Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
-
DramdrummerTom
- Senior

Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
de eerste Littlemill ervaring smaakt zeker naar meer, maar met mijn huidige maximumprijs van 100 euro zal ik er niet snel een fles van kopen. Voorlopig hou ik het nog even bij de proevertjes.
0 x
DramdrummerTom schreef:de eerste Littlemill ervaring smaakt zeker naar meer, maar met mijn huidige maximumprijs van 100 euro zal ik er niet snel een fles van kopen. Voorlopig hou ik het nog even bij de proevertjes.
Eerlijk. Als je er ooit een fles van hoopt te hebben zou ik tijdelijk die maximumprijs overboord gooien en wat voorraad inslaan. It's only getting worse. Waar je vorig jaar nog voor 120 euro wat lekkers kon vinden vragen ze er nu al bijna minimum 150 euro voor (en dat is dan low end...)
Als't op is is't zingen gedaan, zoals we zeggen...
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

jdoucet schreef:DramdrummerTom schreef:de eerste Littlemill ervaring smaakt zeker naar meer, maar met mijn huidige maximumprijs van 100 euro zal ik er niet snel een fles van kopen. Voorlopig hou ik het nog even bij de proevertjes.
Eerlijk. Als je er ooit een fles van hoopt te hebben zou ik tijdelijk die maximumprijs overboord gooien en wat voorraad inslaan. It's only getting worse. Waar je vorig jaar nog voor 120 euro wat lekkers kon vinden vragen ze er nu al bijna minimum 150 euro voor (en dat is dan low end...)
Als't op is is't zingen gedaan, zoals we zeggen...
Die Littlemill 1991 van Eiling voor 190€ vind ik er persoonlijk toch over. Die prijs is rechtvaardig voor pakweg een LM 1989 van Thosop of Archives maar die zijn toch een paar niveautjes hoger.
0 x
-
DramdrummerTom
- Senior

