatische mails vanuit deze website dat ik een fles in mijn mandje had; of ik die nog ging bestellen/afrekenen.

Die mails kwamen van een ander mailadres. Daarheen gemaild, maar ook daar konden mijn mails niet worden afgeleverd.
Op de website werd ook gemeld dat hun EU website nu live was. Daar gekeken, maar daar was deze Mortlach niet beschikbaar. Daarom naar het e-mailadres op die website gemaild. Zij reageerden wel op mijn mails, maar van hen kreeg in tweede instantie te horen dat zij enkel de logistieke partner voor Wemyss zijn en dus niet gaan over welke bottelingen bij hen beschikbaar zijn. Zij zouden bij Wemyss navragen of deze botteling ook naar de 'EU shop' zou komen, maar zij durfden niets te beloven. (Net voor de grap nog even op de EU site gekeken: nu staat de botteling ook daar vermeld, maar als uitverkocht.

)
Daarom besloten dat Wemyss mijn geld niet gaat krijgen en deze mooie Mortlach van
Hidden Spirits, waarover ik al eerder twijfelde, alsnog gekocht.