Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Net een Glenmorangie portwood finish en de Original gekocht plus de Glenlivet french oak.
Volgende gaat een Highland park 18y worden.
Volgende gaat een Highland park 18y worden.
0 x
Mijn volgende aankoop gaat een hele redelijke worden. Zowel qua kosten, als whisky`s
Op mijn lijstje staan o.a.;
- Springbank CV
- Springbank Vintage 2001
- Islay Mist (blend, schijnt een toppertje te zijn)
- Laphroaig Cask strengh
- Ardbeg Uigeadail
Op mijn lijstje staan o.a.;
- Springbank CV
- Springbank Vintage 2001
- Islay Mist (blend, schijnt een toppertje te zijn)
- Laphroaig Cask strengh
- Ardbeg Uigeadail
0 x
Mark schreef:Springbank Vintage 2001
Als ik mag nitpicken: Als ik jou was zou ik springbank vintage 2001 vervangen door de vintage 1997 batch 2... Ongeveer even duur maar lekkerder!

0 x
Mark schreef:Als ik mag nitpicken: Als ik jou was zou ik springbank vintage 2001 vervangen door de vintage 1997 batch 2... Ongeveer even duur maar lekkerder!
De site waar ik ze ga bestellen heeft alleen de batch 1... En die is flink duurder helaas!
0 x
Mark schreef:De site waar ik ze ga bestellen heeft alleen de batch 1... En die is flink duurder helaas!
Balen! De eerste batch was in veel kleinere oplage. Daarom hebben ze die een stuk hoger geprijsd...
0 x
Ja, ongeveer 100E. Wordt me op dit moment iets te gek...
0 x
Tja is voor mij nog naltijd moeilijk. Ben mijn smaakprofiel nog aan het ontdekken. Eind van de maand heb ik weer aan afspraakje
met de slijter voor een aantal flessen. Denk dat er wel een Islay bij zal zitten, wellicht een Lagavullin of toch een maar een Bowmore ? Daarnaast wil ik een ander type
proberen. De laatste keer gaf de slijter een Hazelburn 8 aan, maar zit toch ook aan een Glenmorangie te denken.
proberen. De laatste keer gaf de slijter een Hazelburn 8 aan, maar zit toch ook aan een Glenmorangie te denken.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

GJR schreef:Daarnaast wil ik een ander typeproberen. De laatste keer gaf de slijter een Hazelburn 8 aan, maar zit toch ook aan een Glenmorangie te denken.
Vergeet de Highland Park 12yo (of een andere editie) niet. Niet echt mijn ding, maar het is wel een goed 'allrounder' en niet duur.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Bunnahabhain 1997, Caol Ila CS, Clynelish 1992 46%...
Ik heb (alweer
) een volgend lijstje opgesteld , wss voor eind september.
Bunnahabhain 1997 NC² 46% ( Duncan Taylor)
Caol Ila CS
Clynelish 1992 46% ( single malts of schotland)
Longrow CV
Aangezien het pas voor eind september is zal ik wel nog 10 keer van gedacht veranderen vrees ik
Bunnahabhain 1997 NC² 46% ( Duncan Taylor)
Caol Ila CS
Clynelish 1992 46% ( single malts of schotland)
Longrow CV
Aangezien het pas voor eind september is zal ik wel nog 10 keer van gedacht veranderen vrees ik
0 x
GJR schreef:Tja is voor mij nog altijd moeilijk. Ben mijn smaakprofiel nog aan het ontdekken.
Gert-Jan mocht je het boek Whisky geclassificeerd - David Wishart nog niet kennen dan is aanschaf zeker de moeite waard.
Het gaat niet uit van geografie gerelateerd aan smaak maar het maakt gebruik van smaakprofielen om whisky te typeren.
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
-
iron_dennis
- Actief lid

Hazelburn 8yo, Springbank Claret Wood ...
Hazelburn 8yo
Springbank Claret Wood
Springbank Madeira Wood
Longrow Tokaji Wood
Glen Scotia 2000 5yo
En als ik weer wat centen gespaard heb ga ik een oudere Springbank op de kop tikken.
Springbank Claret Wood
Springbank Madeira Wood
Longrow Tokaji Wood
Glen Scotia 2000 5yo
En als ik weer wat centen gespaard heb ga ik een oudere Springbank op de kop tikken.

0 x
-
WhiteMonkey
- Top bijdrager

Longrow CV en Ledaig 7 yo OB
Niet het meest spannende lijstje maar gok dat de volgende het gaan worden:
- Longrow CV
- Ledaig 7 yo OB (en hopelijk een sample van de Ledaig 8 yo Kintra Selection om te kunnen vergelijken.
En vermoedelijk de maand erop of de Laphroaigh CS of de 8 yo Signatory.
- Longrow CV
- Ledaig 7 yo OB (en hopelijk een sample van de Ledaig 8 yo Kintra Selection om te kunnen vergelijken.
En vermoedelijk de maand erop of de Laphroaigh CS of de 8 yo Signatory.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Hehe. Ik dacht even dat ik op een verkeerd forum zat.
Nog twee keer slapen en dan mag ik EINDELIJK mijn Caol Ila CS en mijn Bruichladdich 15yo 1986 MMD gaan ophalen.
Ik heb hier twee maanden geduld voor moeten oefenen.
Nog twee keer slapen en dan mag ik EINDELIJK mijn Caol Ila CS en mijn Bruichladdich 15yo 1986 MMD gaan ophalen.
Ik heb hier twee maanden geduld voor moeten oefenen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Nikka from the Barrel
Ik heb de Nikka from the Barrel (51,4%) op mijn shortlist gezet.
Veel goeds over gelezen en bovendien vriendelijk voor de portefeuille. Lijkt mij een mooie afwisseling voor tussen het rook en turf. Oorspronkelijk had ik deze plek gereserveerd voor de Cragganmore 12 maar wellicht dat die met zijn 40% net wat te licht is.
Ik ben benieuwd naar deze blend!
Veel goeds over gelezen en bovendien vriendelijk voor de portefeuille. Lijkt mij een mooie afwisseling voor tussen het rook en turf. Oorspronkelijk had ik deze plek gereserveerd voor de Cragganmore 12 maar wellicht dat die met zijn 40% net wat te licht is.
Ik ben benieuwd naar deze blend!
0 x
Elijah Craig 18 yo
Ik wil me wat meer verdiepen in de bourbon en zit te denken aan een Elijah Craig 18 yo, hoor hier goede verhalen over.
Heb hem daarom boven aan mijn lijstje gezet.
Heb hem daarom boven aan mijn lijstje gezet.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”