Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisky ?
Re: Wat is jouw prijsgrens- maximum (nu) voor een fles whisk
Tips om een lekkere 90+ waardering-whisky te vinden onder de 100 euro zijn welkom....
0 x
Hij die een oordeel heeft is opgehouden met nadenken.
dhaste schreef:Weet er iemand waar je de waarde van somige moeilijk te vinden whisky's
kan vinden?
Waarde is moeilijk vast te stellen. Whiskybase is noet de beste bron, aangezien de winkelprijzen die ze daar hanteren lang niet altijd up-to-date/representatief zijn.
De waarde van een fles whisky is vooral afhankelijk van wat de gek er voor over heeft. En dat kan je dan weer terugvinden op veilingsites. Kijk eens in de Results database van http://www.whiskyauction.com. Als ie daar wat recente veilingprijzen terug kan vinden, dan is dat meestal een redelijke indicatie van de waarde.
0 x
Mijn prijsgrens voor 1 fles zit nu op een 75 Euro. Ik sluit niet uit dat dit een keer omhoog zal gaan, maar voor nu is er voor mij nog genoeg te ontdekken onder de 75 Euro.
Al twijfel ik al een hele tijd om een Glenfarclas 25 yo te kopen. Iemand hier ervaringen met deze whisky?
Al twijfel ik al een hele tijd om een Glenfarclas 25 yo te kopen. Iemand hier ervaringen met deze whisky?
0 x
Raymondk schreef:Al twijfel ik al een hele tijd om een Glenfarclas 25 yo te kopen. Iemand hier ervaringen met deze whisky?
Ik zou het niet laten, al vind ik de 40yo nog net iets beter
Goed, ot.
Mijn grens lag op een 200 euro, nu ben ik daar met de huidige verzameling toch al 2 keer (ver) boven gegaan... Ik zal zeggen dat het een uitzondering is. Ik hoop het in elk geval
Ik heb het op € 500,00 maximum gezet omdat ik daar nu toch 1 keer geraakt ben. Ik hoop eerlijk dat het nooit meer moet gebeuren
0 x
voor eigen consumptie is mijn grens 150 euro, voor investering is mijn grens 5000 euro..
0 x
5000?? Een nul te veel neem ik aan? Als jij er al 50 meier voor neer gaat leggen, wat moet ie dan wel niet opleveren?!
0 x
mn duurste fles tot nu toe is een glendronach recherche,hopelijk is ie over 20 jaar meer waard.. ik heb daar 3100 voor betaald..
0 x
Poh.. Hoop het ook maar voor je dan 

0 x
Dat is idd het probleem. Ben ooit met de PE annuals begonnen, de laatste, de 13e release was al 1500 pond, het lijkt wel of Diageo ieder jaar met een nieuwe release, de prijs weer flink opkrikt. Wanneer stoppen ze, wanneer zijn die vaten eindelijk eens leeg en wat gaat de volgende release weer kosten?. Tot dusver heb ik ze allemaal gekocht. Dus mijn duurste fles was tot dusver zo'n 1700 euro. Maar als deze prijsopdrijving trend doorzet, verkoop ik mijn hele PE serie. Op een gegeven moment worden ze dan sowieso te duur om ze nog te kunnen slijten.
0 x
joranovic schreef:mn duurste fles tot nu toe is een glendronach recherche,hopelijk is ie over 20 jaar meer waard.. ik heb daar 3100 voor betaald..
Wat een prijs. Ik heb hoogstwaarschijnlijk gelijkwaardige, zo niet betere GlenDronachs thuis staan, die aanzienlijk minder hebben gekost. Je gaat nooit veel winst maken op die prijs, daar geloof ik niets van.
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

vmk schreef:joranovic schreef:mn duurste fles tot nu toe is een glendronach recherche,hopelijk is ie over 20 jaar meer waard.. ik heb daar 3100 voor betaald..
Wat een prijs. Ik heb hoogstwaarschijnlijk gelijkwaardige, zo niet betere GlenDronachs thuis staan, die aanzienlijk minder hebben gekost. Je gaat nooit veel winst maken op die prijs, daar geloof ik niets van.
Nog erger, op dit moment bij Van der Boog te koop voor €500 minder...
0 x
- Dram The Man
- Top bijdrager

totalatool schreef:vmk schreef:joranovic schreef:mn duurste fles tot nu toe is een glendronach recherche,hopelijk is ie over 20 jaar meer waard.. ik heb daar 3100 voor betaald..
Nog erger, op dit moment bij Van der Boog te koop voor €500 minder...
Op scotchwhiskyauctions.com wordt er ook bij lange na geen €3100 voor geboden!
Ik had met dat geld iets anders gekocht!
0 x
Dram The Man @ Whiskybase
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
There are two things a Highlander likes naked, ... and the other one is Malt Whisky.
Wat ik hierover vond op internet:
via de link: http://www.whiskyshopdufftown.com/shop/ ... he-cask-5/
En inderdaad voor de rest is het wat iemand daarvoor wil geven...
Code: Selecteer alles
Glendronach 1968 44 Years Old Recherche Cask #5
£2,750.00 (incl. VAT)
£2,291.67 (excl. VAT)
This Glendronach was distilled on 24 September 1968 and bottled in late 2012 from an ex-Oloroso Sherry Butt which produced 632 bottles.via de link: http://www.whiskyshopdufftown.com/shop/ ... he-cask-5/
En inderdaad voor de rest is het wat iemand daarvoor wil geven...

0 x
- PunxsutawneyPhil
- Senior

Sluipenderwijs is mijn pijngrens verhoogd naar 150 euro. Toch vind ik het niet erg, da's het rare. Ik kan me alleen maar verheugen op de beleving van geur & smaak!

0 x
Mijn grens om te drinken zit zo rond 250 euro.
Als het eerder als verzamelobject mag gezien worden, zit ik momenteel op 700 euro als duurste aankoop.
Gelukkig vind ik nog vaak lekkere flessen voor -50 euro
Als het eerder als verzamelobject mag gezien worden, zit ik momenteel op 700 euro als duurste aankoop.
Gelukkig vind ik nog vaak lekkere flessen voor -50 euro

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”