Twijfel over volgende aanschaf.

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.
whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel volgende fles(sen) na festival

Ongelezen berichtdoor whiksy » 31 Mar 2015, 11:16

Nielsvanp schreef:Als je op zoek bent naar een whisky met sherry invloed die je makkelijk kan uitdelen zou ik de Glenfarclas 12 jaar oud aanraden. Voor minder dan 30 euro krijg je dan een liter en kan je zelf genieten van een degelijke dram en uitdelen! De Glenfarclas 105 zou ook nog kunnen maar dat deelt wat lastiger uit met zijn hoge alcohol percentage.

Nog een stem voor de Glenfarclas 12yo. Prima whisky, super prijs. De 105 vind ik een stuk minder toegankelijk.
0 x

rickvdw1
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor rickvdw1 » 31 Mar 2015, 15:03

whiksy schreef:
Nielsvanp schreef:Als je op zoek bent naar een whisky met sherry invloed die je makkelijk kan uitdelen zou ik de Glenfarclas 12 jaar oud aanraden. Voor minder dan 30 euro krijg je dan een liter en kan je zelf genieten van een degelijke dram en uitdelen! De Glenfarclas 105 zou ook nog kunnen maar dat deelt wat lastiger uit met zijn hoge alcohol percentage.

Nog een stem voor de Glenfarclas 12yo. Prima whisky, super prijs. De 105 vind ik een stuk minder toegankelijk.

Ik heb nog nooit een glenfarclas gehad, misschien wel een goed idee om te proberen! En hoe zit het dan met de Glenfarclas 10yo?
0 x
Afbeelding

Nielsvanp
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Nielsvanp » 31 Mar 2015, 15:45

rickvdw1 schreef:
whiksy schreef:

Ik heb nog nooit een glenfarclas gehad, misschien wel een goed idee om te proberen! En hoe zit het dan met de Glenfarclas 10yo?

Vind de 12 wel duidelijk beter dan de 10. Weet niet precies waar dat door komt maar wat zeker bijdraagt is het hogere alcohol percentage bij de 12. Maar dit is natuurlijk ook allemaal persoonlijke voorkeur.
0 x
I love scotch. Scotchy, scotch, scotch. Here it goes down, down into my belly - Ron Brurgundy

whiksy
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Twijfel over volgende aanschaf.

Ongelezen berichtdoor whiksy » 31 Mar 2015, 16:06

10 overslaan. Is niet slecht, maar 12 is een stuk beter in balans.
0 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 31 Mar 2015, 16:51

Oogadal schreef:
Wil je ook meer een geturfde whisky dan is de Lagavulin 16 yo een uitstekende keuze. Maar nogmaal, dat is een tip waar je vooral niets mee moet doen als sherried helemaal jou ding is... http://www.whiskybase.com/whisky/51469/ ... 6-year-old

Succes!

Ben ik niet helemaal met je eens.

Zoals je wel weet is sherried helemaal mijn ding. Maar de Lagavulin 16 en eigenlijk elke andere goede peated whisky vind ik ook heerlijk.

Dus als je nieuwsgierig bent vooral proeven.
0 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

WhiskyDudes
(Whisky)Professional
(Whisky)Professional

Ongelezen berichtdoor WhiskyDudes » 31 Mar 2015, 17:24

Peter87 schreef:
Oogadal schreef:
Wil je ook meer een geturfde whisky dan is de Lagavulin 16 yo een uitstekende keuze. Maar nogmaal, dat is een tip waar je vooral niets mee moet doen als sherried helemaal jou ding is... http://www.whiskybase.com/whisky/51469/ ... 6-year-old

Succes!

Ben ik niet helemaal met je eens.

Zoals je wel weet is sherried helemaal mijn ding. Maar de Lagavulin 16 en eigenlijk elke andere goede peated whisky vind ik ook heerlijk.

Dus als je nieuwsgierig bent vooral proeven.

I know en dat geldt voor mij ook zoals je weet... Maar ik had Rick gevraagd welke kant hij op wil en dat was sherry. Als ik zie welke flessen er inmiddels nog meer ter tafel zijn gekomen dan is het misschien beter om van de genoemde flesses samples te scoren bij Henri...?
1 x
Whiskydudes
Whiskydudes Facebook
Life is too short to drink shitty Scotch!

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 01 Apr 2015, 16:38

Oogadal schreef:dan is het misschien beter om van de genoemde flesses samples te scoren bij Henri...?

