heavyc schreef:Als ik persoonlijk moet kiezen tussen de supermarkt of online bestellen, dan kies ik toch online. Prijsverschil is soms groot, en als je meerdere flessen besteld, valt de verzendkost best mee. vb Dalmore King Alrxander staat in de colruyt aan 169euro en online aan 117euro! Groot verschil, maar ik denk dat we aan het afwijken zijn van de topic.
Wat voor investeren belangrijk is, is dat je kan kopen aan de laagste prijs.
In België moet je geen whisky kopen want de btw, accijnzen, extra taksen straks zorgen er voor dat minstens 66% taks is.
Maw je kan daar moeilijk winst op maken.
In Nederland wordt de whiksyliefhebber in de watten gelegd met goedkope wishky (20% goedkoper minstens) dan in de Colruyt dus daar kan je kopen om te investeren.
Ok, er zijn ook dure slijterijen in Nederland en dure warenhuizen maar kenners weten waar ze moeten zijn.
Via dit forum kwam ik bij drankdozijn uit. Zo goedkoop! Zeker in vergelijking met België.
Een pluim voor de man die de vergelijkingssite voor de whisky's gemaakt heeft.
Moraal van het verhaal: kies eerst de fles die je wilt kopen en zoek ze dan (over de grenzen) voor de laagste prijs. Om te beleggen moet je ofwel veel 'goedkope' flessen kopen, maar geraak die maar kwijt. Ofwel enkele unieke exemplaren.
Little mill is ook zo'n hit. De standaardversie smaakt wat scherp en naar olie. De duurdere die meer dan 20 jaar gerijpt is valt goed mee. Maar als je voor de helft van die prijs een even goede whisky van een ander merk kan kopen is de keuze snel gemaakt.
Little mill zal normaal stijgen in waarde. Maar om te drinken vind ik die veel te duur.
BTW, misschien moeten we eens een proeverij in little mill doen met enkel flessen van boven de 100 euro