Waar koop je of bestel je meestal je whisky

Hier bespreken we Whisky als zijnde de "Gouden Godendrank" in de volle breedte.

Hoe verkrijg jij je flessen?

Bij de plaatselijke slijter
37
24%
Bij een (vaste) slijter elders in het land
21
13%
Bij een webshop
52
33%
Bij vrienden / kennissen
7
4%
Via dit forum
22
14%
Via marktplaats
1
1%
Via een veiling
16
10%

Totaal aantal stemmen: 156

GJR
Top bijdrager
Top bijdrager

Re: Waar koop je of bestel je meestal je whisky

Ongelezen berichtdoor GJR » 04 Feb 2015, 12:23

sw_reijnders schreef:ik denk dat 90% van mijn flessen bij DH17 vandaan komt.

tis voor mij lekker dicht bij
oke het zijn geen drankgigant prijzen, maar ik vind wel dat ik er altijd heel netjes geholpen wordt.

Tja haalde daar ook altijd veel, totdat zij mij o.a. persoonlijk aansprakelijk gingen stellen voor wat leden van "mijn" whiskyclub bij hun kochten en nog wat andere zaken....... Het "welkom" gevoel werd snel heel veel minder terwijl de prijzen skihigh gingen..... Wel jammer voelde me daar in het begin echt wel thuis.
1 x
Mijn huidige collectie: Afbeelding...... en.... Mijn Whiskyblog en ook op twitter : GJR71

thijs100
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor thijs100 » 04 Feb 2015, 14:09

GJR schreef:

oke het zijn geen drankgigant prijzen, maar ik vind wel dat ik er altijd heel netjes geholpen wordt.

Tja haalde daar ook altijd veel, totdat zij mij o.a. persoonlijk aansprakelijk gingen stellen voor wat leden van "mijn" whiskyclub bij hun kochten en nog wat andere zaken....... Het "welkom" gevoel werd snel heel veel minder terwijl de prijzen skihigh gingen..... Wel jammer voelde me daar in het begin echt wel thuis.

Aansprakelijk gesteld worden voor iets wat andere mensen kopen? Hoe kan het dat een retailer uberhaupt problemen heeft met mensen die iets kopen? Dat is toch het hele doel van een winkel?
1 x
Afbeelding | Afbeelding

sw_reijnders
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor sw_reijnders » 04 Feb 2015, 18:21

GJR schreef:

tja hoe en wat er is gebeurd tijdens jullie samenwerkingsverband, ik weet het niet, maar kan ik me voorstellen dat dat best vervelend is.
ik doe mijn uitspraak dan ook puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

wellicht kun je beter daar gewoon nog eens als klant binnen gaan, dan als club.
dan kun je ook niet verantwoordelijk worden gesteld op wat klanten daar kopen of juist niet uiteraard.
ik denk dat je nu met de stay okay een prima locatie te pakken hebt . . . ik moet daar toch echt eens gaan kijken denk :roll:
1 x
Bas
mijn Afbeelding @ whiskybase.com

gerritbakker57
Whisk(e)y goeroe
Whisk(e)y goeroe

Ongelezen berichtdoor gerritbakker57 » 04 Feb 2015, 21:17

patje schreef:
Mermur schreef:
patje schreef:Versailles in nijmegen,idd een hele mooie whisky zaak.

Inderdaad een hele mooie zaak om te zien, maar ik ben bepaald niet te spreken over de manier waarop ik, de paar keer dat ik er ben geweest, geholpen werd. Ik werd echt aangekeken zo van: 'Wat kom jij hier doen?' Deze winkel had me flink op weg kunnen helpen op mijn whiskyreis en er daarmee een vaste klant bij kunnen hebben, maar door de opstelling van het personeel zal ik er niet snel meer komen.

Hahaha,zo denk ik er ook over.
Wou het eigenlijk niet neer zetten,maar ook ik ben daar zo onbeschoft geholpen.
Idd, zo van,wat kom jij hier doen,ze wilden gauw van me af.
Wel een hele mooie winkel,maar klant vriendelijkheid,van lik me vestje.
Tegen het onbeschoften aan.

