pyro-tukker schreef:Als student zijnde moet je blij zijn met alles wat je je kunt veroorloven. Op dit moment ligt de prijs van een fles vaak op 25-35 euro. Alhoewel ik wel een paar duurdere flessen heb staan. In de toekomst weet ik bijna wel zeker dat het eerder rond flessen van de 75 euro gaat, want ik moet wel toegeven: de duurde flessen, hebben vaak ook een betere smaak. Vooral Ardbeg vind ik een dure, maar hele lekkere whisky.
Maar het is maar net hoeveel geld je te besteden hebt. Kijk als je een goede baan hebt en je hebt twee dikke audi's bij je huis staan. Ja dan koop je sneller een paar dure flessen, dan dat je een student bent en dat je geen inkomen hebt.

Of, als je twee dikke audi's voor de deur hebt staan, heb je wat minder te besteden voor whisky, wellicht ook daarom dat ik zelf geen auto heb
Zelf heb ik als prijsgrens zo'n 75 euro, de bunna 23 kintra is met 70 euro de duurste fles die ik tot nu toe ooit heb aangeschaft.
Eén van de redenen dat ik me minder aangetrokken voel tot duurdere whisky is dat de prijs/kwaliteit verhouding meestal erg ongunstig uitvalt, bij het duurdere segment.
Er is erg veel spul te vinden van 85+ scores onder de 75 euro, en flessen die 2x zo duur zijn bijvoorbeeld, scoren dan net 2 puntjes meer o.i.d.
Een andere reden is ook dat als je gaat wennen aan dat duurdere spul, dat wellicht whiskies van zo'n 40 of 50 euro je niet meer zo snel blij zullen maken, dat je dus als het ware een beetje te verwend raakt, en dan is het eind op een gegeven moment zoek, en gaat het allemaal flink in de papieren lopen.
Ook is veel dure whisky om marketingtechnische redenen erg duur, en daar betaal ik niet graag aan mee.
Wel dient vermeld te worden dat ik whisky alleen zie als een genotsmiddel, dus om te drinken, en dus niet als investering of verzameling.