Poll: Welke malt-whisky-smaaktypes vind jij het lekkerst?
Re: Poll: Welke malt-whisky-smaaktypes vind jij het lekkerst
Ik zou zeggen in ieder geval 6 en 7 dan, en dan 1 of 3 afhankelijk van welke kanten je het meest waardeert.
0 x
Matthijs, whiskynerd.
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Het aller lekkerst vind ik nog altijd een fruitsapje dus: 3. Daarnaast vind ik het profiel 2 ook meestal erg lekker en 4 & 6 zo op zn tijd. Mocht er maar 3 kiezen dus heb gekozen voor: 2, 3 & 4.
0 x
Heb nu gekozen voor 2,5 en 6. Waarbij ik nu op het moment het meest geniet van nummer 5. Maar kan me ook voorstellen dat ik in de wintermaanden weer meer richting 6 ga. Maar ook van de andere smaaktypes geniet ik zeer, het ligt soms ook gewoon aan waar je zin in hebt. Vind het vaak ook leuk om uitersten te proeven. Dan merk je ook goed het verschil en voor mij zelf is het dan makkelijker om de verschillende aroma's en smaken uit elkaar te halen.
0 x
Ik heb de "niet echt een voorkeur" gekozen...
Als ik echt -moet- kiezen zal ik voor een sherrybommetje gaan, maar een tropisch fruitmandje of een oude of nieuwe turfwhisky zal ik ook niet afslaan...
Het enige wat me al opgevallen is, is dat glenburgie niet helemaal mijn profiel is ;p
Als ik echt -moet- kiezen zal ik voor een sherrybommetje gaan, maar een tropisch fruitmandje of een oude of nieuwe turfwhisky zal ik ook niet afslaan...
Het enige wat me al opgevallen is, is dat glenburgie niet helemaal mijn profiel is ;p
0 x
Ik kies op dit moment eerder voor 6 en 7, maar een half jaar geleden ging ik resoluut voor 4 en 5, met toen al een lichte voorkeur in de richting van meer gerookt en geturfd, terwijl het een jaar gelden eerder 2 en 3 waren. Dat wisselt naargelang de seizoenen, de omstandigheden, het moment, de vrienden.
0 x
mijn favorieten zijn zilt en rokerig 
0 x
Begin het rokerige meer te waarderen 
0 x
Ik heb gekozen voor 3,4 en 5. Ik zie dat ik daarmee aardig in de middenrange scoor. Zoals il al zei ben ik van de Speysides alhoewel ze daar ook rokerige whisky's maken. Heb nog veel te ontdekken. Zal binnenkort maar eens een wat meer rokerige proberen. Suggesties?
0 x
-
edwin1973
- Whisk(e)y goeroe

Ik heb met alles wel wat 
Zei het met 2 wat minder op het moment

Zei het met 2 wat minder op het moment
0 x
Ik ben momenteel nog al op Islay bezig, dus 6 en 7 dan.
0 x
Re: Poll: Welke malt-whisky-smaaktypes vind jij het lekkerst?
2 - Vanille, hout, banaan, kokos (gedroogde)vruchten (actief bourbon-vat)
5 - Zoetig, (rood-)fruit, konfijt, rozijnen, chocola (actief sherry-vat, PX)
Kort door de bocht, en voor iedereen betaalbaar, kom je al snel bij een Dalmore 15yo uit.
5 - Zoetig, (rood-)fruit, konfijt, rozijnen, chocola (actief sherry-vat, PX)
Kort door de bocht, en voor iedereen betaalbaar, kom je al snel bij een Dalmore 15yo uit.

0 x
- Wildewillem
- Actief lid

4,5 en 7. Maar zoals bij bijna iedereen zouden ze allemaal in de smaak kunnen vallen. En vallen er zeker whisky 's in de smaakrange welke ik absoluut niet prettig vind.
Zoals een laphroaig 10y en Caol ila 12y vind ik echt niet prettig maar de ardbeg 10y echt fantastisch.
Zoals een laphroaig 10y en Caol ila 12y vind ik echt niet prettig maar de ardbeg 10y echt fantastisch.
0 x
- WhiskyDudes
- (Whisky)Professional

Ik zit ook alleen tijdje op Islay
Voor mij 4,5 en 7. En het liefste CS bottelingen, die komen altijd vol binnen! Blijft wel zwaar 'mood' afhankelijk natuurlijk.
Voor mij 4,5 en 7. En het liefste CS bottelingen, die komen altijd vol binnen! Blijft wel zwaar 'mood' afhankelijk natuurlijk.
0 x
4, 6 en 7
Hou van turf en kruidig (talisker), maar ook van Dalmore. Glendronach 12 geprobeerd, maar daar houd ik echt minder van. Smaakt een beetje zurig, naar wijn. Het zoete kan ik er niet in ontdekken.
Maar uiteindelijk begin ik net pas te verkennen
Hou van turf en kruidig (talisker), maar ook van Dalmore. Glendronach 12 geprobeerd, maar daar houd ik echt minder van. Smaakt een beetje zurig, naar wijn. Het zoete kan ik er niet in ontdekken.
Maar uiteindelijk begin ik net pas te verkennen
0 x
Hallo allemaal,
mijn favorieten zitten in de 6 en 7.
Lekkere rokerige peat smaak, heerlijk

mijn favorieten zitten in de 6 en 7.
Lekkere rokerige peat smaak, heerlijk

0 x
enjoy live
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”