Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
- totalatool
- Forum goeroe

Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Zucht. Ik had me voorgenomen om dit jaar een poging te doen wat minder whisky te kopen tijdens Feis Ile.
Inmiddels begin ik te twijfelen of dat wel lukt. Ik was vergeten dat Lagavulin een Triple Matured for Friends of the Classic Malts heeft, dus die moet mee. Uiteraard stond ook hun festivalfles al op m'n lijst, en die van Caol Ila en Bowmore plus een Bowmore hand-filled ook, plus natuurlijk weer de nieuwe Laphroaig Cairdeas voor mezelf en een paar vrienden en familie... maar nu zie ik dat Bruichladdich een Octomore Discovery festivalfles gaat uitbrengen. Argh. Hopelijk wordt hij schandalig duur, dan is de keuze vanzelf voor me gemaakt...
Inmiddels begin ik te twijfelen of dat wel lukt. Ik was vergeten dat Lagavulin een Triple Matured for Friends of the Classic Malts heeft, dus die moet mee. Uiteraard stond ook hun festivalfles al op m'n lijst, en die van Caol Ila en Bowmore plus een Bowmore hand-filled ook, plus natuurlijk weer de nieuwe Laphroaig Cairdeas voor mezelf en een paar vrienden en familie... maar nu zie ik dat Bruichladdich een Octomore Discovery festivalfles gaat uitbrengen. Argh. Hopelijk wordt hij schandalig duur, dan is de keuze vanzelf voor me gemaakt...
0 x
De truc voor Bruichladdich is dus hem nèt niet schandalig maar nog steeds heel duur te maken 
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- totalatool
- Forum goeroe

Matti schreef:De truc voor Bruichladdich is dus hem nèt niet schandalig maar nog steeds heel duur te maken
Eigenlijk vond ik de Octomore 10yo wel schandalig duur. Wat was het ook weer, zo'n €200 voor een tien jaar oude cask strength? Oh nee, die was niet eens CS.
Anyway, we zullen zien.
0 x
totalatool schreef:Zucht. Ik had me voorgenomen om dit jaar een poging te doen wat minder whisky te kopen tijdens Feis Ile.
Oeps sparen!
Heb je inmiddels al tips voor een festival botteling dan? (Jij hebt ze ongeveer allemaal op de wish-list staan
0 x
totalatool schreef:Matti schreef:De truc voor Bruichladdich is dus hem nèt niet schandalig maar nog steeds heel duur te maken
Eigenlijk vond ik de Octomore 10yo wel schandalig duur. Wat was het ook weer, zo'n €200 voor een tien jaar oude cask strength? Oh nee, die was niet eens CS.
Anyway, we zullen zien.
Oh, ik vind alle octomore schandalig duur, begrijp me niet verkeerd. Maar ze verkopen wel, dus dan moeten ze net onder de 'ja-maar-dit-is-wel-heel-duur-dat-doe-ik-dus-sowieso-niet'-grens gaan zitten met de prijs
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Matti schreef:Oh, ik vind alle octomore schandalig duur, begrijp me niet verkeerd. Maar ze verkopen wel, dus dan moeten ze net onder de 'ja-maar-dit-is-wel-heel-duur-dat-doe-ik-dus-sowieso-niet'-grens gaan zitten met de prijs
Haha die grens is een grijs gebied..

En ik heb ook gemerkt hier dat die grens per persoon enorm verschillend is

0 x
totalatool schreef:Zucht. Ik had me voorgenomen om dit jaar een poging te doen wat minder whisky te kopen tijdens Feis Ile.
Ellendig is dat.. Je telt zo de portefeuille leeg..
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

Ik ben naargeestig op zoek naar de Kintra Bunna 23 yo. Maar die is echt nergens meer te krijgen. Helaas. Een goede tweede is de Adelhi Liddesdale (Bunna, 22 yo). Geproefd tijdens WFNN onder begeleiding van Charles mcLean. Wat was dat zalig zeg! Die gaat er zeker komen. Morgen eerst kijken of ze de Guardian's Chapter hebben bij mijn huisslijter. Vond ik best lekker!
0 x
WhiskyWerner schreef:Ik ben naargeestig op zoek naar de Kintra Bunna 23 yo. Maar die is echt nergens meer te krijgen. Helaas. Een goede tweede is de Adelhi Liddesdale (Bunna, 22 yo). Geproefd tijdens WFNN onder begeleiding van Charles mcLean. Wat was dat zalig zeg! Die gaat er zeker komen. Morgen eerst kijken of ze de Guardian's Chapter hebben bij mijn huisslijter. Vond ik best lekker!
Liddesdale 22yo? Is dat een nieuwe batch? Batch 7 ofzo?
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

Ik heb geen idee welke batch. Ik weet alleen dat ik m verschrikkelijk lekker vond. All that counts.
0 x
WhiskyWerner schreef:Ik heb geen idee welke batch. Ik weet alleen dat ik m verschrikkelijk lekker vond. All that counts.
Zal wel niet onder de 100 euro uitkomen. Adelphi is prijzig. Het is geen single cask, meestal zijn de Liddesdale 4 verschillende Bunna vaten. Maar ik vind ze ook lekker.
Edit: ik zie nu je prijsmax in een andere topic. Erg toevallig dat ik dan net bovenstaande opmerking maak
Mocht batch 4 ook voldoen aan je wens, dan heb ik nog wel een tip waar die betaalbaar is.
0 x
- WhiskyWerner
- Senior

vmk schreef:WhiskyWerner schreef:Ik heb geen idee welke batch. Ik weet alleen dat ik m verschrikkelijk lekker vond. All that counts.
Zal wel niet onder de 100 euro uitkomen. Adelphi is prijzig. Het is geen single cask, meestal zijn de Liddesdale 4 verschillende Bunna vaten. Maar ik vind ze ook lekker.
Edit: ik zie nu je prijsmax in een andere topic. Erg toevallig dat ik dan net bovenstaande opmerking maak.
Mocht batch 4 ook voldoen aan je wens, dan heb ik nog wel een tip waar die betaalbaar is.
Vandaag een batch 1(!) gehaald voor 7 tientjes. 18 jaar oud, dat wel. Nog niet geopend. Morgenavond. Maar die tip is altijd welkom hoor.
0 x
Dan heb ik de aller, aller, allerlaatste voor je neus weggekaapt bij van Haar v.w.b. de Bunna van Kintra. Na het WFNN moest ik die ook gewoon hebben. Wat een heerlijke dram is dat.
Hopelijk verzacht je nieuwe aanwinst de pijn een beetje
Hopelijk verzacht je nieuwe aanwinst de pijn een beetje
0 x
Staat voor me opzij in de winkel
-Hazelburn R&K
-Glen Moray (Glen Morey) MOS
-Liberation 2012 5yo Rhum Agricole
-Hazelburn R&K
-Glen Moray (Glen Morey) MOS
-Liberation 2012 5yo Rhum Agricole
0 x
Als Arran fan wordt dat de nieuwe 17 yr old. Staat nog veel dicht te wachten maar deze kan d'r best nog wel bij. 
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”