Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Nu een Chester Ben Nevis 27yo... Johan's favoriete dram 
0 x
vanavond een glenmorangie original, daarna een cragganmore 12 yo en een knockando 12yo
nu afsluiten met een auchentoshan heartwood.
allemaal drams van ong. 1,5 a 2 cl
ofwel, wel wat whisky, maar rustig aan met hoeveelheid of uitgesproken smaak
toch ervan genoten, al is het wat warm..
nu afsluiten met een auchentoshan heartwood.
allemaal drams van ong. 1,5 a 2 cl
ofwel, wel wat whisky, maar rustig aan met hoeveelheid of uitgesproken smaak
toch ervan genoten, al is het wat warm..
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Een refill van de Laphroaig Cask Strength batch 2, zonder water deze keer. Hij loopt verdomd makkelijk binnen!
0 x
The only thing that tastes good in whisky is more whisky.
Les injures sont les raisons de ceux qui ont tort
Gister na een aantal weissenbieren een rondje Islay gedaan
Bowmore 12y enigma, Laphroaig QC en als afsluiter een Ardbeg 
Bowmore 12y enigma, Laphroaig QC en als afsluiter een Ardbeg 
0 x
Ben zojuist begonnen aan de glenmorangie sonnalta px
Al veel van gehoord nog nooit gedronken , ben er een paar uurtjes geleden aan begonnen, en ik moet zeggen dat het echt een lekkere whisky is.
Maar deze worden niet meer gemaakt geloof ik he ?
Ik was daarstraks in een klein drankenhandeltje en ik zag 5 van deze flessen staan aan 49,76 euro / stuk , ik heb ze gelijk alle 5 gekocht omdat ik ergens gehoord had dat je ze bijna niet meer kunt vinden.
Al veel van gehoord nog nooit gedronken , ben er een paar uurtjes geleden aan begonnen, en ik moet zeggen dat het echt een lekkere whisky is.
Maar deze worden niet meer gemaakt geloof ik he ?
Ik was daarstraks in een klein drankenhandeltje en ik zag 5 van deze flessen staan aan 49,76 euro / stuk , ik heb ze gelijk alle 5 gekocht omdat ik ergens gehoord had dat je ze bijna niet meer kunt vinden.
0 x
Ben Nevis 96-12 MOS. Had er al hele dag zin in!
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Eerst heb ik een sipje genomen van een Raspberry Vodka van Absolut, maar dit is echt mijn ding niet. Dan nog veel en veel liever die Bowmore 9yo Provenance 46 % casks 4109 + 10. Man man, wat een lekkere whisky voor weinig geld. Veel meer turf dan ik mij kan herinneren van de vorige keren dat ik hem gedronken heb, maar nog steeds die achtergrond van licht zurig fruit zoals aalbessen. Nog eens met veel dank aan de Whiskywanderer (als hij dit leest tenminste).
0 x
Gisteren een Glenrothes 1993-2004 10y rum finish van Chieftain's. Erg smakelijk bij dit (gelukkig niet meer heel) warme weer. De rum is merkbaar, maar heel subtiel zowel in de geur als afdronk. Als ik een drankje wil dat meer naar rum smaakt, drink ik wel rum.
Deze whisky ben ik steeds lekkerder gaan vinden in de loop der tijd en is voor mij een teken dat een rumfinish/-rijping eigenlijk best goed kan uitpakken. Ik ben dan ook benieuwd wat ik van mijn Ardmore 1991 ga vinden, want die schijnt helemaal gerijpt te zijn op een rumvat.
Deze whisky ben ik steeds lekkerder gaan vinden in de loop der tijd en is voor mij een teken dat een rumfinish/-rijping eigenlijk best goed kan uitpakken. Ik ben dan ook benieuwd wat ik van mijn Ardmore 1991 ga vinden, want die schijnt helemaal gerijpt te zijn op een rumvat.
0 x
Gisteren een Highlandpark 12yo, 1 van mijn eerste single malts, maar ben blij dat de fles bijna leeg is. Niet slecht, maar ben hem ontgroeid denk ik. Prijs kwaliteit gezien, wel goede beginnersmalt naar mijn mening!
0 x
Pellie schreef:Nu een Dailuaine 1997 vW.
Mjam
Tomatin Legacy
Kilchoman Machir Bay 2013
Allt-a-Bhainne 1977-2010 MacLeod's
0 x
Nu een Knockdhu 12yo
Edit: en nu een Redbreast 12yo

0 x
Pellie schreef:Gisteren een Highlandpark 12yo, 1 van mijn eerste single malts, maar ben blij dat de fles bijna leeg is. Niet slecht, maar ben hem ontgroeid denk ik. Prijs kwaliteit gezien, wel goede beginnersmalt naar mijn mening!
Ik denk er ook zo over. In het begin van de fles vond ik deze erg smakelijk maar gaandeweg verloor ik steeds meer interesse. Terwijl de Talisker 10 mij bv blijft bekoren en ik al aan de derde fles toe ben. De HP12 zal ik dan ook niet meer kopen.
Ik heb wel op een festival de 25 jaar geproefd en die vond ik echt fantastisch. Terwijl de Loki op mij overkomt als een overpriced stuk marketing. Vindt de hoge prijs zeer zeker niet waard.
0 x
-
johan brugge
- Forum goeroe

Longmorn 1971 for Spirito Divino. Arrivederci, Tonino. Speriamo Presto.
EDIT: Ik merk dat mijn score geleidelijk aan de hoogte in gaat. Eerst 89 (toen vond ik hem heel goed zonder meer), dan 90 en nu 91. Schitterende whisky gewoon.
EDIT: Ik merk dat mijn score geleidelijk aan de hoogte in gaat. Eerst 89 (toen vond ik hem heel goed zonder meer), dan 90 en nu 91. Schitterende whisky gewoon.
Laatst gewijzigd door johan brugge op 04 Aug 2013, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
0 x
johan brugge schreef:Longmorn 1971 for Spirito Divino. Arrivederci, Tonino. Speriamo Presto.
die fles, is die nu in waarde verdubbeld?
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”