OuweDilettant schreef:In Belgie had Delhaize rond 2005 z'n eigen botteling van een jonge Islay whisky gemaakt (in een reeks van 4 whisky gebieden), ze waren toen allemaal net onder € 15 per 70 cl. Ik vond dat de enige lekkere van de 4 de malt van Islay was. Toen raakte het op en ik moest mijn zoektocht naar andere lekkere, maar wel duurdere Islay whiskies doorzetten. Ik vind ze allemaal lekker - de ene wel lekkerder dan de andere, maar geen echte teleurstellingen. Nu heeft Delhaize opnieuw een reeks malt whiskies gemaakt en ik moest zeker hun Islay Single Malt van 12 jaar proven. Wel voller dan de jongere, maar lekkerder? Niet slecht, maar ipv € 14,95 is het nu € 24,95. In Luxemburg is het wel € 4 goedkoper.
Wordt dat nu weer mijn favoriete Malt? Nee, maar toch lekker genoeg om als een lokkertje aan gasten die geen Islay whiskies kennen te laten proeven. Bij mij kan men altijd een Laphroaig of een Bowmore drinkje krijgen, als men dat apart vraagt. Twijfelaars krijgen een glas met een Islay Single Malt van Delhaize toegediend. Wreed? Nee, zo slecht is dat spul toch niet.
Die heb ik ook geproefd. Dat was inderdaad een zeer verrassend lekkere whisky voor die prijs. Ik denk dat je qua prijs/kwaliteit niet beter kon/kunt vinden. Aberlour 10 is ook lekker. Voor de rest heb ik onder de 25€ niks lekkers meer geproefd.