Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
vmk
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?

Ongelezen berichtdoor vmk » 02 Jun 2014, 13:33

Caledonians schreef:
vmk schreef:
Caledonians schreef:Benriach 40yo 1971/2011 (49.8%, OB, Hogshead, C#1947, 229 Bts.) :duimop

O wow, ga je het doen? Heerlijk frisse whisky!

Na deze gisteren geproefd te hebben kan ik deze niet laten staan. Exact mijn smaakprofiel! :lekker

Haha absoluut mijn smaakprofiel, niet mijn financieel profiel :D
0 x

Caledonians
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor Caledonians » 02 Jun 2014, 14:00

Ach ja, blijft een kwestie van keuzes maken. Zie hier bijvoorbeeld op het forum heel veel forumleden die denken een dergelijke fles niet te kunnen kopen. Maar als ik dan vervolgens zie wat ze qua aantallen flessen kopen van in de €50,-/€100,- categorie in een maand tijd dan komen ze in totaal ook aan een dergelijk bedrag. Dan komen we dus weer terug op mn eerste zin, kwestie van keuzes maken. Eén echte top fles toevoegen aan je collectie of een aantal oké flessen. Ligt natuurlijk ook een beetje aan andere factoren zoals bijvoorbeeld hoeveel whiskies heb je al staan, hoe ver ben je in je whiskyreis, hoeveel whisky drink je in een week. Maar durf wel met grote zekerheid te zeggen dat de prijzen van dit soort flessen als ze nu gebotteld worden en op de markt komen alweer het dubbele gaan zijn. Dan worden ze voor mij ook een brug te ver financieel gezien. Gelukkig heb ik dan een leuk voorraadje opgebouwd waaruit ik de komende jaren kan putten en wordt het verder goed zoeken naar de juweeltjes die financieel nog wel in mijn bereik liggen.
0 x
AfbeeldingAfbeelding

Geert
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Geert » 02 Jun 2014, 22:11

Ik zou wel graag een highland park willen proberen maar het aanbod van highland park is vrij groot. Wat ik naast de geur en smaak belangrijk vind is dat een whisky non chill filtered is en een natuurlijke kleur heeft. Wie kan mij iets lekkers aanbevelen?
0 x

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor whiksy » 02 Jun 2014, 22:56

Geert schreef:Ik zou wel graag een highland park willen proberen maar het aanbod van highland park is vrij groot. Wat ik naast de geur en smaak belangrijk vind is dat een whisky non chill filtered is en een natuurlijke kleur heeft. Wie kan mij iets lekkers aanbevelen?

Springbank 10yo :smullen
Highland Park ben ik (nog) geen fan van. Maar ze hebben wel een natuurlijke kleur, non chill filtering weet ik niet.
0 x

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Jun 2014, 00:06

Misschien wel een Clynelish 1997 Signatory Vintage 46 % cask 4613 voor Malt Whisky Corner.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 03 Jun 2014, 13:08

johan brugge schreef:Misschien wel een Clynelish 1997 Signatory Vintage 46 % cask 4613 voor Malt Whisky Corner.

Hij is lekker, de neus is meteen Clynelish, op smaak iets kruidiger dan wat je zou verwachten. Wel heel lekker, en voor die prijs eigenlijk een koopje !
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Jun 2014, 14:10

BWhisky schreef:Hij is lekker, de neus is meteen Clynelish, op smaak iets kruidiger dan wat je zou verwachten. Wel heel lekker, en voor die prijs eigenlijk een koopje !

Ik ben er serieus over aan het nadenken. Ik heb nl. nog een paar flessen van Liefmans overgekocht. Het enige dat ik wat raar vind (maar dat zal aan mij liggen) is dat de fles voor MWC 6 € meer kost dan die voor TBD. Het gaat wel degelijk om een cask share, want ik heb het de eigenaar van de shop (Philippe) zelf gevraagd.
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 03 Jun 2014, 14:38

johan brugge schreef:
BWhisky schreef:Hij is lekker, de neus is meteen Clynelish, op smaak iets kruidiger dan wat je zou verwachten. Wel heel lekker, en voor die prijs eigenlijk een koopje !

Ik ben er serieus over aan het nadenken. Ik heb nl. nog een paar flessen van Liefmans overgekocht. Het enige dat ik wat raar vind (maar dat zal aan mij liggen) is dat de fles voor MWC 6 € meer kost dan die voor TBD. Het gaat wel degelijk om een cask share, want ik heb het de eigenaar van de shop (Philippe) zelf gevraagd.

Die zullen geen prijsafspraken gemaakt hebben dan :)
Is inderdaad eenzelfde fles in ieder geval, ze staan ook beiden op het label (samen met nog enkele andere shops).
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Jun 2014, 19:02

BWhisky schreef:Is inderdaad eenzelfde fles in ieder geval, ze staan ook beiden op het label (samen met nog enkele andere shops).

