Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik doe mee! Heb keelpijn, ik hoop dat Laphroaig 10yo medicinale werking gaat vertonen 

0 x
Caperdonich 92 van wees.
Gevolgd door een Braeval zoals Bram al beschreef op de vorige bladzijde
Gevolgd door een Braeval zoals Bram al beschreef op de vorige bladzijde
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Karuizawa 27yo Noh Multi-vintage 59,1 %. De neus begint heel sterk met vernis en boenwas. Dat heb ik al meer gehad met oudere Japanse whisky's. Na wat ademen maakt de vernis plaats voor een heel assortiment noten, rozijnen, sherry, hout, banaan, ... Man man en ik heb nog niet eens geproefd. Dat is voor later. Eerst hiervan deftig genieten.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
- totalatool
- Forum goeroe

johan brugge schreef:Karuizawa 27yo Noh Multi-vintage 59,1 %. De neus begint heel sterk met vernis en boenwas. Dat heb ik al meer gehad met oudere Japanse whisky's. Na wat ademen maakt de vernis plaats voor een heel assortiment noten, rozijnen, sherry, hout, banaan, ... Man man en ik heb nog niet eens geproefd. Dat is voor later. Eerst hiervan deftig genieten.
Ik neem aan dat je hem niet een hele nacht in je glas hebt laten staan, dus vertel!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Nee, tuurlijk niet.
Ik ben toch een dik half uur bezit geweest met 2cl. Het was de eerste keer dat ik hem proefde, maar ik gaf hem gelijk een score van 90. Geweldige whisky die zowel in de neus als in de smaak constant verandert. Heerlijk gewoon. Ik twijfel er niet aan dat ik hem de volgende keer nog beter zal waarderen. Waarvoor dank, René.
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Hm, de fles Tomatin 12 years is bijna leeg, nog een glaasje of 3-4 zit er in. Daarvan ga ik er nu één nemen. Deze whisky vind ik voor herhaling vatbaar
.
0 x
Een Dalwhinnie 15 years om mee te beginnen.
0 x
Weet het nog niet, ben aan het twijfelen.
MIsschien een Glendronach Revival en een Longmorn 17 jaar van The Ultimate om te eindigen. Beiden erg lekker.
MIsschien een Glendronach Revival en een Longmorn 17 jaar van The Ultimate om te eindigen. Beiden erg lekker.
0 x
Na een tweede glaasje Tomatin 12 years als afsluiter een Glen Moray 12 years ingeschonken.
Groet en proost
Groet en proost
0 x
De 1995 Imperial van Van Wees, uitermate geschikt als zomerwhisky, gevolgd door een Laddie Ten.
0 x
Bruichladdich Peat.
Denk dat er hierna nog 1 glaasje in zit. Vond het een erg geslaagde whisky en twijfel of ik er nog eentje haal (ik zie dat ze nog een fles hebben). Maar ik heb eigenlijk nog nooit dezelfde fles gehad want wil steeds weer wat anders proberen.
Of in ieder geval eentje die erop lijkt, maar ja dat zie je niet aan de buitenkant.
Denk dat er hierna nog 1 glaasje in zit. Vond het een erg geslaagde whisky en twijfel of ik er nog eentje haal (ik zie dat ze nog een fles hebben). Maar ik heb eigenlijk nog nooit dezelfde fles gehad want wil steeds weer wat anders proberen.
Of in ieder geval eentje die erop lijkt, maar ja dat zie je niet aan de buitenkant.
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Valinch 2011 nu echt opgedronken. Blijft een whisky waar ik nogal wat gemengde gevoelens bij heb gehad. Typische geur had hij, al heb ik bij de laatste restjes nog meer water gedaan dan ik eerder deed en dan beviel die wel weer goed met dit weer. Heb iig besloten deze niet aan mijn living bottle toe te voegen.
0 x
Nu aan een Glen Garioch founders reserve... 

0 x
En als afsluiter van de avond een laddie ten 

0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”