Ik heb twee weken geleden gebeld omdat ik een Benriach wilde hebben. Ik werd vandaag gebeld dat deze binnen gekomen was. Versailles heeft uit eigen beweging mijn telefoonnummer genoteerd en deze actie ondernomen. Ik ben er tot nog toe zer tevreden over :Pipersmile
2 x

Mermur
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Mermur » 05 Feb 2015, 07:36

gerritbakker57 schreef:Ik heb twee weken geleden gebeld omdat ik een Benriach wilde hebben. Ik werd vandaag gebeld dat deze binnen gekomen was. Versailles heeft uit eigen beweging mijn telefoonnummer genoteerd en deze actie ondernomen. Ik ben er tot nog toe zeer tevreden over :Pipersmile

Zoals je in mijn bericht van 31 januari eerder in deze draad kunt lezen, was ik te spreken over de manier waarop ik die middag in de winkel ben geholpen. Mijn beeld van deze zaak begint dus ook positiever te worden.
1 x
Afbeelding

patje
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor patje » 08 Feb 2015, 21:27

Mermur schreef:
gerritbakker57 schreef:Ik heb twee weken geleden gebeld omdat ik een Benriach wilde hebben. Ik werd vandaag gebeld dat deze binnen gekomen was. Versailles heeft uit eigen beweging mijn telefoonnummer genoteerd en deze actie ondernomen. Ik ben er tot nog toe zeer tevreden over :Pipersmile

Zoals je in mijn bericht van 31 januari eerder in deze draad kunt lezen, was ik te spreken over de manier waarop ik die middag in de winkel ben geholpen. Mijn beeld van deze zaak begint dus ook positiever te worden.

Binnenkort ook maar eens weer naar binnen lopen.
:duimop
0 x

maltje
Top bijdrager
Top bijdrager

Ongelezen berichtdoor maltje » 09 Feb 2015, 08:56

Net terug uit Luxemburg.
Arran machrie duurder 2 euro duurder dan bij drankgigant.
Dalmore King Alexander III 3 euro goedkoper.
Een fles Aberlour vergeten aan te rekenen,en ik heb het nu pas gezien.
Nog enkele flessen iets goedkoper.
Speciaal naar ginder rijden brengt volgens mij niet op of je moest echt veel kopen,maar als je in de omgeving bent zeker eens langs gaan.

mvg
Tom2 schreef:
McSherman schreef:Ik rij een keer of vier per jaar naar Luxemburg, om me daar in luxe shopping centre Massen goed te verwennen! Het is echt niet te geloven wat ze daar op voorraad hebben en tegen welke prijzen.
Tel daarbij de be-la-che-lijk lage brandstofprijzen en een ritje is wel héél snel gerechtvaardigd!

John.

http://www.massen.lu

... Helaas geen prijzen terug te vinden.
Kan je en paar voorbeelden geven van prijzen? Thx
2 x

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 16 Feb 2015, 17:12

Aangezien dit topic ook gebruikt word om ervaringen van Whisky winkels te delen wil ik ook even iets kwijt.

Ik ben niet zo te spreken over Bams in Maastricht.

Ik zag een fles Macallen fine oak 15 en een 18 bij ze staan en vroeg naar de prijzen.
De prijzen waren zo'n beetje wat je in de verschillende webshops tegenkomt dus te hoog voor mij.
Ik was dus niet geïnteresseerd waarop de meneer en mevrouw hem toch probeerde te verkopen (ze runnen immers een winkel) door te zeggen dat ze nergens meer te krijgen zijn en niet meer gemaakt worden.
Waarop ik zei dat ik dat wist en dat je geluk had als je ze zo links en rechts nog tegenkwam in een slijter.
Nee zei de mevrouw deze zijn inmiddels nergens meer te krijgen en ze drongen daar stevig op aan.
Waarop ik antwoorde dat ik de 15 yo wel degelijk nog weet te staan en zelfs voor zo'n beetje de helft van de prijs die ze ervoor vroegen.
Nee dat kan niet antwoorde ze stellig. Voor die prijs bestaat het niet dat je ze kan krijgen. Dan mag je mij een hele partij brengen.
Ik zei dat is geen probleem ik weet er nog 5 te staan. Weer kreeg ik het antwoord nee dat kan niet.
Dus ik zei sterker nog ik heb een fine oak 18 gekocht voor de helft wat u ervoor vraagt.
De meneer vroeg me wanneer en ik zei 3 dagen geleden. Waarop ze een beetje begonnen te lachen en me weer wisten te vertellen dat ik stond te liegen. Ik bleef nog steeds vriendelijk en zei dat er zelfs nog een aantal stonden en toen kreeg ik het onvermijdelijke antwoord dat ik ze daar dan maar moest gaan halen. Toen zei ik dat lijkt me een goed plan en vanaf dat moment werd ik zo'n beetje de winkel uitgekeken.
Toen ik ze verder een fijne dag wenste kon zelfs dat er niet meer vanaf.

