Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Gisteravond een Glengoyne 10yo, Glenmorangie 10yo en een Ardmore Traditional Cask.
Die Glenmorangie kan ik nog steeds weinig mee. Nauwelijks neus, wel iets zoete smaak maar veel meer kan ik er niet van maken. Definitief niet mijn profiel.
Die Glenmorangie kan ik nog steeds weinig mee. Nauwelijks neus, wel iets zoete smaak maar veel meer kan ik er niet van maken. Definitief niet mijn profiel.
0 x
Ook met dit drukkende weer gaat een turfbommetje er goed in:
Ardbeg Alligator en Ardbeg Airigh Nam Beist (2008).
Ardbeg Alligator en Ardbeg Airigh Nam Beist (2008).
0 x
nog een bowmore 100 degrees om de keel te ontsmetten!
0 x
Vandaag een frisse Arran 14y, vervolgens een Glenfarclas 105 (met drupje water), om het af te maken een Laphroaig quarter cask. En nu op dit moment een lekker Chimay biertje.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Littlemill 22yo 1989 Silver Seal (joint bottling with The Whisky Agency) 49,8 % refill sherry.
Pfoeh, dit is een smaakbommetje. Ook al is Littlemill niet echt mijn ding. De kenmerken van de refill sherry zijn wel redelijk duidelijk te herkennen, vind ik. Merci, Olivier!
Pfoeh, dit is een smaakbommetje. Ook al is Littlemill niet echt mijn ding. De kenmerken van de refill sherry zijn wel redelijk duidelijk te herkennen, vind ik. Merci, Olivier!

0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
johan brugge schreef:Littlemill 22yo 1989 Silver Seal (joint bottling with The Whisky Agency) 49,8 % refill sherry.
Dat is inderdaad een heerlijke Littlemill!
0 x
Een H2H. Laphroaig wint makkelijk. Die batch 1, met wat water, haalt het van 90% van de PE's. Zeker weten. Wat een whisky.
- Bijlagen
-
- 1402427599605.jpg (1.33 MiB) 1040 keer bekeken
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

BWhisky schreef:Een H2H. Laphroaig wint makkelijk. Die batch 1, met wat water, haalt het van 90% van de PE's. Zeker weten. Wat een whisky.
Wel leuk, maar ik zou zelf nooit mijn Laga CS 2011 h2h zetten tegen m'n Laph CS batch 2. Ik vind ze beide fantastisch, maar te verschillend en ik kies er ook op verschillende momenten voor.
Voor jouw h2h zijn de scores op whiskybase nagenoeg gelijk overigens, en bij Serge wint de Lagavulin het nipt. Ik vermoed dat het hier ook meer gaat over persoonlijke smaak dan over kwaliteit.
0 x
Ze zijn inderdaad compleet verschillend. Net daarom interessant om eens naast elkaar te zetten. Uiteraard gaat het om persoonlijke smaak, de 'kwaliteit' zit opt zelfde niveau, recente schotse single malt daar zit weinig echt kwaliteitsverschil tussen me dunkt (op enkele uitzonderingen na misschien). Voor mij is de laphroaig wel duidelijk veel complexer en veelzijdiger dan de lagavulin.
0 x
Oi, ik ben in het algemeen wel gesteld op sherry-whisky's maar nu heb ik een Mortlach 2003 van The Ultimate geproefd, die is gerijpt op Bourbon-vaten, dat is toch ook wel erg lekker hoor...
Noten, vanille, honing, appel in de verte (of toch meer peer? Iets van fruit in ieder geval), lekker olieachtig met de goede viscositeit en toch ook wel enige scherpte op de tong door 46% alc.
Geen hele lange nadronk, dus risico op vlot doordrinken is aanwezig bij zoiets smakelijks als dit...
Voor het geld (rond de 35/40 euro) zeker de moeite waard om eens te proberen, deze Mortlach. Geen topper maar wel gewoon erg goed.

Noten, vanille, honing, appel in de verte (of toch meer peer? Iets van fruit in ieder geval), lekker olieachtig met de goede viscositeit en toch ook wel enige scherpte op de tong door 46% alc.
Geen hele lange nadronk, dus risico op vlot doordrinken is aanwezig bij zoiets smakelijks als dit...
Voor het geld (rond de 35/40 euro) zeker de moeite waard om eens te proberen, deze Mortlach. Geen topper maar wel gewoon erg goed.

0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
-
johan brugge
- Forum goeroe

Bowmore Laimrig 53.7 %. Kaboem! Jawadde, wat een bom zeg. Turf en sherry. Mijn favoriete combinatie. Ik denk dat ik nog een tijdje ga wachten om hier een paar druppels water aan toe te voegen. Dit loopt zo al gemakkelijk genoeg binnen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Gisteravond Sample VI en Sample VII van Yapi's HEBT. Ik denk wel vrij zeker te weten van welke distillery Yapi's laatste sample komt 
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

johan brugge schreef:Bowmore Laimrig 53.7 %. Kaboem! Jawadde, wat een bom zeg. Turf en sherry. Mijn favoriete combinatie. Ik denk dat ik nog een tijdje ga wachten om hier een paar druppels water aan toe te voegen. Dit loopt zo al gemakkelijk genoeg binnen.
Dé perfecte harmonie tussen peat en sherry! Ik vind de Laimrig ook super!!!
Ik heb trouwens nog een flesje aan €69 op de kop kunnen tikken bij Dobbels Lefevere op de Ardbeg day.

0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Na een GM Teanininch 1996 een drammetje Longmorn vW 72323.
0 x
Yapi's HEBT sample 7 & 7B
Springbank 21 YO
Springbank 21 YO
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”