Dram The Man schreef:Banzai schreef:Dram The Man schreef:
Wat €70 ?
Voor minder dan €30 heb je al heel goeie whisky's (bv. Ardmore Traditional Cask, Laphroaig 10y, Glendronach 12y, ...)!!
Dat hangt van je smaak en verwachtingen af. Ik drink meestal liever een whisky op cask strength of eentje die licht versneden is. Ik denk niet dat je er veel zult vinden onder de 30€. Van een Ardmore Traditional Cask bijv. begin ik niet bepaald te dansen van blijdschap.
Er zijn whisky's van €200 en meer waar ik ook niet bepaald begin van te dansen van blijdschap!
De gustibus non est disputandum.
Maar over een Caol Ila 12y, Glendronach 12y, Highland Park 12y en een Laphroaig 10y kan er toch weinig discussie zijn, en wat denk je van een Glenfarclas 105?!![]()
En trouwens moesten al mijn whisky's die ik drink meer dan €70 kosten dan denk ik dat vrouwtje-lief niet bepaald content zou zijn!
Hmmm, langs de ene kant zeg je 'De gustibus non est disputandum' en langs de andere verwacht je weinig discussie over een Caol Ila 12yo, een Glendronach 12, etc.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Voor wat euro's meer koop ik liever een Laphroaig Quarter Cask, een Glendronach Cask Strength batch 2 of pakweg een Caol Ila 1999 Asta Morris. Daarom gaf ik ook aan dat alles van je smaak en verwachting afhangt. Niet iedereen houdt bijv. van jonge whisky, etc.De Glenfarclas is inderdaad wel een goeie 'bang for the buck'.
Nog een tip: neem nooit je vrouw mee naar de whiskyshop. Dat voorkomt een hoop 'troubles'. Mijn vrouw denkt dat al mijn flessen maar 50€ kosten.