Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
Drummerboy65
Actief lid
Actief lid

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen

Ongelezen berichtdoor Drummerboy65 » 27 Mei 2011, 20:39

Jef schreef:Gisteren (eindelijk) Laphroaig Quarter Cask, aberlour 10 en GlemorangieNectar d'Or aangeschaft met het boek whisky geclassificeerd. Ben eens benieuwd. Ook kreeg ik een vivabox (Glenlivet12,Aberlour10,Jameson en Chivas Regal)..

'T was een mooie dag :)

Ik ben benieuwd hoe je die Glanmorangie Nectar d'Or vindt Jef. Zat nog te twijfelen laatst of ik die zou kopen, maar uiteindelijk is het de Sonnalta PX geworden :gnif
0 x
Arjan uit Alphen aan den Rijn.

Afbeelding

johans
Nieuwkomer
Nieuwkomer

Ongelezen berichtdoor johans » 28 Mei 2011, 09:24

Piet schreef:
johans schreef:Highland park Saint Magnus 12 years :duimop [zoek earl magnus voor een leuke prijs]
Highland park single sask 12 years maxxium netherlands.

Geen idee wat jij een leuke prijs vindt maar hier staan er twee:
Earl Magnus, edition ONE 2009, only 5.976 bottles voor € 199 in: Huge private collection of very interesting bottles!

Deze heb ik inderdaad zien staan maar vindt hem toch wel behoorlijk aan de prijs.
Maar ik denk dat je hem niet goedkoper vindt :( dus moet er nog wel even over nadenken :|
0 x

Jef
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Jef » 28 Mei 2011, 12:28

johans schreef:
Piet schreef:
johans schreef:Highland park Saint Magnus 12 years :duimop [zoek earl magnus voor een leuke prijs]
Highland park single sask 12 years maxxium netherlands.

Geen idee wat jij een leuke prijs vindt maar hier staan er twee:
Earl Magnus, edition ONE 2009, only 5.976 bottles voor € 199 in: Huge private collection of very interesting bottles!

Deze heb ik inderdaad zien staan maar vindt hem toch wel behoorlijk aan de prijs.
Maar ik denk dat je hem niet goedkoper vindt :( dus moet er nog wel even over nadenken :|

Heb ook tussen die twee flessen getwijfeld maar van de Nectar hoorde ik al veel positiefs :)
0 x

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 28 Mei 2011, 21:59

Wat leuke flessen van whiskyauction:

Glen Corrie Robert McKie Neil & Co. Ltd. 6 years old Pure Malt Scotch Whisky 43% 75 cl. (Bottled '60-'75)
The Strathspey D. Cameron & Co. Ltd. 5 year old Finest Highland Malt Whisky 40% 75 cl (1980s)
Mackenzie`s Mackenzie & Cochrane Rare Old Scotch Whisky SC 295 5 43% 75 cl ('60-'70 denk ik...)
Vat 69 Wm. Sanderson & Son Ltd. Finest Scotch Whisky with white & black backlabel 43% 75 cl (1970s denk ik...)
0 x
Afbeelding

semtex
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor semtex » 29 Mei 2011, 20:17

Connaiseurs Choice (GM) Glenglassaugh 1983 (die ik nu dus dubbel heb)

Maar ook twee flessen 'Spirit of Unity'.
Dat is de vatted malt van Arran, BenRiach, Bladnoch, Glendronach, Kilchoman, Kilkerran en Springbank; waarvan 2000 flessen werden gemaakt; en alle opbrengst integraal gaat naar het hulpfonds voor de slachtoffers van de aardbeving en tsunami in Japan.
Exclusief verkocht via Royal Mile Whisky en Loch Fyne Whiskies.
Via RMW enige tijd geleden dus twee flessen gekocht,(nou ja, besteld voor hij werd gebotteld) die vrijdag netjes bij me werden afgeleverd.

Bij deze nogmaals een proficiat aan Euan Mitchell en de 5 andere distillery managers voor dit prima initiatief.
0 x

JayDie
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor JayDie » 29 Mei 2011, 22:16

Besteld:
  • Laphroaig Quarter Cask 48%
  • Signatory North British Grain 43%
0 x
Slainte Mhath ([Slawncha-Va]), John

Afbeelding / Hobbybrouwer / Untappd / Hobbybrouwerij Jusk!

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 30 Mei 2011, 08:02

JayDie schreef:Besteld:

Als het deze is dan is die lekker in de zomer (eventueel zelfs met wat ijs); maar mijn inziens geen hoogvlieger:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=10352
0 x
Afbeelding

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 30 Mei 2011, 10:58

En vers uit Schotland, heel uit de koffer gehaald, straigt of Islay: Kilchoman feis ile, bowmore mariner, bowmore feis ile, bowmore 16 jr op winefinish, caol ila avb only at distillery, bunnahabain feis ile (cognac finish), bruichladdich 16 pomerol cask, laphroaig feis ile en nog wat ander klein spul om te proeven. Totaal hadden we ong 12 kilo xtra aan whisky in onze koffers bij. De caol ila feis ile was op sherry finish en heb ik daarom niet meegenomen(niet echt mijn ding zeg maar). :)
0 x
Afbeelding Pascal's PROOF, N&T in midden en west-Brabant.

