Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Compass Box Eleuthera. Prima vatted malt.
0 x
Roland... schreef:Mel schreef:DramdrummerTom schreef:Klinkt goed Jean!
Wil je je tasting notes delen? En kan de van Wees meedingen met de andere twee? Ben erg benieuwd of hij ook wassig is net als sommige andere Imperial.
Ik wilde hetzelfde vragen. Ik ben ook benieuwd naar de bevindingen en verschillen.
Ik ben ook zeer benieuwd naar de verschillen tussen deze 3...
Mijn excuses dat ik zo laat antwoord.
Persoonlijk vind ik de Imperial van The Ultimate het meest "waxy" van de 3, met honing, vanille, citrus/limoen, boterig, is ook wat ronder/ meer geraffineerd van smaak dan de vesie van Signatory.
De versie van Tony Koehl heeft dan meer de tropische vruchten (mango, ananas...), is wat kruidiger dan beide andere versies, ook romig, doch de afdronk vond ik korter dan de andere 2. Hij is eveneens heel lekker.
Prijs/kwaliteit gezien is de Signatory uitstekend, voor iets meer dan 40€ te verkrijgen. Ik scoor hem 87/88.
Met die van The Ultimate doe je helemaal niets fout mee, voor 50€ echt een geweldige whisky, 89 punten van mij.
De Tony Koehl versie is eveneens uitstekend, echter bijna niet meer te verkrijgen en is 2x zo duur als de andere. Ik scoor hem ook 89 punten.
Ik zou voor die van The Ultimate gaan, zonder twijfel (heb afgelopen week nog een 2e fles gekocht).
0 x
Tomh schreef:Mermur schreef:ziekenhuisrook
War moet ik me hierbij voorstellen?!![]()
In mijn mening 2 totale verschillende "aroma's"..
Disclaimer: ik ben geen ervaren whiskydrinker en mijn reukvermogen varieert tussen de 0 en 5%.
Maar als ik probeer te omschrijven wat ik proefde/'rook' tijdens het drinken van deze Laphroaig, dan kom ik uit op letterlijk een mengeling van ziekenhuislucht en rook. Wel te onderscheiden, maar in mijn ervaring met elkaar verweven; vandaar deze uitdrukking.
0 x
haha oke, schrok al.. vroeg me af bij welk ziekenhuis jij onder behandeling was 
0 x
Vanavond enkele samples:
Bunnahabhain 1990 Archives
Craigellachie Cadenhead Small-Batch
Als afsluiting een Bowmore Darkest.
Bunnahabhain 1990 Archives
Craigellachie Cadenhead Small-Batch
Als afsluiting een Bowmore Darkest.
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

Vandaag wat proevertjes van de bonding dram genuttigd:
http://www.whiskybase.com/whisky/54227/caol-ila-2006-gm
Jong en rauw, doet me denken aan de Peat Reek maar dan iets minder wild, en zoeter. Duidelijk Caol Ila op refill sherry. Drinkt gevaarlijk gemakkelijk weg.
http://www.whiskybase.com/whisky/55180/ ... sh-1997-sv
Typische clynelish met wat wax, fruit en mineralen. Meer wax op de neus dan op de smaak. Goed voor de prijs maar voor mij geen hoogvlieger.
http://www.whiskybase.com/whisky/54227/caol-ila-2006-gm
Jong en rauw, doet me denken aan de Peat Reek maar dan iets minder wild, en zoeter. Duidelijk Caol Ila op refill sherry. Drinkt gevaarlijk gemakkelijk weg.
http://www.whiskybase.com/whisky/55180/ ... sh-1997-sv
Typische clynelish met wat wax, fruit en mineralen. Meer wax op de neus dan op de smaak. Goed voor de prijs maar voor mij geen hoogvlieger.
0 x
Jean schreef:
Mijn excuses dat ik zo laat antwoord.
Persoonlijk vind ik de Imperial van The Ultimate het meest "waxy" van de 3, met honing, vanille, citrus/limoen, boterig, is ook wat ronder/ meer geraffineerd van smaak dan de vesie van Signatory.
De versie van Tony Koehl heeft dan meer de tropische vruchten (mango, ananas...), is wat kruidiger dan beide andere versies, ook romig, doch de afdronk vond ik korter dan de andere 2. Hij is eveneens heel lekker.
Prijs/kwaliteit gezien is de Signatory uitstekend, voor iets meer dan 40€ te verkrijgen. Ik scoor hem 87/88.
Met die van The Ultimate doe je helemaal niets fout mee, voor 50€ echt een geweldige whisky, 89 punten van mij.
De Tony Koehl versie is eveneens uitstekend, echter bijna niet meer te verkrijgen en is 2x zo duur als de andere. Ik scoor hem ook 89 punten.
Ik zou voor die van The Ultimate gaan, zonder twijfel (heb afgelopen week nog een 2e fles gekocht).
Bedankt voor de info!
0 x
Nog niet zo lang aan de whisky, op het moment een Classic of the Islay van Jack Wieber
0 x
Aberfeldy 18 YO
Glen Garioch 1990-2012 Archives
Oban 1984 20 YO Natural Cask Strength
Glen Garioch 1990-2012 Archives
Oban 1984 20 YO Natural Cask Strength
0 x
Glenlivet French Oak Reserve. Dat was even geleden. Ik herinnerde 'm me beter, minder sherry-achtig.
Dalwhinnie 15. Ik drink bijna alleen rook, maar dit blijft een fijne whisky. Soms komt hij me alleen complexer voor dan gisteren.
Ballechin Madeira. Kruipt langzaam maar zeker naar de top van mijn lijstje. Tegen de tijd dat de fles leeg is, dit misschien wel mijn favoriete whisky.
Dalwhinnie 15. Ik drink bijna alleen rook, maar dit blijft een fijne whisky. Soms komt hij me alleen complexer voor dan gisteren.
Ballechin Madeira. Kruipt langzaam maar zeker naar de top van mijn lijstje. Tegen de tijd dat de fles leeg is, dit misschien wel mijn favoriete whisky.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”