Daar ben ik sowieso een voorstander van.
Mijn 3e batch is al onderweg :)
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

henri
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor henri » 01 Apr 2015, 16:50

Peter87 schreef:
Oogadal schreef:dan is het misschien beter om van de genoemde flesses samples te scoren bij Henri...?

Daar ben ik sowieso een voorstander van.
Mijn 3e batch is al onderweg :)

met een beetje mazzel heb je ze zelfs vandaag al binnen gehad :)
1 x
Afbeelding

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 08 Apr 2015, 14:27

Ik ben wat meer in een unpeated / unsherried mood, waarschijnlijk door het weer? Ik heb veel peated en sherried whisky's gedronken afgelopen winter.

Ik heb nog wel in de kast staan:
Kilkerran Wip 6 bourbon, Glenlivet Nadurra en samples van Highland Park 2000 v Wees (die is al wel ziltig) en Laddie Bere Barley 2008.

Wat zou een mooie fles (OB of IB) zijn om dit aan te vullen (+-50 euro)?
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 08 Apr 2015, 17:26

Opeth83 schreef:Ik ben wat meer in een unpeated / unsherried mood, waarschijnlijk door het weer? Ik heb veel peated en sherried whisky's gedronken afgelopen winter.

Ik heb nog wel in de kast staan:
Kilkerran Wip 6 bourbon, Glenlivet Nadurra en samples van Highland Park 2000 v Wees (die is al wel ziltig) en Laddie Bere Barley 2008.

Wat zou een mooie fles (OB of IB) zijn om dit aan te vullen (+-50 euro)?

Wellicht zou een Glen Keith een mooie aanvulling zijn? Ik ben zelf erg tervreden met een Van Wees:

http://www.whisky-on-line.com/whisky/si ... -21y-46deg

Deze is niet peated of sherried maar wel lekker fruitig, fris. Ideaal voor de Lentedagen.... :goedgedaan
0 x
Afbeelding

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 08 Apr 2015, 18:20

Bedankt voor de tip, ik zie dat deze Glen Keith bij Whiskybase Shop Rotterdam te koop is en daar wil ik van het weekend even langs gaan. Hj kost daar 62,50 euro, iets duurder dan bij die Belgische shop maar ik heb geen verzendkosten want ik ben toch in Rotterdam. Ik ga eens kijken wat ze nog meer rond die prijs bij Whiskybase Shop hebben.
0 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 08 Apr 2015, 21:09

Ik zie deze eigenlijk als enige concurrent:

Imperial 1995 vW (zijn er 2 trouwens en geen idee waarom 1tje goedkoper is)
http://shop.whiskybase.com/62883/imperial-1995-vw
http://shop.whiskybase.com/65281/imperial-1995-vw
0 x

defeatless
Moderator
Moderator

Ongelezen berichtdoor defeatless » 09 Apr 2015, 00:37

Opeth83 schreef:Bedankt voor de tip, ik zie dat deze Glen Keith bij Whiskybase Shop Rotterdam te koop is en daar wil ik van het weekend even langs gaan. Hj kost daar 62,50 euro, iets duurder dan bij die Belgische shop maar ik heb geen verzendkosten want ik ben toch in Rotterdam. Ik ga eens kijken wat ze nog meer rond die prijs bij Whiskybase Shop hebben.

Contant geld meenemen, pinpas en creditcard thuislaten, paypal gegevens vergeten.

Gewoon een tip ;)
1 x

Opeth83
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Opeth83 » 09 Apr 2015, 08:56

Ja dat is een tip die denk ik iedereen wel kan gebruiken die van Whiksy houdt en zo'n winkel binnenstapt haha.

Het wordt een keuze tussen:

Imperial 1995 en Glen Keith 1992 beiden vWees , speyside, en even duur. :Help
0 x

Mel
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor Mel » 09 Apr 2015, 09:19

Opeth83 schreef:
Het wordt een keuze tussen:

Imperial 1995 en Glen Keith 1992 beiden vWees , speyside, en even duur. :Help

Ik heb weer een andere Imperial (vWees): http://www.whiskybase.com/whisky/45075/imperial-1995-vw

Ik heb op een festival een andere Imperial dan die ik heb van The Ultimate geproefd en die smaakte beduidend anders. Dus qua casks zal er zeker verschil zijn.
Op basis van de Glen Keith en de Imperial die ik heb, zou ik zeggen de Glen Keith. Dan is 62,50 voor een 21 jarige een mooie prijs. Wellicht kun je daar nog proeven? Of de knoop door laten hakken door een verkoper?
0 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”