Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Re: Wat wordt je volgende fles aankoop cq aanwinst?
Van-de-week een Smokey Joe halen, een vatted malt van Islay. 46%, NCF. In de aanbieding bij uw topslijter 
0 x
- Liquid_Gold
- Senior

Yapi schreef:zonet op de knop gedrukt bij The Whisky Exchange...
.....
Op naar de volgende bijeengeraapte centjes voor een vervolg deze maand!
Een aankoop die in de sterren geschreven stond volgens mij, nietwaar Bart ! Het heeft alleen wat langer geduurd dan ik had verwacht
En ja, er is idd een prijsverschil aan het komen met Engelse sites en oa JWH. Ik ben aan het uitkijken naar de nieuwe Glenlochy 1980/2012 van SV. Deze staat 354 € bij JWH terwijl hij op MoM 200 £ staat. Toch wel een héél groot verschil !
0 x
Connemara Peated Irish Single Malt - Cask Strength
Ik denk dat ik eind deze week de grens naar Duitsland over ga, om daar een Connemara Cask Strength te scoren voor net geen EUR 30,-! Dat scheelt 10 euro met de goedkoopste op Drankvinder...! 
0 x
-
DanteRotterdam
- Actief lid

Er staat een Laphroaig Sherry Cask hoog op de verlanglijst!
0 x
- Soundwave
- Whisk(e)y goeroe

Re: Connemara Peated Irish Single Malt - Cask Strength
JayDie schreef:Ik denk dat ik eind deze week de grens naar Duitsland over ga, om daar een Connemara Cask Strength te scoren voor net geen EUR 30,-! Dat scheelt 10 euro met de goedkoopste op Drankvinder...!
En kost je met gemak €10 benzine of woon je ergens op de grens?
0 x
Re: Connemara Peated Irish Single Malt - Cask Strength
Soundwave schreef:En kost je met gemak €10 benzine of woon je ergens op de grens?
Hemelsbreed 2km. Naar de shop ca. 10km (dus 20 op-en-neer). Maar ik rijd dan natuurlijk niet alleen voor de fles. Ook gelijk kratje bier scoren, wat andere boodschapjes, en.... tanken!
0 x
- Willem vd K
- Whisk(e)y goeroe

Ik denk dat ik vanmiddag toch even een Smokey Joe scoor bij de topslijter 
Verder staan hoog op mijn verlanglijst:
- Bowmore Tempest (Batch 2 of 4)
- Springbank 12yo Cask Strength
- Lagavullin 16yo
- Ardbeg Uigeadail
- Glendronach 15yo Revival
Maar welke m'n volgende aankoop wordt? Misschien wel een heel andere, afhankelijk van aanbiedingen en budget enzo
Verder staan hoog op mijn verlanglijst:
- Bowmore Tempest (Batch 2 of 4)
- Springbank 12yo Cask Strength
- Lagavullin 16yo
- Ardbeg Uigeadail
- Glendronach 15yo Revival
Maar welke m'n volgende aankoop wordt? Misschien wel een heel andere, afhankelijk van aanbiedingen en budget enzo
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

