Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Maar ik heb hem vandaag niet gedronken, en daar draait dit topic om 
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Een Statesman blend van de Aldi in Duitsland. (om de koffiesmaak weg te krijgen)
Een Glenlivet 12 YO
Een Glenlivet Nadurra
En als afsluiter een Glenlivet Alpha.
Een Glenlivet 12 YO
Een Glenlivet Nadurra
En als afsluiter een Glenlivet Alpha.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Sample 6 op dit moment. Tijd om notities op te sturen.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Met het vooruitzicht op een heftige storm, een lekkere Talisker Storm gedronken.
0 x
4th Confidential Kintra 20yo Balvenie, erg lekker, veel citrus, vooral sinaasappel en grapefruit in de neus, beetje peperig. Complexe en kruidige smaak. Lange finish, wat bitterig. 88pnt. Prima, en al zeker voor 60e. 

0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Het een na laatste drammetje uit mijn fles Springbank 12yo CS. Deze bevalt me zo onwijs goed, er komt zeker een tweede van! 
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Caol Ila 1984 - 2010 Duncan Taylor voor Marc Segers van whiskycorner. Niet slecht, maar ook niet schitterend. Ik had er eerlijk gezegd meer van verwacht.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Yoichi 15yo
Het tweede deel van m'n sample van VBT4. Een second opinion, dus 
Het tweede deel van m'n sample van VBT4. Een second opinion, dus
0 x
Gisteren mijn eerste Kavalan's geproefd:
- Kavalan Solist Bourbon 58.6% - vat #B080908025
- Kavalan Solist Sherry 58.6% - vat #S060710004
Die vielen mij niets tegen. De bourbonversie geurde naar harde schuimpjes (strooigoed), vanille en gebakken banaan. De smaak deed mij denken aan Glenlivet Nàdurra. Ook een beetje bloemig. Met wat water veranderde er een hoop, veel meer citrus en hij werd moutiger en begon zelfs een beetje op een Bruichladdich Bere Barley te lijken. Is dat het naakte Kavalankarakter? Dat het lijkt op andere malts? Ze hebben hun distillaat goed op orde daar.
De sherryversie was van een hele andere orde. De geur deed mij meteen aan goede Japanse sherrywhisky denken. Yamazaki sherry cask. Hij geurde naar velpon, aardbeien, kersen en zelfs een beetje sandalhout. De smaak was intens, gesherried en drogend zonder dat er alleen maar sherry proeven viel. Qua karakter kon ik een associatie met Karuizawa niet onderdrukken. Deze Kavalan is lang niet zo complex als een goede sherrygerijpte Karuizawa en mist rokerigheid, maar dat ik die associatie durf te maken zegt ook veel over de kwaliteit van deze Kavalan.
- Kavalan Solist Bourbon 58.6% - vat #B080908025
- Kavalan Solist Sherry 58.6% - vat #S060710004
Die vielen mij niets tegen. De bourbonversie geurde naar harde schuimpjes (strooigoed), vanille en gebakken banaan. De smaak deed mij denken aan Glenlivet Nàdurra. Ook een beetje bloemig. Met wat water veranderde er een hoop, veel meer citrus en hij werd moutiger en begon zelfs een beetje op een Bruichladdich Bere Barley te lijken. Is dat het naakte Kavalankarakter? Dat het lijkt op andere malts? Ze hebben hun distillaat goed op orde daar.
De sherryversie was van een hele andere orde. De geur deed mij meteen aan goede Japanse sherrywhisky denken. Yamazaki sherry cask. Hij geurde naar velpon, aardbeien, kersen en zelfs een beetje sandalhout. De smaak was intens, gesherried en drogend zonder dat er alleen maar sherry proeven viel. Qua karakter kon ik een associatie met Karuizawa niet onderdrukken. Deze Kavalan is lang niet zo complex als een goede sherrygerijpte Karuizawa en mist rokerigheid, maar dat ik die associatie durf te maken zegt ook veel over de kwaliteit van deze Kavalan.
0 x
Gisteren de avond afgesloten met twee Talisker Distillers Editions, nl. die van 1998 en 2001. Allebei aangenaam, maar de 1998 wint het toch. Die nieuwe is namelijk iets minder vol en bevat iets vreemds dat ik niet zo goed thuis kan brengen; sperziebonen?
0 x
Net een Clynelish 1997/2012 Signatory UCF 46% (cask no: 12365 + 66), man wat is dit lekker zeg (ja ik val in herhaling
). Naarmate de fles leger raakt wordt hij nog fruitiger
.
Nu een GlenDronach 15 Revival in het glas. Allebei enorme Bang for Your Buck (2013)
Nu een GlenDronach 15 Revival in het glas. Allebei enorme Bang for Your Buck (2013)
0 x
De Maltstock 2013 Farewell dram: Glen Garioch Founders Reserve. Wat pittig (kan komen dat ik wat minder aan de whisky zit de laatste tijd), wel vol van smaak, lekker.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”