Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 13 Jun 2011, 16:59

Ik ben gisteren naar de open deur dagen geweest van Malt Whisky Corner om mijn Amrut BA 46 % op te halen en terwijl heb ik nog een Uigeadail L6 mee genomen. :hoera
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Drummerboy65
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Drummerboy65 » 14 Jun 2011, 20:34

johan brugge schreef:Ik ben gisteren naar de open deur dagen geweest van Malt Whisky Corner om mijn Amrut BA 46 % op te halen en terwijl heb ik nog een Uigeadail L6 mee genomen. :hoera

Ken je ook de Amrut Fusion (50%) Johan ? Die is gedistilleerd van een mengeling van Indiase en Schotse gerst, die vind ik persoonlijk de lekkerste Amrut die ik tot nu gedronken heb :Tongue
0 x
Arjan uit Alphen aan den Rijn.

Afbeelding

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 14 Jun 2011, 21:07

Ik heb deze nog niet geproefd, maar ik heb er wel al één en ander over gelezen.

Drummerboy65 schreef:die vind ik persoonlijk de lekkerste Amrut die ik tot nu gedronken heb

Dan moet je ook eens die Blackadder 46 % proeven. Ik vond hem van in het begin zo lekker dat ik gelijk een tweede fles besteld heb. En voor een 'peathead' als ik kan dat tellen, denk ik zo.
0 x

jonathan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jonathan » 15 Jun 2011, 13:44

Zondag op de opendeurdagen van Malt Whisky Corner in Knesselare mij de Bowmore Tempest en PC An Turas More aangeschaft. Binnenkort de Tallisker 18yo halen
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 15 Jun 2011, 13:52

jonathan schreef:Zondag op de opendeurdagen van Malt Whisky Corner in Knesselare mij de Bowmore Tempest en PC An Turas Mor aangeschaft. Binnenkort de Tallisker 18yo halen

Vind je'm goed? Heb hem ook aangeschaft maar nog niet geopend!

Die Tempest , ik heb batch1 , is super!

:Slainte
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

jonathan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jonathan » 15 Jun 2011, 13:56

BWhisky schreef:Vind je'm goed? Heb hem ook aangeschaft maar nog niet geopend!

Die Tempest , ik heb batch1 , is super!

:Slainte

Heb ze beide geproefd vooraleer ik ze aangeschaft heb. Hou wel van de turfsmaken. Vond ze beiden super, de Tempest (ook batch 1) vind ik net iets beter en voller van smaak. Had ze de vrijdagavond geproefd en niet meegenomen en er de zondag toch om geweest, ze lieten me niet los :D
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 15 Jun 2011, 14:47

jonathan schreef:Zondag op de opendeurdagen van Malt Whisky Corner in Knesselare mij de Bowmore Tempest en PC An Turas More aangeschaft. Binnenkort de Tallisker 18yo halen

Aha, ben je daar ook langs geweest? Laat ons weten wat je van die PC vind.
0 x

jonathan
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor jonathan » 15 Jun 2011, 15:38

johan brugge schreef:
jonathan schreef:Zondag op de opendeurdagen van Malt Whisky Corner in Knesselare mij de Bowmore Tempest en PC An Turas More aangeschaft. Binnenkort de Tallisker 18yo halen

Aha, ben je daar ook langs geweest? Laat ons weten wat je van die PC vind.

Ik had alleszins hoge verwachtingen. Naar ik mij herinner (had beter direct genoteerd :HitHead ) was er een milde rook in de afdronk die redelijk lang bleef hangen, zaaalig. Was alleszins minder "geweldig" in de mond dan de Tempest.

Vergeef me mijn waarschijnlijk onduidelijke uitleg, maar moet mij nog verdiepen in het schrijven van proefnotities :?
0 x

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 16 Jun 2011, 20:39

vandaag nog even de rest van 't vakantiegeld opgedaan ;)

- Glenburgie 18 yo SMOS
- Aberlour Cuvée Marie
- Inchgower fauna and flora
- tamdhu 18 yo cadenheads 1991-2009
- glendullan fauna and flora
0 x

ea teasse
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor ea teasse » 17 Jun 2011, 13:44

Highland Park 1995/2006 Single Cask Celebration of Maxxium's Belgium 3rd rare malt tour 59,6%. 11 Jaar gerijpt in Spaanse eiken sherry vaten.
0 x
Afbeelding

turfsmurf
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor turfsmurf » 17 Jun 2011, 18:25