hoe is die smokey joe, ik heb hem zien staan in de aanbieding bij mijn topslijter en vroeg me af of het wat is.
0 x
MichelC schreef:hoe is die smokey joe, ik heb hem zien staan in de aanbieding bij mijn topslijter en vroeg me af of het wat is.
Angus Dundee is een onafhankelijk bedrijf met meer dan 50 jaar ervaring in het produceren, mengen, bottelen en distributie van top-kwaliteit Scotch whisky en andere sterke dranken. Ze bezitten twee malt distilleerderijen: Tomintoul, die is gelegen in de Speyside regio en Glencadam gelegen in de Highlands van Schotland. Smokey Joe, Islay malt Scotch whisky wordt gedistilleerd op het eiland Islay. De malts van Islay hebben specifieke kenmerken, zowel van de gebruikte lokale turf om de gerst te drogen als de aroma’s van de zee. Deze typische factoren geven aan de mout het onderscheidende karakter van het turf, zeewier en de fenolische tonen. Smokey Joe is gebotteld op 46% en is niet chill-gefilterd om ervoor te zorgen dat de aromatische componenten in de whisky worden bewaard om het effect en de smaak te verbeteren.
Angus Dundee exporteeerd whisky naar meer dan 70 landen over de hele wereld en men heeft in de afgelopen tien jaar goed geprofiteerd van de stevige economische groei. Angus Dundee heeft zeer succesvolle producten waarvan sommige marktleiders zijn in specifieke landen. Dit is bereikt door het creëren van speciale relaties met klanten. Deze partnerschappen maken gebruik van de expertise van Angus Dundee in het creëren van soorten whisky die nodig zijn voor individuele markten, alsmede een lange termijn inzicht in wat nodig is voor economische groei. De belangrijkste focus is het succes van afnemers in het betrokken markten. Angus Dundee heeft een breed scala van voorraden van Scotch whisky van alle leeftijden, tot wel 40 jaar oud. Het doel is om klanten te voorzien van de producten die zij willen, wanneer ze die willen op de juiste prijs en kwaliteit. Angus Dundee spreekt de taal van de relatie. Het succes is gebaseerd op maatwerk en product specificaties, het leveren van snelle reactie aan de klanten en verwachtingen van overal in de wereld en het leveren van uitstekende producten tegen concurrerende prijzen. Zoals ook deze prima Smokey Joe, Islay malt Scotch whisky, gedistilleerd op het eiland Islay een prima prijs/kwaliteit verhouding heeft.
Proefnotitie
Kleur: rijk goud. Neus: rokerige tonen, vermengd met verfijnde maritieme tonen en citrus aroma’s. Smaak: heerlijke tonen van rook en peperige kruiden aroma’s. De afdronk is zacht met kruidige tonen en turf met terugkerende ziltige aroma’s van de zee.
Even voor je opgezocht, Michel!
0 x
Zonder twijfel een Glenfarclas. Die 12yo, die ik gekocht heb om iets te proberen is zo goed in de smaak gevallen dat ik minstens voor hetzelfde opnieuw ga. Er wordt mij de 105 aangeraden, maar ik ben ook wel in de 10yo geïnteresseerd, gewoon om te weten hoe groot het verschil is.
0 x
Ignace schreef:Zonder twijfel een Glenfarclas. Die 12yo, die ik gekocht heb om iets te proberen is zo goed in de smaak gevallen dat ik minstens voor hetzelfde opnieuw ga. Er wordt mij de 105 aangeraden, maar ik ben ook wel in de 10yo geïnteresseerd, gewoon om te weten hoe groot het verschil is.
Ga je van 12 naar 10? Ik zou gaan voor de 105, 15 jaar of 17 jaar (is een botteling voor de Japanse importeur, maar ook in NL terecht gekomen). Maar goed, is maar mijn mening en je moet toch doen wat je zelf wilt. Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden!
Frank
0 x
- MichelC
- Top bijdrager