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 30 Mei 2011, 11:53

pim schreef:En vers uit Schotland, heel uit de koffer gehaald, straigt of Islay: Kilchoman feis ile, bowmore mariner, bowmore feis ile, bowmore 16 jr op winefinish, caol ila avb only at distillery, bunnahabain feis ile (cognac finish), bruichladdich 16 pomerol cask, laphroaig feis ile en nog wat ander klein spul om te proeven. Totaal hadden we ong 12 kilo xtra aan whisky in onze koffers bij. De caol ila feis ile was op sherry finish en heb ik daarom niet meegenomen(niet echt mijn ding zeg maar). :)

:o
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 30 Mei 2011, 12:26

Euh waarom :o , De lagavullin was al zaterdag's uitverkocht in nog geen 6 uur tijd, ardberg was op zaterdag en toen zaten we al in het vliegtuig(is toch niet mijn ding was vatted van 2 ossoloro vaten meen ik)bowmore vintage 83 a 350 pond de fles waren er maar iets van 70 stukst te koop van een serie van 100, andere waren al aan het personeel verkocht(met spaarzegelregeling, korting)maar de mensen waren er al rond 0500 uur en rond 0630 uur waren ze er al mee los...(baconrolls waren er deze reis niet bij) Kilchoman was om 10 uur begonnen met de verkoop en tegen 1500 uur waren ze er ook mee klaar.
Laphroiag had er op vrijdag nog zelfs over, maar hij is aangelengd tot 50,4 % abv, er komt nog een partij te koop voor de amerikaanse markt en voor de europeese komt er een partij online te koop, zal rond augustus zijn.

pascal :dancing
0 x

BWhisky
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor BWhisky » 30 Mei 2011, 12:40

Ik weet nu niet wat die :o precies wil zeggen maar ik had het bedoeld als : 'WOW , mooie aanwinsten' :)
0 x
Afbeelding

"Too much of anything is bad, but too much of good whisky is barely enough." (Mark Twain)

pim
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor pim » 30 Mei 2011, 13:13

On that way, tja ik had nog meer "bijzondere" mee willen nemen, maar ja ik heb zelfs na een half jaar taxifooien niet zoveel bijeen geschraapt en daarnaast hebben we wat spullen achter moeten laten omdat we het gewoon niet in de koffer kregen, oja ik heb ook nog een duig van een oud vat van bunahabhain mee genomen omdat ik dan op een tasting ofzo uitleg kan geven over het "slapen van de whisky in de vaatjes".....maar ik heb ook nog meer gedaan dan alleen whisky gekocht. :gnif

pascal
0 x

I_SPEY
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor I_SPEY » 30 Mei 2011, 21:34

gadeweerd schreef:
JayDie schreef:Besteld:

Als het deze is dan is die lekker in de zomer (eventueel zelfs met wat ijs); maar mijn inziens geen hoogvlieger:
http://www.whiskybase.com/whiskies.php? ... kyid=10352

Als John nou denkt twee lekkere flessen besteld te hebben(en hij lijkt me niet iemand, die over één nacht ijs gaat) en jij gaat 'm daarna mededelen - over de North etc., dat ze in de zomer - eventueel met ijs - wel lekker zijn, maar het z.i. geen hoogvlieger is, dan doe je daar naar mijn mening geen goed aan, toch?

Veronderstel, dat jij morgen schrijft, dat je 'n Greenore 8yo wil gaan bestellen en iemand schrijft, dat het geen hoogvlieger is maar wel lekker in de zomer met ijs, wat denk jij dan? Wellicht bedoel je 't goed, maar dan zul je je toch anders moeten uitdrukken ;)

>no offence<
René
0 x
Afbeelding
René - Friend of Ardbeg - Caol Ila - Lagavulin - Laphroaig and many Others
"Every closed eye is not sleeping, and every open eye is not seeing!"

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 30 Mei 2011, 21:50

Nog een Amrut BA 46 % omdat ie zo verdraaid lekker is. Ik zoek nog een goede (niet dure) whisky zonder turf voor mijn schoonvader en dan ben ik klaar.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

gadeweerd
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor gadeweerd » 30 Mei 2011, 22:00

I_SPEY schreef:Als John nou denkt twee lekkere flessen besteld te hebben(en hij lijkt me niet iemand, die over één nacht ijs gaat) en jij gaat 'm daarna mededelen - over de North etc., dat ze in de zomer - eventueel met ijs - wel lekker zijn, maar het z.i. geen hoogvlieger is, dan doe je daar naar mijn mening geen goed aan, toch?

Veronderstel, dat jij morgen schrijft, dat je 'n Greenore 8yo wil gaan bestellen en iemand schrijft, dat het geen hoogvlieger is maar wel lekker in de zomer met ijs, wat denk jij dan? Wellicht bedoel je 't goed, maar dan zul je je toch anders moeten uitdrukken ;)

>no offence<

René

je hebt gelijk... ik bedoelde het niet lullig. :?
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”