Ik zag vanochtend een van Jock's vlogs waar hij dhr. Bresser van Bresser & Timmer interviewde. Het ging o.a. ook over Compass Box en dat wekte mijn interesse. Na wat beschrijvingen te hebben bekeken ben ik mijn slijter op de hoek maar weer eens gaan lastigvallen voor een fles Spice Tree. Een mooie fles, maar wel wat onhandig lang. Als de inhoud net zo mooi is als de verpakking ben ik alvast blij.
0 x
Afbeelding
"I'd rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy." (Tom Waits)

Arnold1974
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Arnold1974 » 18 Jun 2011, 12:47

2 x Laphroaig Cairdeas 2011 Ileach Edition. :violin
Ben benieuwd hoe hij smaakt, de Cairdeas van 2010 is een van mijn favoriete whisky's op dit moment. Caskstrength.net vindt de 2011 editie veel minder goed dan die van 2010. Zal hem vandaag of morgen eens proeven. Heeft iemand hem al gedronken?

Arnold :Slainte
0 x
Afbeelding

Fi-Wi
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Fi-Wi » 18 Jun 2011, 19:00

Vanmiddag toch nog maar even een Dalwhinnie 15 meegenomen.

Ik vind dit echt een heerlijke whisky, met name bij warmer weer en zwoele avonden. Kruidig met net voldoende zoet. Geen overdaad. Zo heb ik ook een Glenmorangie Nectar D'Or op de plank staan maar die vind ik op dit moment net te zoet. Mooie leeftijd en gelukkig op 43% gebotteld. Dat laatste vind ik een gemis van bijvoorbeeld de Cragganmore 12yr. En niet onbelangrijk: betaalbaar (30-35 euro).

Kortom, aanrader!

Nu nog warm weer en zwoele avonden. ;)
0 x
LAT 57 17.9ºN, LONG 6 21.5ºW

Afbeelding

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 18 Jun 2011, 21:05

Een 11 jarige Caol Ila (Burgundy finish) uit de unchillfiltered serie van Signatory....
0 x

Drummerboy65
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Drummerboy65 » 20 Jun 2011, 20:45

Afgelopen zaterdag was ik in een "peaty" mood, dus aangekomen bij De Druiventuin (Whiskysite) in Leiden wist ik al een beetje in welke richting ik het zou gaan zoeken die dag ...... :-) De "Laddie" Port Charlotte An Turas Mor (46%) wilde ik nu toch ook eens proberen, de opvolger van de PC8 zeg maar ... Nou, ze hebben een flinke brok turf gebruikt voor deze whisky, maar toch is het niet te overheersend. Het duurt ook even voordat de hoeveelheid gebruikte turf tot je smaakpapillen doordringt, maar vanaf dat moment blijft het wel behoorlijk lang hangen. Al met al een lekkere whisky ...
Toen even gaan kijken op "The Ultimate Whisky Company" (Van Wees) planken. Ik heb ontdekt dat je altijd wel een fles naar je gading kunt vinden voor een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Being in a peaty mood viel me een Bunna op uit 1997, die 13 jaar oud, op cask strenght èn peated moest zijn. Een zeer recente botteling trouwens (bottle 29/301 van hogshead cask 5589, 53.3%, distilled 11/12/1997, bottled 10/05/2011). Nou mensen, deze Bunnahabhain is voor zijn net iets meer dan € 40,- iedere Euro dubbel en dwars waard ! Wat een geweldige volle smaak, ontwikkeling en finish !! Hij is eerst zeer fris en fruitig (voornamelijk citrusvruchten) maar niet zuur of zo, echt een smaakexplosie en dan komt er een zeer fijne, geraffineerde turfsmaak erbij. Absoluut niet overheersend, maar wel duidelijk aanwezig. Deze fles behoort nu zeker tot mijn Top 5 ....
Toen ik voor het afrekenen hoorde dat de Springbank familie malts binnenkort een stuk duurder zullen gaan worden heb ik besloten om toch nog maar even een fles Longrow CV mee te nemen :-)

Ook nog wat 6cl samples meegenomen : The Arran Machrie Moor (46%) - Wel lekker en kruidig. Ik proef in de verte het specifieke Amrut smaakje. Longmorn 1996-2008 Berry's Own Selection, cask 56789, 56.7% - Erg lekker. Isawa Vintage 1983, 43% - Zooo is dat even schrikken zeg !! Ik dacht eerst dat ik een slok petroleum nam heheh ... Heel erg wennen hoor ... zoals het er nu uit ziet niet mijn ding ... Maar smaken verschillen ...
0 x
Arjan uit Alphen aan den Rijn.

Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”