@i_spey
dank je
zoiets, had ik inderdaad ook op kunnen zoeken, stom
@ignace
waarom oom niet de 8yo proberen, ik vind verticale serie van glenfarclas goed.
ik heb een 10 en 12 thuis, in Groningen de 8yo geprobeerd en wil nog de 105 proberen.
dank je
@ignace
waarom oom niet de 8yo proberen, ik vind verticale serie van glenfarclas goed.
ik heb een 10 en 12 thuis, in Groningen de 8yo geprobeerd en wil nog de 105 proberen.
0 x
OK, ik noteer: Glenfarclas 8yo, de 15yo, de 17yo en de 105. De 10yo stond al in het lijstje en de 12yo komt er gewoon opnieuw bij omdat ik 'm zo lekker vind.
Ik ben een drinker en wat mij bevalt koop ik... bij herhaling. Maar ik ben geen echte "taster", dus het ontgaat mij in mijn naïveteit een beetje waarom ik na een meer gerijpte ik geen minder gerijpte whisky zou kopen van hetzelfde merk. Ik kan me wel voorstellen dat er daar een soort van regel in bestaat, maar die ken ik nog niet. Niet dat ik me er aan zou houden moest ik die regel wel kennen. Maar soit, de suggesties zijn méér dan welkom, waarvoor mijn dank!
Ik zal er rekening mee houden. Uiteraard laat ik mijn wedervaren (en dus ook nieuwe aankopen) weten.
Ga je van 12 naar 10? Ik zou gaan voor de 105, 15 jaar of 17 jaar (is een botteling voor de Japanse importeur, maar ook in NL terecht gekomen). Maar goed, is maar mijn mening en je moet toch doen wat je zelf wilt. Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden!
Ik ben een drinker en wat mij bevalt koop ik... bij herhaling. Maar ik ben geen echte "taster", dus het ontgaat mij in mijn naïveteit een beetje waarom ik na een meer gerijpte ik geen minder gerijpte whisky zou kopen van hetzelfde merk. Ik kan me wel voorstellen dat er daar een soort van regel in bestaat, maar die ken ik nog niet. Niet dat ik me er aan zou houden moest ik die regel wel kennen. Maar soit, de suggesties zijn méér dan welkom, waarvoor mijn dank!
Ik zal er rekening mee houden. Uiteraard laat ik mijn wedervaren (en dus ook nieuwe aankopen) weten.
0 x
Ignace schreef:OK, ik noteer: Glenfarclas 8yo, de 15yo, de 17yo en de 105. De 10yo stond al in het lijstje en de 12yo komt er gewoon opnieuw bij omdat ik 'm zo lekker vind.Ga je van 12 naar 10? Ik zou gaan voor de 105, 15 jaar of 17 jaar (is een botteling voor de Japanse importeur, maar ook in NL terecht gekomen). Maar goed, is maar mijn mening en je moet toch doen wat je zelf wilt. Maar ben wel benieuwd wat het gaat worden!
Ik ben een drinker en wat mij bevalt koop ik... bij herhaling. Maar ik ben geen echte "taster", dus het ontgaat mij in mijn naïveteit een beetje waarom ik na een meer gerijpte ik geen minder gerijpte whisky zou kopen van hetzelfde merk. Ik kan me wel voorstellen dat er daar een soort van regel in bestaat, maar die ken ik nog niet. Niet dat ik me er aan zou houden moest ik die regel wel kennen. Maar soit, de suggesties zijn méér dan welkom, waarvoor mijn dank!Ik zal er rekening mee houden. Uiteraard laat ik mijn wedervaren (en dus ook nieuwe aankopen) weten.
Begrijp me niet verkeerd, ik had met mijn opmerking geenszins kritiek op je overweging. Ik kon mij vanuit mijn eigen redeneren niet helemaal voorstellen dat je van oud naar jonger(er) zou gaan.
Voor mij geldt de stelregel dat ik liefst begin met een instap-whisky van een distillery, zeg Glenfarclas 10 of 12 en daarna, indien het bevalt, verder te gaan naar een wat meer gevorderde variant, zoals 105, 15, 17 of 21 jaar etc.
Ik merk dat mijn toon van typen niet overeen stemt met hoe ik het wil zeggen, excuses voor het misverstand want ik bedoel er echt helemaal niets negatiefs mee...
Frank
0 x
De Glenfarclas 15 heb ik in Groningen geproefd tijdens WFNN. Héérlijke whisky. De 12 en de 105 ken ik ook, vooral die laatste is echt een topper. Maar Glenfarclas is echt zo'n merk die, volgens mij, amper slechte whisky maakt.
Mijn volgende aankoop kan dan ook zomaar een Glenfarclas zijn
Mijn volgende aankoop kan dan ook zomaar een Glenfarclas zijn
0 x
Terug naar “De "Gouden Godendrank" in de volle breedte”