henri schreef:sch@ker schreef:henri schreef:
de ratings lijken me op 1 na allemaal zelfs ongeloofwaardig
dat is de trend nu he, zolang het een kleurtje heeft en een naam die goed valt bij de collectors gewoon helemaal los gaan met kopen en voor je het ooit kunt proeven eerst even alles tussen de 92 en 99 scoren om zo de prijs van jouw aanwinst op te drijven
1 score van 86 van stefan die ik absoluut geloof
1 score van 90 van iemand die hem 4x heeft gekocht, 1 geopend, toch maar 90 geeft zodat de rest wellicht weg kan
1 score van 92 en 1 met 94 met diezelfde reden hun 2e fles te kunnen verpatsen voor een bak meer
de rest investeerders met alleen dichte flessen die alleen voor de handel er in zitten en er geen reet om geven dat ze de database om zeep halen
check de collecties maar eens bij de gasten die vaak heel hoog scoren, bijna altijd alleen maar dichte collectable flessen die snel in waarde stijgen
Zit wat in Henri, met uitzondering van (Kim) schrij01 dan, die heb ik de afgelopen jaren als een uiterst betrouwbare, ervaren whiskykenner en genieter leren kennen.
zal vast een aardige gast zijn en betrouwbaar als handelaar, maar als ik een collectie zie met alleen duur dicht spul en dan kijk wat de persoon gerate heeft en ik zie maar 30 flesjes gescoord met bijna alleen 92 plus scores waarvan 20 uit zn eigen dichte collectie ( de andere 10 waarschijnlijk al verkochte flessen inmiddels ) en 1 score van 16 door waarschijnlijk gewoon een foutje.... dan heb ik 0,0% vertrouwen in deze persoon zijn score. dit duid voor mij juist precies op wat ik hiervoor benoemde...
dat iemand een aardige kerel is maakt nog niet dat ik vertrouw wat ze scoren bij alles wat ze zojuist aanschaffen en dicht houden
Tja, het vertrouwen van de een hoeft niet dat van de ander te zijn. Als ik hem binnen heb, gaat ie open. Samen met een springertje van WN kan dat een leuke avond worden.
Ik stuur wel wat naar je op.