Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond zin een wat peat (past wel bij dit winterse weer) en twee flessen voor het eerst geopend :
- Bowmore 8 years : Duidelijk Islay in de geur (ziltig/turfig), in de smaak ook wat frissigs en zacht.
- Lagavullin 16 : Beduidend zwaarder (in de zin van volwassener) dan de Bowmore, Minder heftig in de geur (of kwam dat doordat de peat al in mijn neus zat) , maar des te meer in de smaak.
Ben benieuwd naar de tweede dram en dan weer eens stoeien met een tasting note..
- Bowmore 8 years : Duidelijk Islay in de geur (ziltig/turfig), in de smaak ook wat frissigs en zacht.
- Lagavullin 16 : Beduidend zwaarder (in de zin van volwassener) dan de Bowmore, Minder heftig in de geur (of kwam dat doordat de peat al in mijn neus zat) , maar des te meer in de smaak.
Ben benieuwd naar de tweede dram en dan weer eens stoeien met een tasting note..
0 x
JayDie schreef:Gisteravond, na een zware dag, een Laphroaig Quarter Cask gepakt...
Geweldige klassieker, John, altijd goed, altijd daar om op terug te kunnen vallen, kortom 'n zeer vertrouwelijke topwhisky!
Véél laphroaig's zijn voor scherpe prijzen in de aanbieding bij www.whiskysite.nl/ .
0 x
Nog een Oban gepakt, ik moest er even aan wennen, maar deze bevalt me steeds beter 
0 x
Deze zie ik hier vaak voorbij komen, wordt steeds nieuwsgierigerJayDie schreef:Gisteravond, na een zware dag, een Laphroaig Quarter Cask gepakt...
0 x
Ik dronk zojuist een Bruichladdich 2001 8YO rum finish 62,3%
Op volledige cask strength vind ik hem wel lekker, je proeft de rum, het licht zoete exotisch fruit is wel degelijk aanwezig. De finish was volgens mij fondant chocolade en wat tabak.
Maar nadat ik er 2 druppeltjes water bij deed brak hij helemaal open. De rum finish kwam helemaal tot zijn recht en de afdronk werd veel zachter, minder droog, meer een olie gevoel.
Heel aangename ervaring.
Op volledige cask strength vind ik hem wel lekker, je proeft de rum, het licht zoete exotisch fruit is wel degelijk aanwezig. De finish was volgens mij fondant chocolade en wat tabak.
Maar nadat ik er 2 druppeltjes water bij deed brak hij helemaal open. De rum finish kwam helemaal tot zijn recht en de afdronk werd veel zachter, minder droog, meer een olie gevoel.
Heel aangename ervaring.
0 x
Ik zit te genieten van een Bowmore Legend - wat een vreselijk verschil met die cask strength die
ik afgelopen weekend kocht. Zeer intens, maar hier komen de smaken veel 'vriendelijker' op me af....
ik afgelopen weekend kocht. Zeer intens, maar hier komen de smaken veel 'vriendelijker' op me af....
0 x
Heb zojuist een glas Highland Park 18 ingeschonken.
Daar ga ik vanavond eens lekker van genieten.
Daar ga ik vanavond eens lekker van genieten.

0 x
Interessant, veel uiteenlopende vergelijkingen met de HP12 gelezen.
ik vond onlangs de HP12 lekkerder dan de HP18 maar moet de second opinion nog uitvoeren. Ben benieuwd naar je eigen ervaringen.
ik vond onlangs de HP12 lekkerder dan de HP18 maar moet de second opinion nog uitvoeren. Ben benieuwd naar je eigen ervaringen.
0 x
Laatste beetje Glen Grant 10 yo, En een mooie Springbank CV, met een Smokhead als een goeie afsluiter. 

0 x
Crown Royal - Canadian Whisky
Zojuist een Crown Royal in m'n glas gedaan. Wat mij betreft, maar lees het (nog) nergens terug: frisse sinaasappel en mandarijn (die geur als je ze pelt en daarna aan je vingers ruikt!)

"Één van de whiskies die je geprobeerd moet hebben voordat je dood gaat"; Ian Buxton

"Één van de whiskies die je geprobeerd moet hebben voordat je dood gaat"; Ian Buxton
0 x
Zojuist een Glengoyne van David Stirk en nu een Laphroaig Quarter Cask 
0 x
Yamazaki 10, mijn vriendin vind de Laphroaig QC opeens erg lekker. Dus de laatste dram uit die fles ging naar haar.....
0 x
- Arnold1974
- Senior

Nu mijn laptop geen zin meer heeft om op te starten
heb ik me maar een Caol Ila van Gordon&Macphail ingeschonken! (distilled:1995, botteld:2004. Cask no. 10619 en 55,3%
heb ik me maar een Caol Ila van Gordon&Macphail ingeschonken! (distilled:1995, botteld:2004. Cask no. 10619 en 55,3%
0 x
Gisteravond m'n fles Highland Park 11yo (Provenance for International Whisky Society), 46%, 1998 / 2010 geopend. Ik heb nog een sample van m'n 12yo staan; zal ze later eens naast elkaar zetten.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”