Ik vond het al raar dat beiden hetzelfde casknummer hadden. Ik heb het dan gevraagd aan Philippe van MWC en blijkbaar zijn ze onlangs samen op reis geweest naar Schotland. Vandaar het idee. Je hebt me overtuigd, Bram. Ik heb mijn fles aan de kant laten zetten. Misschien dat ik hem ophaal tijdens zijn open deur dagen volgend weekend.
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 03 Jun 2014, 20:40

BWhisky schreef:
johan brugge schreef:Misschien wel een Clynelish 1997 Signatory Vintage 46 % cask 4613 voor Malt Whisky Corner.

Hij is lekker, de neus is meteen Clynelish, op smaak iets kruidiger dan wat je zou verwachten. Wel heel lekker, en voor die prijs eigenlijk een koopje !

Ik hoop dat we de mogelijkheid hebben om die Clynelish te proeven op de opendeur van de MWC!?
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 03 Jun 2014, 20:45

Dram The Man schreef:Ik hoop dat we de mogelijkheid hebben om die Clynelish te proeven op de opendeur van de MWC!?

Dit is een copy-paste van de nieuwsbrief die ik ontvangen heb.

"Beste,

De 1° eigen botteling is een feit.Het betreft een CLYNELISH VINTAGE 1997 Hogshead cask N° 4613
UCF Signatory op 46°.De prijs voor deze bijna 17 jaar oude whisky is 55,00 euro.Tijdens open deur kan deze dram worden geproefd.

Binnenkort is het terug opendeurdagen in de Malt Whisky Corner.
Wij hopen u te mogen ontvangen op één van deze dagen.

Bezoek ook eens onze website http://www.maltwhiskycorner.be

Vriendelijke groeten,
Philippe Roegies"
0 x

Dram The Man
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Dram The Man » 03 Jun 2014, 21:12

johan brugge schreef:
Dram The Man schreef:Ik hoop dat we de mogelijkheid hebben om die Clynelish te proeven op de opendeur van de MWC!?

Dit is een copy-paste van de nieuwsbrief die ik ontvangen heb.

"Beste,

De 1° eigen botteling is een feit.Het betreft een CLYNELISH VINTAGE 1997 Hogshead cask N° 4613
UCF Signatory op 46°.De prijs voor deze bijna 17 jaar oude whisky is 55,00 euro.Tijdens open deur kan deze dram worden geproefd.

Binnenkort is het terug opendeurdagen in de Malt Whisky Corner.
Wij hopen u te mogen ontvangen op één van deze dagen.

Bezoek ook eens onze website http://www.maltwhiskycorner.be

Vriendelijke groeten,
Philippe Roegies"

Heb nochtans ook de nieuwsbrief ontvangen. :domdom
Vrijdagavond ga ik naar de opendeur en dan zal ik de Clynelish zeker proeven (en nog een paar andere whisky's ook natuurlijk)! :hoera
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.

rborghmans
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor rborghmans » 04 Jun 2014, 10:32

Ben benieuwd wat deze fles dan gaat kosten bij Dims Dram http://www.tinestoof.be aangezien hij ook op het etiket staat ! Volgende week zijn het daar openflesdagen en ik vermoed dat deze wel tussen de line-up zal staan.
0 x

Wolf2112
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Wolf2112 » 04 Jun 2014, 13:33

whiksy schreef:
Geert schreef:Ik zou wel graag een highland park willen proberen maar het aanbod van highland park is vrij groot. Wat ik naast de geur en smaak belangrijk vind is dat een whisky non chill filtered is en een natuurlijke kleur heeft. Wie kan mij iets lekkers aanbevelen?

Springbank 10yo :smullen
Highland Park ben ik (nog) geen fan van. Maar ze hebben wel een natuurlijke kleur, non chill filtering weet ik niet.

Naast de Spingbank 10 yo kan ik je ook de Glencadam 10 yo aanbevelen. Heerlijke whisky!
0 x

jpvdw
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor jpvdw » 04 Jun 2014, 16:48

Caledonians schreef:Ach ja, blijft een kwestie van keuzes maken. Zie hier bijvoorbeeld op het forum heel veel forumleden die denken een dergelijke fles niet te kunnen kopen. Maar als ik dan vervolgens zie wat ze qua aantallen flessen kopen van in de €50,-/€100,- categorie in een maand tijd dan komen ze in totaal ook aan een dergelijk bedrag.

Ik draai het meestal op die manier ook op. Koop ik die dure fles van 150/200e of drie van 60e.

Meestal wordt het dan het laatste.
0 x

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”