Het glas maakt 'n verschil. Welk glas en waar te koop?
Re: Het glas maakt 'n verschil. Welk glas en waar te koop?
Mooie aanbiedingen (al een tijdje inmiddels) bij Glencairn-whiskyglass.nl.
Als iemand nog Glencairns of Copita's zoekt, pak je kans.
edit: zojuist mijn bestelling ontvangen en er klopte iets niet... even de reactie van de shop afwachten.
edit2: vlotte reactie, probleem wordt opgelost
edit: zojuist mijn bestelling ontvangen en er klopte iets niet... even de reactie van de shop afwachten.
Laatst gewijzigd door whiksy op 22 Mei 2014, 23:24, 2 keer totaal gewijzigd.
0 x
Poosje geleden in de aanbieding een tweetal kristallen tubmlers gekocht van schott zwiesel gekocht, van dat hoe heet dat nog maar kristal. Whisky lijkt hierin toch erg anders te smaken dan in een glencairn/sniffer. geturfde/rokerige whisky's lijken er niet echt goed tot hun recht te komen in deze glazen, ik blijf daarom altijd grijpen naar 't glencairn glas..
schott Zwiesel glazen:

schott Zwiesel glazen:
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

André_84 schreef:Poosje geleden in de aanbieding een tweetal kristallen tubmlers gekocht van schott zwiesel gekocht, van dat hoe heet dat nog maar kristal. Whisky lijkt hierin toch erg anders te smaken dan in een glencairn/sniffer. geturfde/rokerige whisky's lijken er niet echt goed tot hun recht te komen in deze glazen, ik blijf daarom altijd grijpen naar 't glencairn glas..
schott Zwiesel glazen:
Zulke glazen heb ik thuis ook, twee stuks. In de praktijk pak ik ze inderdaad zelden. Misschien een enkele keer als ik een (relatief goedkope of minder goede) bourbon drink en ik zin heb om deze lekker op z'n Amerikaans "on the rocks" te drinken. Maar dat is eigenlijk maar zelden. Meestal lekker in m'n Glencairn glazen

0 x
- Caledonians
- Whisk(e)y goeroe

Dit is het glas wat ik altijd gebruik en wat ik eigenlijk ook het fijnste glas vind om whisky uit te drinken:

0 x
Caledonians schreef:Dit is het glas wat ik altijd gebruik en wat ik eigenlijk ook het fijnste glas vind om whisky uit te drinken:
Fraai! Zijn dat de Schott Zwiesel nosing glazen?
0 x
Ik zweer toch nog steeds hierbij..
- Bijlagen
-
- 20140522_235107.jpg (2.02 MiB) 2558 keer bekeken
0 x
Ik kocht van de week een Glencairn als cadeau en die was veel dikker als mijn eigen Glencairns. Dat schijnt de nieuwe 'versie' te zijn. Die hierboven van Henri is er volgens mij ook zo een.
Voor mezelf kocht ik een Ardbeg nosingglas voor mezelf, gewoon om er ook een op een pootje te hebben zodat ik weet of dat wat is. Ik heb nu die, een Oban glas wat eigenlijk een wat grotere Glencairn zonder voetje is en wat lompe dingen zoals het Gouden Carolus glas, maar ik gebruik ook het liefst een Glencairn.
Voor mezelf kocht ik een Ardbeg nosingglas voor mezelf, gewoon om er ook een op een pootje te hebben zodat ik weet of dat wat is. Ik heb nu die, een Oban glas wat eigenlijk een wat grotere Glencairn zonder voetje is en wat lompe dingen zoals het Gouden Carolus glas, maar ik gebruik ook het liefst een Glencairn.
0 x
klopt, ik heb 2 soorten glencairns, de 1 is echt wat dikker en vooral ook wat zwaarder dan de ander
0 x
whiksy schreef:Mooie aanbiedingen (al een tijdje inmiddels) bij Glencairn-whiskyglass.nl.
Een updatetje: Mijn bestelling was niet compleet. Mailtje gestuurd, dezelfde avond antwoord en 2 dagen later werden de ontbrekende artikelen geleverd.
Keurig opgelost, en mooie prijzen momenteel! Wat mij betreft een aanrader.
0 x
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Ik gebruik net zoals Scott de Bugatti glazen. Ik heb ze ondertussen wel allemaal geprobeerd en dit vind ik persoonlijk de fijnste glazen om te NAT'en.
0 x
Aangezien ik nog een leek ben qua smaken en geuren beperk ik me nog tot de proefglaasjes.
0 x
Voor mij is Bugatti van Rastal het beste glas, wel is het door de voet wat kwetsbaarder dan het klassieke Glencairn glas, deze laatste is dan weer prima voor onderweg in de rugzak of koffer.
- Bijlagen
-
- image.jpg (44.12 KiB) 2293 keer bekeken
0 x
Hoe heten die glaasjes zoals Glen Cairn, maar dan zonder het dikke voetje? Vind dat wel leuke glaasjes.
0 x
DennisLB schreef:Hoe heten die glaasjes zoals Glen Cairn, maar dan zonder het dikke voetje? Vind dat wel leuke glaasjes.
Die ken ik alleen van Glendiddich!!
1 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”