ik begrijp je punt Jdoucet en bedankt voor de tip. Het klopt dat de prijzen alleen maar harder zullen gaan stijgen. Maar ik heb niet zo'n een behoefte om Littlemill flessen te hebben. En wat Banzai ook al aangeeft, de prijs moet wel te rechtvaardigen zijn. Ik koop zelf om te drinken en niet om te verzamelen of te investeren. Dus zo'n fles moet minstens 90-91 punten scoren als ik boven mijn normale maximumgrens zou gaan. 160 euro voor die Littlemill Archives 1989-2014 zou ik er bijvoorbeeld nooit voor over hebben, ook niet als het binnenkort niet meer verkrijgbaar is.
Maar goed dan is er meer over voor jou toch?
0 x
DramdrummerTom schreef:ik begrijp je punt Jdoucet en bedankt voor de tip. Het klopt dat de prijzen alleen maar harder zullen gaan stijgen. Maar ik heb niet zo'n een behoefte om Littlemill flessen te hebben. En wat Banzai ook al aangeeft, de prijs moet wel te rechtvaardigen zijn. Ik koop zelf om te drinken en niet om te verzamelen of te investeren. Dus zo'n fles moet minstens 90-91 punten scoren als ik boven mijn normale maximumgrens zou gaan. 160 euro voor die Littlemill Archives 1989-2014 zou ik er bijvoorbeeld nooit voor over hebben, ook niet als het binnenkort niet meer verkrijgbaar is.
Yapi koopt alles op dus neen :/
0 x
Glen Garioch 1990 23 Years Ultimate Selection 46%
Een heerlijke, zoete geur komt je tegemoet. En dan de smaak. Heerlijk zacht en vrij veel subtiele smaken. Er knalt niet echt een bepaalde smaak naar voren maar na iedere slok ontdekte ik weer een nieuwe laag. Met name wit fruit (druiven, appels) wat overgaat in een wat drogere houtsmaak. De afdronk is tintelend en absoluut niet scherp. Mooie whisky. Niet direct te doorgronden maar daarom des te spannender.
Arran Lochranza Reserve 43%
Mmm...deze viel daarna wat tegen. Geen slechte whisky maar wat vlak. Vanille wat overgaat in bittere tonen. Niet heel spannend. Dit is tevens mn eerste Arran die ik probeer/proef.
Een heerlijke, zoete geur komt je tegemoet. En dan de smaak. Heerlijk zacht en vrij veel subtiele smaken. Er knalt niet echt een bepaalde smaak naar voren maar na iedere slok ontdekte ik weer een nieuwe laag. Met name wit fruit (druiven, appels) wat overgaat in een wat drogere houtsmaak. De afdronk is tintelend en absoluut niet scherp. Mooie whisky. Niet direct te doorgronden maar daarom des te spannender.
Arran Lochranza Reserve 43%
Mmm...deze viel daarna wat tegen. Geen slechte whisky maar wat vlak. Vanille wat overgaat in bittere tonen. Niet heel spannend. Dit is tevens mn eerste Arran die ik probeer/proef.
0 x
Gisteravond:
Bladnoch 1993-2014 SV cask 774 + 75
vs.
Bladnoch 20 YO
Ik heb een lichte voorkeur voor de Signatory, die is vooral in de neus intenser. 87 vs. 86.
Bladnoch 1993-2014 SV cask 774 + 75
vs.
Bladnoch 20 YO
Ik heb een lichte voorkeur voor de Signatory, die is vooral in de neus intenser. 87 vs. 86.
0 x
jdoucet schreef:DramdrummerTom schreef:ik begrijp je punt Jdoucet en bedankt voor de tip. Het klopt dat de prijzen alleen maar harder zullen gaan stijgen. Maar ik heb niet zo'n een behoefte om Littlemill flessen te hebben. En wat Banzai ook al aangeeft, de prijs moet wel te rechtvaardigen zijn. Ik koop zelf om te drinken en niet om te verzamelen of te investeren. Dus zo'n fles moet minstens 90-91 punten scoren als ik boven mijn normale maximumgrens zou gaan. 160 euro voor die Littlemill Archives 1989-2014 zou ik er bijvoorbeeld nooit voor over hebben, ook niet als het binnenkort niet meer verkrijgbaar is.
Yapi koopt alles op dus neen :/
ja, ik heb wel de behoefte om veel littlemill flessen te hebben. Ze zijn uniek qua smaak, en als het je smaak is, tja
overigens een No-brainer voor de investeerders onder ons, zeker de flessen die nu nog te vinden zijn voor 100 euro...
0 x
Glengoyne 10yo 20cl flesje gekilld. Lekker zomers en zoet, maar ga er voorlopig geen grote fles van halen. Heb toch al teveel in huis. Met het whiskyevent in september misschien een paar andere Glengoyne's proeven, vorige jaar maakte de CS ook een goede indruk.
Nu aan een Finlagan Old Reserve. Blijft toch erg droog in de afdronk, probeer 'm nu met een scheutje Grand Marnier erbij
Nu aan een Finlagan Old Reserve. Blijft toch erg droog in de afdronk, probeer 'm nu met een scheutje Grand Marnier erbij

0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Yamazaki Mizunara 2012
Laphroaig Cairdeas 2012

