Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?
- WhiskyLiam
- Senior

Re: Spijt van niet of juist wel aanschaffen van 'n whisky?
Als arme student moet ik het hebben van goedkope kwaliteit. Enkele maanden terug zou ik samen met 2 vrienden 12 flessen BNJ kopen. Hebben we uiteindelijk niet gedaan. Nu is BNJ discontinued en 2x zo duur en dus niet meer rendabel voor ons. 
0 x
Waar staat " BNJ " voor, als ik vragen mag?
0 x
ik heb eigenlijk altijd spijt van een dram Geln Scotia, dat schijnt gewoon niet mijn smaak te zijn 

0 x
- Rozenbankje
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb eigenlijk alleen spijt van flessen die ik niet gekocht heb toen ze nog redelijk geprijsd waren.
Heb er wel een paar die tegenvallen maar ach, er is altijd wel iemand die ze lust
Heb er wel een paar die tegenvallen maar ach, er is altijd wel iemand die ze lust
0 x
Goed....ik kom net terug van een vakantie naar Portugal. En ik hoopte/droomde altijd op het volgende scenario: je komt een obscure slijterij tegen en daar vind je een mooie fonds op whiskygebied. En ja hoor.....dat gebeurde mij! Zie ik in een klein zaakje de volgende whisky staan:
https://www.whiskybase.com/whisky/11019
Chieftain's Choice 25 yr, 1967 Single Lowlands Malt
Staat er voor 57,- Ik kende de fles niet dus later, op een terras, zoek ik de fles op middels WIFI en blijkt deze op veilingen zo rond de 300 euro te doen (op whiskybase staat hij voor 399). Mn hart klopt sneller en ik ga weer naar die winkel. En ja hoor.....hij is dicht!! Aaarghhhh.
Dus helaas!! Mnm huurauto moesten we de volgende dag inleveren en ik had geen zin om een dag vakantie op te offeren om weer naar dat plaatsje te gaan. Wat een pech, wat een pech. Toch vreemd dat zo'n obscure fles daar staat en dan voor 57,- euro.....bizar.
Staat er voor 57,- Ik kende de fles niet dus later, op een terras, zoek ik de fles op middels WIFI en blijkt deze op veilingen zo rond de 300 euro te doen (op whiskybase staat hij voor 399). Mn hart klopt sneller en ik ga weer naar die winkel. En ja hoor.....hij is dicht!! Aaarghhhh.
Dus helaas!! Mnm huurauto moesten we de volgende dag inleveren en ik had geen zin om een dag vakantie op te offeren om weer naar dat plaatsje te gaan. Wat een pech, wat een pech. Toch vreemd dat zo'n obscure fles daar staat en dan voor 57,- euro.....bizar.
0 x
Mel, komaan die had ik blind meegenomen voor 57€.
Waar kan je nog een 25-jarige (maakt niet uit wat) vinden voor 57€?
Weer een ervaring rijker (volgende keer niet twijfelen) en een fles armer.
Waar kan je nog een 25-jarige (maakt niet uit wat) vinden voor 57€?
Weer een ervaring rijker (volgende keer niet twijfelen) en een fles armer.
1 x
Je hebt helemaal gelijk, ik sla mezelf voor mn kop! Maar ik vertrouwde het ook niet helemaal. Die winkel had qua whisky Famous Grous, blends en dan ineens zo'n fles? Die zal oorspronkelijk toch ook niet een laag bedrag hebben gekost. Anyway....ik had de gok gewoon moeten wagen. Erg stom van me. Alle overige winkeltjes bleven gewoon open......behalve die natuurlijk.... 

0 x
Mel..je bent senior op het forum? Dit zijn rookie fouten! 
Gekheid natuurlijk.. zonde man

Gekheid natuurlijk.. zonde man

0 x
Mel schreef: Die zal oorspronkelijk toch ook niet een laag bedrag hebben gekost.
1967 + 25 jaar kom je uit op 1992 - 1993.
Kan dus best zijn dat dit de release prijs was.
En als ik even op whiskybase kijk zie ik dat een portugees lid er 4 in zijn collectie heeft.
Het kan dus wel eens zijn dat dit indertijd een aantal flessen op de portugese markt zijn terechtgekomen.
Deze zal je nog wel een tijdje blijven achtervolgen denk ik.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Dit was inderdaad een 'no brainer', helaas. En ,in worst case scenario, als het een fake zou zijn had je 'maar' 60 € verloren. Hoewel ik toch vermoed dat het wel een originele fles geweest is.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Op mijn vertrek dag liep ik op Schiphol tegen een Perpetuum aan a €89,-
Achteraf toch wel spijt dat ik m heb laten staan...
Achteraf toch wel spijt dat ik m heb laten staan...
0 x
- squaadgras
- Forum goeroe

@Rien68, ja.. die had wel meegenomen mogen worden.. Ergste geval had 'ie aan een forumlid gesleten kunnen worden voor een schappelijk prijsje. Gaat voor de jackpot over de toonbank momenteel. Aan de andere kant... komt nog genoeg lekkers!
... Persoonlijk ... spijt van een Glenlivet 12 die ik onlangs had aangeschaft. Had er blijkbaar al 1 verstopt staan (gekregen), en daar het geen top-dram is.. Ach. Op is op.
... Persoonlijk ... spijt van een Glenlivet 12 die ik onlangs had aangeschaft. Had er blijkbaar al 1 verstopt staan (gekregen), en daar het geen top-dram is.. Ach. Op is op.

0 x
2 ∞ & →
Mel schreef:Goed....ik kom net terug van een vakantie naar Portugal. En ik hoopte/droomde altijd op het volgende scenario: je komt een obscure slijterij tegen en daar vind je een mooie fonds op whiskygebied. En ja hoor.....dat gebeurde mij! Zie ik in een klein zaakje de volgende whisky staan:
Balen inderdaad. Deze werd onlangs door een Portugees aangeboden op Catawiki, heb ik nog een tijdje op geboden. Best kans dat dat net die fles is geweest.
0 x
Ik heb na veel zoeken uiteindelijk via een restaurant naast die shop gevraagd of ze contact met me op willen nemen zodat ik die fles op kon laten sturen. Helaas...daar hadden ze geen zin in. Ik heb er alles aan gedaan......en nu maar door gaan met mn leven..... 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”