Soundwave schreef:Ach, misschien ben ik naief, maar ik denk dat de vraag omgekeerd stellen simpeler is. Stel je bent een gerespecteerd merk, opgebouwd door jaaaaren lang een bepaald product neer te zetten. Zou je dan het risico nemen dat zodra zoiets aan het licht zou komen dat je alles de prullenbak in kunt gooien?
In de wijnwereld is zoiets wel vaker gebeurd.
Naar ik het me herinner ging het altijd om bulkwijnen van een vrij onbekend merk.
B.v. Franse wijn versneden met Marokkaanse wijn en die dan als Franse landwijn op de markt werd gebracht.
En we kennen allemaal wel het schandaal met Oostenrijkse wijn die massaal versneden werd met koelvloeistof. Daar waren naar ik meen ook gerenommeerde merken bij betrokken. Zoiets was er onlangs ook in China. Ik weet niet meer over welke drank het ging.
Over Whisky, Cognac, Armagnac en andere edele distillaten kan ik me zoiets niet herinneren. Maar ja dit geld niet alleen voor whisky. Er kan met alles gerommeld worden. Inderdaad is "rommelen" met leeftijd, vatsoort etc. waarschijnlijk wel wat eenvoudiger te doen en moeilijker te ontdekken.