Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik gisteravond eindelijk mijn Highlandpark 12 yo leeg gemaakt. Laatste dram ging welliswaar in mijn Living Bottle......!
0 x
Pellie schreef:Ik gisteravond eindelijk mijn Highlandpark 12 yo leeg gemaakt. Laatste dram ging welliswaar in mijn Living Bottle......!
Idem.
Zo na de laatste dram en in vergelijking met de HP18 en HP21 viel mij pas op dat de HP12 de rokerigste is van de drie.
0 x
Gisteravond een Glengoyne 17 yo. In de afdronk zit een stevig zuurtje. Begin deze steeds minder lekker te vinden eigenlijk. 

0 x
Gister avond een A'bunadh (batch 44), daarna een Laphroaig QC. Die QC gaat nooit vervelen, een van mijn favorieten

0 x
Flink bord mosselen op, die worden nu weggespoeld met een Old Pulteney 12 
0 x
whiksy schreef:Flink bord mosselen op, die worden nu weggespoeld met een Old Pulteney 12
Idem, vorige week .... wel met een witte Wijn. De "mossels" zijn erg klein dit jaar. Maar wel smakelijk

0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Voor het eerst sinds een half jaar weer eens een glaasje a'bunadh batch 38. De tijd heeft deze (2/3 volle) fles goed gedaan. Het alcohol-randje is er af en de volle smaak van de sherry komt veel meer naar voren. Yay!
0 x
Matthijs, whiskynerd.
Springbank 12 YO Cask strength batch 5
Lagavulin Distillers Edition 1995
Lagavulin Distillers Edition 1995
0 x
Caperdonich 1992 vW, Mortlach 1990 vW en Tamdhu 2004 vW......Tamdhu de grote winnaar!!
0 x
Piet schreef:whiksy schreef:Flink bord mosselen op, die worden nu weggespoeld met een Old Pulteney 12
Idem, vorige week .... wel met een witte Wijn. De "mossels" zijn erg klein dit jaar. Maar wel smakelijk
Haha, inderdaad, wij hadden ook kleintjes. De witte wijn stond helaas al te lang open, niet meer te drinken. Maar goed, heb ik goed nuchter m'n eerste tasting notes kunnen maken
0 x
- totalatool
- Forum goeroe

Aangezien ik binnenkort naar Schotland ga en ik een paar sampleflesjes wil meenemen, zal ik er eerst eens wat moeten legen.
Ik ben nu bezig met HWF-VBT#3.1: Bunnahabhain 2005 4yo David Stirk Exclusive Malts cask 28, daarna volgt HWF-VBT#3.4: Glenmorangie Nectar D'Or. Het waren mijn minst favorieten van de vorige VBT. Dat gezegd hebbende valt de Bunna me nu mee, al heeft hij nog steeds veel water nodig wat mij betreft.
Ik ben nu bezig met HWF-VBT#3.1: Bunnahabhain 2005 4yo David Stirk Exclusive Malts cask 28, daarna volgt HWF-VBT#3.4: Glenmorangie Nectar D'Or. Het waren mijn minst favorieten van de vorige VBT. Dat gezegd hebbende valt de Bunna me nu mee, al heeft hij nog steeds veel water nodig wat mij betreft.
0 x
-
Maltwizzard
- (Whisky)Professional

Die jonge Bunna van David Stirk was gewoon heftig...later gevolgd door de Moines van The Ultimates..
Moest er ook even aan wennen..maar tis gewoon betaalbaar krachtig en smakelijk spul!
Moest er ook even aan wennen..maar tis gewoon betaalbaar krachtig en smakelijk spul!
0 x
Nu een Millstone 100 Rye. Poeh, wat een heerlijke whisky. Paar maanden geleden als verjaardagscadeau gekregen. Ik durf wel te zeggen dat dit een van mijn favorieten in mijn huidige collectie is.
0 x
Maltwizzard schreef:Die jonge Bunna van David Stirk was gewoon heftig...
Neemt niet weg dat hij gemiddeld hoog scoorde en vooral véééél ouder werd geschat
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
Chivas Regal 17yo miniflesje geleegd. Die hoeft niet meer in huis. Niet vies, maar niet mijn smaak.
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”