Ik kan goed begrijpen dat de mensen een prijs hanteren die min of meer marktconform is.
En ik wilde daar ook niet van zeggen. Ik wilde ook niet zeggen dat ik ze goedkoper wist te staan ware het niet dat ze zo bleven aandringen.
Maar dat ze zo stellig bleven volhouden dat ik onzin uit liep te kramen en me feitelijk voor leugenaar neerzetten vind ik waanzin voor een winkelier.
Vooral omdat iedereen die veel met whisky bezig is heus wel weet dat je hier en daar weleens geluk kan hebben en een flesje voor een mooie prijs op de kop kan tikken.
Ik heb er in ieder geval een vieze smaak van in mijn mond overgehouden.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

Well I woke up Sunday morning, with no way to hold my head that didn’t hurt
And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 16 Feb 2015, 17:54

Jammer dat soort dingen.. vroegen ze je niet waar dan? Lijkt mij dat je als winkelier toch graag wil weten waar je staat in de markt?!
1 x
Afbeelding

Long John
Senior
Senior

Ongelezen berichtdoor Long John » 16 Feb 2015, 18:10

Dat is wel een vreemde manier van verkopen. Ze moeten wel hun website eens snel aanpassen.
Daar lees ik:
De slijterij is er nog een uit grootmoeders tijd, waar service, prijs, assortiment en vriendelijkheid voorop staan.
1 x

Wildewillem
Actief lid
Actief lid

Ongelezen berichtdoor Wildewillem » 16 Feb 2015, 18:24

Long John schreef:Dat is wel een vreemde manier van verkopen. Ze moeten wel hun website eens snel aanpassen.
Daar lees ik:
De slijterij is er nog een uit grootmoeders tijd, waar service, prijs, assortiment en vriendelijkheid voorop staan.

Zo ging dat dus vroeger in grootmoeders tijd :boos
2 x
Afbeelding

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 16 Feb 2015, 18:36

Dat las ik ook op de site plus dat ze verkozen zijn tot beste whiskywinkel van nl. Ik ging er dus met goede moed naartoe maar dat viel me lelijk tegen. En ze vroegen niet waar ik ze wist te staan. Ze waren te druk bezig mij te vertellen dat wat ik zei niet kan.

Ik heb er geen probleem mee dat ze de flessen duur aanbieden. Het is hun winkel en ik heb ze op internet voor dezelfde prijzen zien gaan. En dat ze hun best doen om wat te verkopen door hun verhaal een beetje aan te dikken snap ik ook wel.
Maar Ik kan er absoluut niet tegen dat ik voor leugenaar word gezet. Alsof ik voor de lol slijterijen afga om te zeggen dat ik hun handel goedkoper weet te krijgen :?
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Whisky drinken is net als Bbqen. Als je haast hebt moet je er niet aan beginnen!

And the beer I had for breakfast wasn’t bad so I had one more for dessert.-Johnny Cash

johan brugge
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor johan brugge » 16 Feb 2015, 18:42

Misschien nog maar best dat je niet gezegd hebt waar je ze nog kan vinden aan de helft van de prijs. Het zou misschien wel eens kunnen dat ze alle flessen bij hem opkopen en voor dubbel zoveel zelf gaan aanbieden in hun winkel. Ik zou het toch ook niet gezegd hebben indien ze het mij zouden vragen.
1 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.

Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort

Peter87
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Peter87 » 16 Feb 2015, 18:56

Zeker niet nadat ze me zo behandeld hebben.

En daarbij waarom zou ik het hun vertellen? Als het de bedoeling is om ze met winst te verkopen kan ik dat zelf ook wel. En dan niet voor die woekerprijzen.
1 x
Afbeelding
Whiskydudes

Nino
Forum goeroe
Forum goeroe

Ongelezen berichtdoor Nino » 16 Feb 2015, 18:57

johan brugge schreef:Misschien nog maar best dat je niet gezegd hebt waar je ze nog kan vinden aan de helft van de prijs. Het zou misschien wel eens kunnen dat ze alle flessen bij hem opkopen en voor dubbel zoveel zelf gaan aanbieden in hun winkel. Ik zou het toch ook niet gezegd hebben indien ze het mij zouden vragen.

Mwah als ik dat zo lees lijken het mij meer types die "inkoop maal 4" doen..

@peter wat als ze gezegd hadden ok laat maar zien en als het klopt krijg je hem voor die prijs?
1 x
Afbeelding

Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”