Laphroaig Cairdeas 2012

0 x
Met dit weer wat minder whiskey, maar een Bourbon gaat er wel in.
M'n laatste beetje Jim Beam Devils Cut net op helaas.
M'n laatste beetje Jim Beam Devils Cut net op helaas.
0 x
Glendronach 2002-2012 cask 4526 for Shopping Villages Pall Center & Vinothek Massen
Apart om te ontdekken dat sommige tonen die ik met sherryvaten associeer ook in deze virgin oak GlenDronach terug komen. Score: 87.
Glenfiddich Gran Reserva
Beste Glenfiddich die ik ken, maar zo veel heb ik er eigenlijk ook niet geproefd. Score: 87.
Lochside 1981-2011 CA
Heel mooi hoor, maar aan mij is zo'n topper in deze stijl toch niet echt besteed denk ik. Ik scoor dit 89, waarmee ik zo te zien flink onder het gemiddelde zit. Aangezien ik nog onbekend ben met Lochside, laat dit me nogal aan '89 Littlemill denken.
Glenrothes 1978-2008 GM cask 19236
REFILL sherry? Zalig dit, heel stroperig. Score: 91. Onlangs een fles verkregen uit een ruil, deze gaat me heel goed smaken.
Tamdhu 1973-2008 GM cask 3230
Ook heel lekker, maar deze heeft misschien net iets te lang gerijpt. Score: 89.
Apart om te ontdekken dat sommige tonen die ik met sherryvaten associeer ook in deze virgin oak GlenDronach terug komen. Score: 87.
Glenfiddich Gran Reserva
Beste Glenfiddich die ik ken, maar zo veel heb ik er eigenlijk ook niet geproefd. Score: 87.
Lochside 1981-2011 CA
Heel mooi hoor, maar aan mij is zo'n topper in deze stijl toch niet echt besteed denk ik. Ik scoor dit 89, waarmee ik zo te zien flink onder het gemiddelde zit. Aangezien ik nog onbekend ben met Lochside, laat dit me nogal aan '89 Littlemill denken.
Glenrothes 1978-2008 GM cask 19236
REFILL sherry? Zalig dit, heel stroperig. Score: 91. Onlangs een fles verkregen uit een ruil, deze gaat me heel goed smaken.
Tamdhu 1973-2008 GM cask 3230
Ook heel lekker, maar deze heeft misschien net iets te lang gerijpt. Score: 89.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

- Longmorn 1996 Signatory for Limburg Whisky Fair: prima whisky in dezelfde lijn als de Longmorn 1996 whisky's van Van Wees
Score: 88/100
- Glen Garioch 1990 The Nectar: ik ben niet zo'n fan van Glen Garioch maar deze is prima. Heeft even tijd nodig in het glas maar bloeit dan helemaal open. Aanrader.
Score: 89/100
Score: 88/100
- Glen Garioch 1990 The Nectar: ik ben niet zo'n fan van Glen Garioch maar deze is prima. Heeft even tijd nodig in het glas maar bloeit dan helemaal open. Aanrader.
Score: 89/100
0 x
Elijah Craig 12 en de Four Roses Single Barrel tegen over elkaar gedronken.
De Four Roses Single Barrel vind ik lekkerder, na 1 keer, zachter in de neus en in de smaak...
Balblair '00
Longrow 14, is na mijn eerste ervaring van springbank, de 10 jaar, 'n heel stuk beter. Langere afdronk en complexer, maar je herkent het profiel van springbank er wel in terug.
Afgesloten met 'n Finlaggan CS, blijft toch goed, zeker voor z'n prijs.
De Four Roses Single Barrel vind ik lekkerder, na 1 keer, zachter in de neus en in de smaak...
Balblair '00
Longrow 14, is na mijn eerste ervaring van springbank, de 10 jaar, 'n heel stuk beter. Langere afdronk en complexer, maar je herkent het profiel van springbank er wel in terug.
Afgesloten met 'n Finlaggan CS, blijft toch goed, zeker voor z'n prijs.
Laatst gewijzigd door Roland... op 31 Jul 2014, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Na lange tijd weer whisky. In de zomer sowieso meer bier (geuze,fruit lambiek, ipa's) en gin tonic ...
Ardmore 1992 - 2010 TheWhiskyAgency 'Landscapes'.
Flesje net geopend, moet nog wat lucht hebben maar nu al zéér goed. Iets minder tropisch fruit als in de 92 DD of 92 TAA , beetje rokeriger. Zéér lekker.
Ardmore 1992 - 2010 TheWhiskyAgency 'Landscapes'.
Flesje net geopend, moet nog wat lucht hebben maar nu al zéér goed. Iets minder tropisch fruit als in de 92 DD of 92 TAA , beetje rokeriger. Zéér lekker.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”