Oogadal schreef:rickvdw1 schreef:Hallo!
Ik twijfel over mijn volgende aanschaf na het whisky festival waar ik ben geweest.
Ik heb een aantal whiskies geproefd maar kom niet helemaal uit m'n keuze.
Ik twijfel tussen de volgende whiskies:
- glenlivet 15 French oak reserve
- glendronach 12 original
- aberlour 12 double cask matured
Wat zijn jullie ervaringen met deze whiskies en wat raden jullie aan. In mijn volgende bestelling zit sowieso al de Glendronach 15 revival inbegrepen. De glenlivet is nu te koop met 25% korting bij de Gall en Gall voor 34 euro.
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!
Uit de whiskys die je noemt maak ik een beetje op dat je beginnend whisky liefhebber bent? Zo ja, dan zou ik de Glenlivet 15 yo laten staan, vanwege de prijs hoef je hem niet te kopen want zonder korting koop je 'm online ook voor dat geld. Ik vind 'm niet bijzonder en je kunt er bijna geen water bijdoen (wat ie eigenlijk wel nodig heeft) want dan heeft ie niks meer aan punch op 40%. Beter 2 goede flessen kopen dan 3 redelijk goede is het beste advies...
En altijd even de speurneus van onze sponsor
http://www.drankvinder.nl gebruiken
Wat betreft je whisky's; GD 15 yo Revival; prima keuze! De GD 12 yo zou ik laten staan en de andere 2 eigenlijk ook...
Als je meer richting de sherried whisky's wilt zou ik naast de GD 15 yo, wat een Olorosso is, een GD die op PX vat heeft gelegen kopen.
http://www.whiskybase.com/whisky/58673/glendronach-2003 deze moet je wel een uurtje open laten staan trouwens, daar knapt ie behoorlijk van op.
Wil je ook meer een geturfde whisky dan is de Lagavulin 16 yo een uitstekende keuze. Maar nogmaal, dat is een tip waar je vooral niets mee moet doen als sherried helemaal jou ding is...
http://www.whiskybase.com/whisky/51469/ ... 6-year-oldSucces!
Bedankt voor de reactie!
Ik ben inderdaad nog niet heel lang intensief bezig met whisky, nu zo'n anderhalf jaar.
Ik ben behoorlijk fan van Islay whiskies, ik heb nu de Ardbeg 10, ardbeg uigeadail, laphroaig QC en de bowmore 15 Darkest staan. De geturfde whiskies in combinatie met tonen van sherry bevallen me zeer goed.
Ik wilde nu graag wat andere whiskies toevoegen omdat ik niet altijd zin heb in islay whiskies. Ik heb nu bijvoorbeeld een Strathisla 12, die bijna op is en vervangen moest worden. Ik vond deze alleen niet heel bijzonder en ben daarom op zoek naar een andere vervanger.
De wat rijkere en sherry gerijpte whiskies spreken mij inderdaad erg aan, zoals de Aberlour a'bunadh en de glendronach 15 revival, maar zijn beide wat prijziger om uit te delen aan mensen die het helaas minder waarderen (een aantal vrienden).
Naast de sherry-bom whiskies (in mijn gebal GD 15) wilde ik graag een whisky die wat makkelijker te drinken is en zodat ik me geen zorgen hoef te maken dat de fles te snel leeg is vanwege de prijs. Die GD uit 2003 is misschien ook nog wel een goed idee! En Lagavulin staat inderdaad ook nog op het verlanglijstje

Ik had een aantal goede reacties gehoord op de glenlivet 15, maar ook mindere inderdaad. Wat zijn voor jou de redenen dat je die zou laten staan?