Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Die 15 YO Revival is echt een topper voor nog geen 40 euro! 

0 x
Toch nog een sample ter afsluiting, en wat voor een:
Kavalan Solist (cask S060703030)
Bam!
Kavalan Solist (cask S060703030)
Bam!
0 x
Kay schreef:Alvast een smakelijk begin. Nu begint mijn gehemelte echter pijn te doen van al dat cask strength geweld, dus hier blijft het bij voor vandaag.
(één uur later) Kay schreef: ...Toch nog een sample ter afsluiting, en wat voor een...

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Haha ja inderdaad, terechte constatering
Die Kavalan is echter zo smooth dat ie juist het omgekeerde effect heeft van de voorgaande samples, dus dat komt goed uit
Die Kavalan is echter zo smooth dat ie juist het omgekeerde effect heeft van de voorgaande samples, dus dat komt goed uit
Laatst gewijzigd door Kay op 24 Sep 2013, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
Tristan schreef:Glendronach revival
Glendronach cs batch 2 vanavond opengemaakt, erg smakelijk!
Inmiddels heb ik CS b1 en b2 meerdere keren op en kan nu toch wel concluderen dat b1 toch net wat beter is dan b2. Maar ook batch 2 is meer dan prima.
Ben benieuwd of er nog een CS b3 gaat komen. En of ik dan weer zo gek ben om een fles te kopen
0 x
Een Arran Orkney bere ( ben toch wel fan van Arran) en een Bunnahabhain 23yo Kintra (nu ook fan van Kintra) 

0 x
Glendronach 15yr revival
Echt heerlijk, prima prijs-kwaliteit verhouding. Deze wil ik wel standaard in mn kast hebben staan.
Echt heerlijk, prima prijs-kwaliteit verhouding. Deze wil ik wel standaard in mn kast hebben staan.
0 x
Weer een Kilkerran WIP 4 ingeschonken, kom de afgelopen dagen veel terug bij deze. Wegens een (geheel persoonlijke) off-note in de Springbanks die ik heb geproefd dacht ik dat 'het' Campbeltown-profiel misschien niet aan mij besteed was. Gelukkig bewijst deze het tegendeel. 
0 x
vmk schreef:Tristan schreef:Glendronach revival
Glendronach cs batch 2 vanavond opengemaakt, erg smakelijk!
![]()
Inmiddels heb ik CS b1 en b2 meerdere keren op en kan nu toch wel concluderen dat b1 toch net wat beter is dan b2. Maar ook batch 2 is meer dan prima.
Ben benieuwd of er nog een CS b3 gaat komen. En of ik dan weer zo gek ben om een fles te kopen.
Nou, dat is dan goed om te lezen want ik heb nog een dichte batch 1 staan!
Als er een derde batch komt koop ik die vast wel.
0 x
OpiumX schreef:erikb schreef:Isle of Geese! Net op het forum bezig om de geheime ingredienten van Finlaggan en The Ileach te ontdekken/onderbouwen/ontkrachten, maar wie weet waar de Isle of Geese vandaan komt? Zou zo maar eens uit dezelfde fabriek als The Ileach kunnen komen! Wie o wie!
Ileach en Finlaggan zijn blends of malts? Dit zijn mij onbekende whisky's, maar lijken me wel interessant.
Frank
Zie dat ik een tijdje niet on line ben geweest! Zowel The Ileach als Finlaggan zijn single malts, geen blends. De whisky's zijn ofwel Coal Isla's of Lagavullins, een van de best bewaarde geheimen van de Islay. Dan weet je dus ook wat je aan smaak kan verwachten. Prima whisky's! The Ileach een gouden medaille bij de International Whisky and Spirit Competition en 97 punten in de Whisky Bible van 2008. Zou de latere score's eens op moeten zoeken. Kortom, als je fan bent van de Caol Isla of de Lagavullin het proberen waard!
0 x
En om bij het onderwerp te blijven: eerst de Glen Elgin 12y, toen de Caol Isla 18 en als afzakkertje een Bruichladdich WMD II The Yellow Submarine, een van de favorietjes als ik iets minder scherps zoek
0 x
En zie dat er over de Finlaggen en de Ileach al een forum bestaat. Voor verdere info daar dus even kijken!
0 x
Lagavulin Distillers Edition 1995 Double Matured 43% - Perfecte whisky 
0 x
Bowmore Tempest Batch 1 - Eveneens Perfecte whisky 

0 x
Een Laphroaig 10yo CS batch 3..... wow!
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”