Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Even een vraagje voor de peated kenners onder jullie: hoe moet ik de Ardbeg 10 plaatsen als ik de Talisker 10, Laphroaig 10 en Caol Ila 12 yo al gehad heb?
En hoe relevant is de Ardbeg in dit rijtje ten opzichte van Bowmore, Lagavullin, mis ik nog iets?
En hoe relevant is de Ardbeg in dit rijtje ten opzichte van Bowmore, Lagavullin, mis ik nog iets?
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

rizzx schreef:Even een vraagje voor de peated kenners onder jullie: hoe moet ik de Ardbeg 10 plaatsen als ik de Talisker 10, Laphroaig 10 en Caol Ila 12 yo al gehad heb?
Ik zou zeggen dat de Ardbeg samen met de Laphroaig duidelijk het meest in-your-face "Islay" geturfd is van je eerste rijtje, Caol Ila daarachter, Talisker nog een treetje lager.
Je tweede vraag begrijp ik niet zo goed. Noem je whiskies die je voor je eerste rijtje niet relevant vond? Want dat zijn ze allemaal wel, in deze turfcontext.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Een oude Caol Ila en misschien nog een Glen Keith 1992 PDA, maar ben ik nog niet helemaal uit.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Ik zit te denken aan een Highland Park Loki of Freya. De Thor is volgens mij bijna niet meer te krijgen.
0 x
Op het whisky festival in Leiden een Clynelish 1996 (Adelphi) gedronken. Top
! Dat gaat m worden.
0 x
-
liefmans
- Senior

Paar flesjes bowmore tempest 1, een laphroaig 23y OB en een fles Coolet TWMerc besteld en dit weekend een pakket rare malts gaan halen...
Zal weer rustig moeten worden op het whisky-aankoop gebied (of iets verkopen...)
Zal weer rustig moeten worden op het whisky-aankoop gebied (of iets verkopen...)
0 x
Die fles Loki of Freya heb ik nog wel voor je. Persoonlijk vindt ik Loki iets beter. Wat voller en steviger, net als Thor.Geert schreef:Ik zit te denken aan een Highland Park Loki of Freya. De Thor is volgens mij bijna niet meer te krijgen.
0 x
(Al)tijd voor een dram?! http://www.dramtime.nlen http://blog.fransmuthert.nl
trmuthert schreef:Persoonlijk vindt ik Loki iets beter. Wat voller en steviger, net als Thor.
Eens, de Freya vind ik de minste van de drie.
0 x
Ik vind de Freya dan weer de lekkerste
Die ligt me gewoon meer. Dat zware en rokerige hoeft van mij niet (meer) zo.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Connemara Turf Mor 
En ik twijfel al erg lang over de 2002 Craigellachie van The Ultimate die ik laatst in een gekregen proefsetje had zitten en toch wel beviel. Een heel opvallend karakter had'ie waardoor 'ie nog steeds op m'n verlanglijstje staat
En ik twijfel al erg lang over de 2002 Craigellachie van The Ultimate die ik laatst in een gekregen proefsetje had zitten en toch wel beviel. Een heel opvallend karakter had'ie waardoor 'ie nog steeds op m'n verlanglijstje staat
0 x
vmk schreef:Remus schreef:Ik ben erg benieuwd wanneer de 4de in de Tony Koehl series van CWC uitkomt..... Als dat niet lang meer duurt, zou dat mijn volgende aanwinst kunnen zijn. Iemand enig idee?
Een flinke tijd geleden hoorde ik in de wandelgangen over een Glen Keith en een Littlemill. Die Glen Keith blijkt te kloppen...meer weet ik ook niet.
De volgende en laatste Tony Koehl botteling wordt een Littlemill. 23yo uit 1990. De flessen zijn al gebotteld en zullen over 2 a 3 weken waarschijnlijk te koop zijn! De prijs zal wel aanzienlijk hoger liggen dan bij de vorige drie, nu wordt het 125-130 euro.
0 x
(Al)tijd voor een dram?! http://www.dramtime.nlen http://blog.fransmuthert.nl
trmuthert schreef:De volgende en laatste Tony Koehl botteling wordt een Littlemill. 23yo uit 1990. De flessen zijn al gebotteld en zullen over 2 a 3 weken waarschijnlijk te koop zijn! De prijs zal wel aanzienlijk hoger liggen dan bij de vorige drie, nu wordt het 125-130 euro.
Hmm, nog maar even goed over nadenken. Staat wel hoog op het verlanglijstje

0 x
Met de 10% korting actie op whiskysite toch maar besloten om de Mortlach van Kintra te bestellen
. Ik wil gewoon niet achter het net vissen vwb deze fles. Tevens een sampletje besteld van Cooley 1993 The Angels Port(al) van de Daily Dram. Iemand bekend met deze Cooley botteling van DD?
. Ik wil gewoon niet achter het net vissen vwb deze fles. Tevens een sampletje besteld van Cooley 1993 The Angels Port(al) van de Daily Dram. Iemand bekend met deze Cooley botteling van DD?
0 x
- Peaty Zealot
- Actief lid

Springbank 12 cask strength batch 7 
Voor de snelle beslisser: ze hebben er bij van Zuylen misschien nog n paar en ze zijn maar 45 eurotjes
Voor de snelle beslisser: ze hebben er bij van Zuylen misschien nog n paar en ze zijn maar 45 eurotjes
0 x
Peaty Zealot schreef:Springbank 12 cask strength batch 7
Absoluut een aanrader naar mijn mening.
Bij Whiskysite hebben ze'm overigens met de huidige korting aan dezelfde prijs.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”