Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Re: Welke whisk(e)y drink je momenteel of heb je net op ?
Ik net een Arran 14 yo, ook een erg lekkere dram!
0 x
Wat eenvoudiger deze avond. Ooit een pakket van 200ml flessen Glenfiddich 12, 15 en 18yo gekregen en ik kan me herinneren van een N&T dat ik de 15yo de lekkerste vond. Dus die zojuist er maar eens bijgepakt.
0 x
Daarnet was het de Balvenie 15YO Single Barrel. Zéér matig. Ondermaats zelfs. Een whisky die gerust wat extra jaren kon gebruiken.
Nu Glenturret 1977/2012 van Nectar of the Daily Dram. Glenturret is nu niet meteen de distilleerderij die in de prijzen gaat vallen met zijn output, maar deze single cask is wel heerlijk. Blij dat ik hem gekocht heb!
Nu Glenturret 1977/2012 van Nectar of the Daily Dram. Glenturret is nu niet meteen de distilleerderij die in de prijzen gaat vallen met zijn output, maar deze single cask is wel heerlijk. Blij dat ik hem gekocht heb!
0 x
David Stirk's Exclusive Range Tobermory 17 years old, is nog lekkerder dan de Arran. Heel rubber-achtig qua smaak, maar gelukkig houd ik wel van kinky!
Frank
Frank
0 x
- Marshammie
- Actief lid

Vanavond twee drams Western gold Kentucky Whiskey gedronken. Ik had zin in een ongecompliceerde, zoete, vanille achtige whiskey.
En dat is gelukt.
En dat is gelukt.
0 x
Vanavond bij m'n ouders een Glendronach 15yo revival en een Ardmore (10) Traditional Cask. Aan de neus van Glendronach kan ik nog steeds niet echt wennen, beetje spiritus achtig...smaak is dan wel weer lekker. De Ardmore bevalt mij op alle fronten goed.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Gisteravond heerlijk genoten van een glaasje Bowmore Tempest Batch 3. Wat een fantastische whisky, maar wel een regelrechte peatbom. Beetje citrus, vanille, gebrande noten en heeeeeel veel typische bowmore buskruit rook. Gek genoeg was exact die typische Bowmore peat wat me niet aanstond aan Bowmore, ik vond het best smerig. Nu is het exact wat ik lekker vind aan een Bowmore. Ik moet zeggen dat ik deze Tempest wel erg veel weg vind hebben van een Laphroaig 10, maar dan op cask strength en met een iets ander karakter turfrook. Verder zijn de gelijkenissen enorm. Maar is natuurlijk ook niet gek aangezien beide 10 jaar oude geturfde Islay whiskies zijn die op first fill bourbon hebben gelegen. Als ik me niet vergis zelfs beiden Maker's Mark vaten. Deze Tempest kan heel wat water hebben ook, ik begon met 1 theelepel en deed er na elke nip en 10 minuten een schepje bij om te kijken waar het breekpunt lag. Maar pas bij 6 theelepels water begon ik te merken dat hij begon af te breken. Tot die tijd kwam er alleen maar meer fruit en zelfs wat fleurig karakter naar boven.
Mijn vrouw was overigens door mijn enthousiasme ook heel nieuwsgierig geworden en nam ook een slok. Ze ging zowat over haar nek en noemde het kattenpis
Vorige week vergeleek ze mijn Talisker 10 met babykots, haha
Nee, dat is toch niet voor haar weggelegd denk ik. Ze drinkt liever een appelcider of zoete witte wijn 
Mijn vrouw was overigens door mijn enthousiasme ook heel nieuwsgierig geworden en nam ook een slok. Ze ging zowat over haar nek en noemde het kattenpis
Nee, dat is toch niet voor haar weggelegd denk ik. Ze drinkt liever een appelcider of zoete witte wijn
0 x
Willem vd K schreef:Vorige week vergeleek ze mijn Talisker 10 met babykots, haha
Is het heel erg vreemd om te vragen hoe jouw vrouw weet hoe babykots smaakt?
Mbt je vergelijking met Laphroaig 10. Ik vind dat ze beide toch echt een eigen karakter hebben. Vooral een Laphroaig pik je er zo tussen uit, die heeft zo'n specifieke smaak. Beide trouwens erg lekker, waarbij ik de Laphroaig QC nu prefereer boven een 10yr.
Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar de andere batches van de Bowmore Tempest.
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Nou, met 2 kinderen weet je best hoe babykots ruikt hoorMel schreef:Willem vd K schreef:Vorige week vergeleek ze mijn Talisker 10 met babykots, haha
Is het heel erg vreemd om te vragen hoe jouw vrouw weet hoe babykots smaakt?![]()
Mbt je vergelijking met Laphroaig 10. Ik vind dat ze beide toch echt een eigen karakter hebben. Vooral een Laphroaig pik je er zo tussen uit, die heeft zo'n specifieke smaak. Beide trouwens erg lekker, waarbij ik de Laphroaig QC nu prefereer boven een 10yr.
Mel schreef:Ik ben nu ook wel erg benieuwd naar de andere batches van de Bowmore Tempest.
Natuurlijk zijn ze beiden uniek, zeker! Ik bedoel dat ze ook erg veel van elkaar weg hebben. Ze zitten zeer zeker in hetzelfde hoekje.
0 x
Leuk avondje gehad:
The Glenlivet 12 yo, niet heel erg spannend, drink ik veel te snel weg.
Daarna een Caol Ila 12 yo, veel beter, schitterend hoe de turfrook zo subtiel samengaat met de andere geuren en smaken.
Als afsluiter nog een cognacje gedaan: Roulet V.S. Puur salmiakdrop en later na een beetje knutsellijm (niet negatief trouwens).
The Glenlivet 12 yo, niet heel erg spannend, drink ik veel te snel weg.
Daarna een Caol Ila 12 yo, veel beter, schitterend hoe de turfrook zo subtiel samengaat met de andere geuren en smaken.
Als afsluiter nog een cognacje gedaan: Roulet V.S. Puur salmiakdrop en later na een beetje knutsellijm (niet negatief trouwens).
0 x
vier verschillende whisky's geproefd dit weekend, was een geslaagd weekend dus 
1) Aberlour 10 y
2) Longmorn 16 y
3) The Glenrothers, select reserve
4) Cragganmore, 12 y
Longmorn is mijn favoriet! Minst vind ik de abelour en glenrothers.
Nu maar een ' gewone' glenlivet 12y.
1) Aberlour 10 y
2) Longmorn 16 y
3) The Glenrothers, select reserve
4) Cragganmore, 12 y
Longmorn is mijn favoriet! Minst vind ik de abelour en glenrothers.
Nu maar een ' gewone' glenlivet 12y.
0 x
Clynelish 1997, 15yo, 1997/2012, CS 53,5% , "1st Edition Whisky in Leiden Festival 2012" (HWF VBT-2#1), destijds een flesje extra gekocht 
0 x
Piet, voor whisky-intimi Peat
- Banzai
- Whisk(e)y goeroe

Een Aberlour 15 en een Springbank 1996.
0 x
Springbank 12 YO Cask Strength batch 5
Ardbeg Supernova
Ardbeg Supernova
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”