Dan zal ik wel een alcoholist zijn

, want ik reken op een dikke 3,5 cl voor een dram en ga dus uit van om en nabij de 20 glazen per fles. Van de duurdere zal ik minder schenken, maar van de doordrinkers schiet ik wel eens uit, helemaal omdat die dus niet in een sniffer gaan maar een glas/tumbler. En twee glaasjes per avond red ik wel als nachtbraker, dus reken maar uit.
Tegenwoordig wordt alles zo wie zo duurder.... een beetje rode wijn krijg je al amper onder de €4,99 en anders is het goed te proeven ook (vind ik dan) en dus kost een beetje wijn, waar je niet enkel je brood mee weg spoelt, al gauw tussen de 6 en 10 euri. Pils is ook flink gestegen in prijs en de opkomst van de speciaalbieren betekent ook al snel €1,65 voor een gemiddeld biertje (met een gemiddelde prijs range tussen de €1,30 - €2,25). En op 1 been kan niemand staan, dus in mijn geval is het voor een doordeweekse dram (bijna) net zo duur/goedkoop en zo veel lekkerder (en gezonder).
Voor de wat duurdere whisky's ligt mijn max op dit moment rond de 80 euri. Vergelijkbaar met een mooie rode wijn (want ik haal geen 6 glazen uit een fles hoor... zeker niet met die Schott Zwiesel vissekommen die we hier hebben

) Het enige nadeel is dat de duurdere flessen meestal ook gekozen worden wanneer ik met mijn maatje een borrel neem en dan tikt het wel dubbel zo hard aan, maar een hobby mag ook wel wat kosten....je krijgt er ook veel voor terug. Het jammere is wel dat door al die handel (ik neem het niemand kwalijk) er een druk op vraag/aanbod komt en het 'hypen' is wellicht het ergste nog wel. Maar als ik whiskybase.com bekijk, Den ben ik nog wel even zoet met het aanbod aan betaalbare en interessante whisky's.