Vannacht terug gekomen van mn vakantie in Frankrijk. In de buurt van de camping waar we ons de laatste week bevonden zowaar een klein whisky paradijsje gevonden. Deze slijter had een erg leuke whisky collectie staan met hier en daar nog erg 'oude' bottelingen die je elders echt niet meer kan vinden. Helaas de afgelopen maanden al veel te veel uitgegeven aan whisky waardoor ik moest kiezen. Op de één of andere manier werd ik aangetrokken door een fles die in een hoek op de onderste plank van een kast stond. Op de camping eerst nog wat research gedaan maar kon op internet zo snel niets over deze fles vinden. De prijs was er ook niet naar dat het direct een no-brainer was maar ook weer niet zo hoog dat ik er niet bleef twijfelen over deze fles. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en de fles meegenomen. Deze dus aan mn collectie toegevoegd:
Glenlivet "Strathavon" 1972/1998 (43%, Berrys' Own Selection), zie
hier een vergelijkbare fles op Whiskybase. Wat ik vooral bijzonder vond was de screwcap sluiting op de fles. Fles vertoond geen spoor van verdamping!
Daarnaast toch ook maar de Convalmore 28yo 1975/2004 (44.9%, Dun Bheagan, C#3756, Hogshead, 252 Bts.) voor mezelf meegenomen. Kon het niet over mn hart verkrijgen die fles daar achter te laten. Wellicht gaat deze in de toekomst alsnog in de verkoop of wordt het een ruilfles.