Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop ?
Ik sta echt te trappelen om mijn collectie uit te breiden. Ik ben een beginner en om te beginnen wil ik eerst uit alle whisky gebieden een fles. Daarna wil ik graag uit alle hoeken van het smaakdiagram een fles hebben. Ik denk dat ik dan als beginner wel goed uitgerust ben om wat ervaring te krijgen. Maar de volgende fles word een spey want ik heb nog nooit een spey gehad. Ik ben benieuwd wat ik tegenkom bij de slijter maar ik heb de Gragganmore 12 en de Glenfiddich 15 in gedachten. De Gragganmore 12 omdat hij in de lijst van classic malts of Scotland voorkomt en de Glenfiddich 15 omdat ik verwacht dat ze die sowieso wel hebben.
0 x
- saintjimmy
- Senior

De Cragganmore 12 is echt erg lekker! Door Michael Jackson omschreven als één van de meest complexe malts. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is echt goed!
0 x
- saintjimmy
- Senior

De Classic Malts of Scotland zijn sowiese erg leuke flessen om te hebben. Uit ieder gebied is minimaal één whisky, leuk voor jou omdat je uit elk gebied een whisky zoekt. Mijn ervaring met de Classic Malts is erg goed, de prijs en kwaliteit is super.
Lowland: Glenkinchie;
Skye: Talisker;
Islay: Caol Ila & Lagavulin;
Highlands: Dalwhinnie, Oban, Clynelish & Royal Lochnagar;
Speyside: Cardhu, Cragganmore, Glen Elgin, the Singleton & Knockando.
Zelf heb ik ervaring met Talisker, Lagavulin, Dalwhinnie, Oban & Cragganmore. Allemaal echt super malts, die goed hun gebied vertegenwoordigen.
Lowland: Glenkinchie;
Skye: Talisker;
Islay: Caol Ila & Lagavulin;
Highlands: Dalwhinnie, Oban, Clynelish & Royal Lochnagar;
Speyside: Cardhu, Cragganmore, Glen Elgin, the Singleton & Knockando.
Zelf heb ik ervaring met Talisker, Lagavulin, Dalwhinnie, Oban & Cragganmore. Allemaal echt super malts, die goed hun gebied vertegenwoordigen.
0 x
Volgende week weer eens een nieuwe fles aanschaffen.
Ik wil graag een zwaardere peated Islay whisky proberen. Heb al een aantal reviews / tasting notes gelezen en zit een beetje te twijfelen tussen de LAPHROAIG QUARTER CASK en de LAGAVULIN 16 Y.
Wat is jullie ervaring / mening of uiteraard andere suggesties?
Ik wil graag een zwaardere peated Islay whisky proberen. Heb al een aantal reviews / tasting notes gelezen en zit een beetje te twijfelen tussen de LAPHROAIG QUARTER CASK en de LAGAVULIN 16 Y.
Wat is jullie ervaring / mening of uiteraard andere suggesties?
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Koop ze allebei! Je zal het je niet beklagen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Zijn alle bij erg goed!!! maar neig zelf iets meer naar Lagavulin 16y
0 x
Usquebaugh het levenswater !!
-
dennis
- (Whisky)Professional

