Ik zal eens mezelf een laga gaan inschenken...
pascal

Joep schreef:Zit weer aan de Highland Park 12yo.
Nadat ik hem gekocht had 2 maandjes terug vond ik het eigenlijk 3 keer niks. Hij was zo anders dan de andere die ik gewend was (glenfiddich en vergelijkbaren). Hij begint steeds beter te smaken, en ik kan nu zelfs zeggen dat ik dat 'andere' wat hij heeft wel leuk/lekker vind, en wil eigenlijk wel verder zoeken naar nieuwe smaken. De Balvenie double wood, Aberlour, Glenfiddich en Glenmorangie die ik heb zitten allemaal toch een beetje in dezelfde richting, deze is duidelijk anders. Maar goed dat ik geen mini heb gekocht, dan had ik die opgedronken, bah gezegd, en nooit meer verder gekeken.
Tips? Ik hoor dat Ardbeg ook erg anders is (peated). Is dat wat teveel van het goede voor deze beginner?
Als je inderdaad alleen maar aberlour, glenfiddich, glenmorangie, balvenie en HP12 hebt gehad, dan is de stap misschien een beetje groot, maar ik zou het niet meteen afraden. Ik zou eerlijk gezegd eerder talisker 10 aanraden als je eens wat anders wilt als leuke afwisseling. Ook erg lekker namelijk, en een beduidend kleinere 'stap'.Matthijs schreef:Joep schreef: Ik zou eerlijk gezegd eerder talisker 10 aanraden als je eens wat anders wilt als leuke afwisseling. Ook erg lekker namelijk, en een beduidend kleinere 'stap'.

Drummerboy65 schreef:Ik zou wel eens wat suggesties willen krijgen voor een volgende aankoop ...
Uitgangspunt deze keer laten we zeggen een whisky zoals de Clynelish 14, niet rokerig, niet te zoet, kruidig, vol van smaak met een lange, liefst complexe finish. Prijs tot € 50,-
Drummerboy65 schreef:Ik zou wel eens wat suggesties willen krijgen voor een volgende aankoop ...
Uitgangspunt deze keer laten we zeggen een whisky zoals de Clynelish 14, niet rokerig, niet te zoet, kruidig, vol van smaak met een lange, liefst complexe finish. Prijs tot € 50,-

liefmans schreef:Vind de glencadam 10y persoonlijk veel beter dan de 15y. De 10 is een lekkere frisse whisky met veel bourbon en refill-bourbon vaten in de vatting terwijl er bij de 15y ook sherry en refill-sherry gebruikt is waardoor net de frisheid er wat aan moet geloven.

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten