Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
- avdboom
- Top bijdrager

Re: Wat is de laatste fles whisk(e)y aangeschaft of gekregen ?
Door een Gall&Gall bon op iets uitgekomen wat ik anders niet zo snel gekozen had denk ik, ben er wel mee in mijn nopjes! Ben benieuwd! In ieder geval kan ik straks weer 1 distillery van de te proeven lijst af schrapen 
- Bijlagen
-
- IMG_20160826_191759568-600x1067.jpg (110.92 KiB) 1110 keer bekeken
2 x
avdboom schreef:Door een Gall&Gall bon op iets uitgekomen wat ik anders niet zo snel gekozen had denk ik, ben er wel mee in mijn nopjes! Ben benieuwd! In ieder geval kan ik straks weer 1 distillery van de te proeven lijst af schrapen
Das best een leuke!
0 x
BenRiach 22 Year Old 1994 (cask 4004) - Peated, Tokaj Cask Finish (70cl, 55.1%)
https://www.masterofmalt.com/whiskies/b ... sh-whisky/

https://www.masterofmalt.com/whiskies/b ... sh-whisky/

0 x
- ovanpuyvelde
- Top bijdrager

Via een ruil deze in mijn Whiskykast bij kunnen zetten:
https://www.whiskybase.com/whisky/63336/caol-ila-1984-vw
Weekend goed gestart
Weekend goed gestart
1 x
ovanpuyvelde schreef:Via een ruil deze in mijn Whiskykast bij kunnen zetten:
Weekend goed gestart
heb deze ook

1 x
- Erik1908
- Top bijdrager

De laatst aangeschafte fles was de Bowmore 12 jaar. Ik wacht verder het Pot Still festival in Amersfoort af waar ik een paar goede whisky's hoop te proeven en daarna aan te schaffen bij van Wees.
Hun Ultimate serie is trouwens erg goed. Het er een Edradour en Mortlach van staan. Ik wil verder eens kijken naar de Connoisseurs Choise serie. Kan iemand hier wat aanbevelingen in doen?
Hun Ultimate serie is trouwens erg goed. Het er een Edradour en Mortlach van staan. Ik wil verder eens kijken naar de Connoisseurs Choise serie. Kan iemand hier wat aanbevelingen in doen?
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Deze Blair Athol 1998 18yo WB 80.000 Bottles on the wall. Voor € 80 lijkt dit me een prima deal.
Zijn er nog anderen die hem willen aanschaffen of hebben aangeschaft?
0 x
Affirmanti incumbit probatio
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

caskstrength schreef:Deze Blair Athol 1998 18yo WB 80.000 Bottles on the wall. Voor € 80 lijkt dit me een prima deal.
Heb er over getwijfeld maar aangezien sherried mijn ding is toch maar laten gaan.
0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Mvamelsfort schreef:caskstrength schreef:Deze Blair Athol 1998 18yo WB 80.000 Bottles on the wall. Voor € 80 lijkt dit me een prima deal.
Heb er over getwijfeld maar aangezien sherried mijn ding is toch maar laten gaan.
Ik neem aan dat je bedoelt dat sherry niet je ding is? Ik zie overigens alleen maar staan dat hij in een hogshead heeft gerijpt. Heb jij meer info of kijk ik ergens overheen?
Hoe dan ook bevalt het karakter van Blair Athol me wel, dus zal wel goed komen.
0 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

Ja afgaande op de kleur was het misschien inderdaad te kort door de bocht om te zeggen dat dit geen sherry is. Maar ik houd wel van sherry. Nu ben ik toch benieuwd geworden hahaha.
1 x
Er zijn sherry hoggies, maar de kans is groter dat het een bourbon hogshead is. Helemaal als ik naar de kleur kijk, zou ik zeggen dat het hier om een ex-bourbon Blair Athol gaat.
Ik vermoed dat als je zegt dat het profiel van Blair Athol je bevalt, dat je dan doelt op de 1988'ers van Van Wees en Signatory, die wel gesherried zijn. Als je iets in die lijn verwacht van deze Blair Athol 1998 voor Whiskybase, dan kom je denk ik bedrogen uit.
Ik vermoed dat als je zegt dat het profiel van Blair Athol je bevalt, dat je dan doelt op de 1988'ers van Van Wees en Signatory, die wel gesherried zijn. Als je iets in die lijn verwacht van deze Blair Athol 1998 voor Whiskybase, dan kom je denk ik bedrogen uit.
1 x
Is het niet een beetje logisch om te denken dat het een Bourbon Hogshead is? Anders hadden ze wel gezegd dat het een sherry vat is? Heb de vraag ooit eens in het domme vragen topic gesteld bedacht ik me net. 

1 x
- gerritbakker57
- Whisk(e)y goeroe

ik heb me ook laten verleiden. Ben benieuwd naar jullie tasting notes en mijn eigen smaak. 

0 x
- caskstrength
- Forum goeroe

Ik doelde niet op BA's die op sherryvaten hebben gerijpt, maar profiel met dat enigszins anders en een beetje "dirty" is. Zelf had ik nl ook het vermoeden dat deze niet op een sherry-hogshead heeft gelegen.
1 x
-
Mvamelsfort
- Top bijdrager

caskstrength schreef:Ik doelde niet op BA's die op sherryvaten hebben gerijpt, maar profiel met dat enigszins anders en een beetje "dirty" is. Zelf had ik nl ook het vermoeden dat deze niet op een sherry-hogshead heeft gelegen.
Dan heb je mijn eerste post niet goed begrepen. Ik laat deze lopen omdat ik ook denk dat het GEEN sherry is en ik daar wel van houd.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”