Lagavulin is toegankelijker dan de Laffie, maar eigenlijk moet je ze beide uitproberen...
0 x
Ik heb net twee flessen gehaald! De Ierse Clontarf Single Malt, geurt meteen bij het inschenken al heel aangenaam in het glas. En de Speyburn 10 wat zoals veel mensen denken geen Speyside is maar een Highlander.(Is dat wel zo?) Die moet nog een keer open.
Spikey, ik ben zelf ook benieuwd naar de quater cask van Laphroaig. Ik heb mezelf beloofd een flesje te halen wanneer mijn Laphroaig 10 yo leeg is. Dat wordt trouwens geen probleem want die fles is echt snoepgoed voor mij! De rest van de Islay's heb ik nog niet geproefd maar ben er erg nieuwsgierig naar geworden. Succes met je aankoop!
Spikey, ik ben zelf ook benieuwd naar de quater cask van Laphroaig. Ik heb mezelf beloofd een flesje te halen wanneer mijn Laphroaig 10 yo leeg is. Dat wordt trouwens geen probleem want die fles is echt snoepgoed voor mij! De rest van de Islay's heb ik nog niet geproefd maar ben er erg nieuwsgierig naar geworden. Succes met je aankoop!
Laatst gewijzigd door Bushmills op 14 Mei 2010, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Ik vond de gewone 10yo niet zó denderend, maar de QC daartegen ... Die liep pas echt goed binnen. Het is zoals Dennis al zei. Je moet ze echt alletwee eens proberen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Mij kon de QC niet zo bekoren,
De Philo Raga die Jock ons woensdag liet proeven deed het een stuk beter voor mij, maar uiteraard is dat erg persoonlijk.
Ikzelf heb nog een 50.- te besteden uit een voetbalpoule en sta een beetje in twijfel over de Nadurra en over de Glendronach 15yo Revival waar ik ook erg benieuwd naar ben.
Decisions,decisions .....
De Philo Raga die Jock ons woensdag liet proeven deed het een stuk beter voor mij, maar uiteraard is dat erg persoonlijk.
Ikzelf heb nog een 50.- te besteden uit een voetbalpoule en sta een beetje in twijfel over de Nadurra en over de Glendronach 15yo Revival waar ik ook erg benieuwd naar ben.
0 x
johan schreef:Mij kon de QC niet zo bekoren,
oei....Nadurra en Revival.....Beide lekkerrrrrrr...
Ik zou toch de Glendronach nemen.
0 x
dennis schreef:Lagavulin is toegankelijker dan de Laffie, maar eigenlijk moet je ze beide uitproberen...
Een goed advies heb je al gehad: Johan(Brugge) zei: koop ze allebei!!! Maar als je maar € 50-€ 60 te spenderen hebt, kies dan voor de Lagavulin 16yo, één van de beste whiskies, die er bestaat én..... hij is opmerkelijk zacht
Sterkte Spikey!!
0 x
Hartelijk dank voor de reacties. Beide flessen kopen zit er niet in. Zie een lichte voorkeur voor de Lagavulin ontstaan. Denk dat ik voor de Lagavulin 16Y ga en mogelijk in combinatie met een klein flesje Laproaig.
maar ja, eerst m'n examen maar goed afronden en dan langs Van Wees in Amersfoort.
@ johan, ik vind de Nadurra erg lekker. Maar ja heb nog niet zoveel ervaring.
maar ja, eerst m'n examen maar goed afronden en dan langs Van Wees in Amersfoort.
@ johan, ik vind de Nadurra erg lekker. Maar ja heb nog niet zoveel ervaring.
0 x
Heb de Nadurra geproefd bij Glenlivet. Ik vond hem super.
Geen turf maar absoluut een mond vol smaak.
Onlangs een Lagavulin geproefd maar daar overheerst toch de turf.
Dan heb ik meer waardering voor de Nadurra die zonder turf toch weet te knallen.
Maargoed, over smaak valt niet te twisten
Geen turf maar absoluut een mond vol smaak.
Onlangs een Lagavulin geproefd maar daar overheerst toch de turf.
Dan heb ik meer waardering voor de Nadurra die zonder turf toch weet te knallen.
Maargoed, over smaak valt niet te twisten
0 x
gadeweerd schreef:johan schreef:sta een beetje in twijfel over de Nadurra en over de Glendronach 15yo Revival waar ik ook erg benieuwd naar ben.
oei....Nadurra en Revival.....Beide lekkerrrrrrr...![]()
Ik zou toch de Glendronach nemen.
Agree!
Bushmills schreef:ik ben zelf ook benieuwd naar de quater cask van Laphroaig. Ik heb mezelf beloofd een flesje te halen wanneer mijn Laphroaig 10 yo leeg is.
Als ik jou was zou ik hem net iets eerder halen, dan kun je de twee (10yo en de QC) naast elkaar zetten. Ik heb de QC en dat is erg mooi spul! Heerlijk! Zie m'n tasting note.
Die Lagavulin is ook heerlijk, zeker, maar dat is, vergeleken met de QC, meer aan allemansvriend. Die blijft gewoon goed. Laphroaig is toch meer medicinaal denk ik, hoewel die QC weer zoeter is.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”